Oudot asiat joista sinulle on ylpeilty
Eräs aikuinen nainen ylpeili kerran sillä, miten oli käynyt päiväristeilyllä Tallinnassa. Matkailu avartaa kuulemma.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet. Tuttavapiiriin kuuluu rouva, jolla tuntuu olevan kaikki kynsivallin tulehduksesta malariaan. Ja kyllä, kuormittaa kyllä paikallisia terveyspalveluja. Raskas ihminen kuunnella.
Onko hän myös ylpeä hypokondriastaan?
Kiitos. Piti ihan googlettaa mitä tarkoittaa. Täytyykin ujuttaa tämä termi hänelle (tai hänen puolisolleen) jollakin otollisella hetkellä, josko saisi (vihdoinkin) asianmukaista apua.
-Se ketä lainasit-
Eipä kestä!
-Lainaaja-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonlopun kännäyksillä, ojasta heräämisillä ja muilla vastaavilla sekoiluilla ylpeily on aina jaksanut ihmetyttää. Eräässä työpaikassa vakiokeskustelunaihe ruokatauoilla.
Mä kerroin joskus kavereille ja he mulle kännisekoilusta. En todellakaan ylpeillen vaan hävetti niin paljon että piti saada purettua ne jutut.
Työkavereille en kyllä avautuisi.
No näitä tyyppejä ei selvästi hävettänyt, kun koko työporukan kuullen suureen ääneen jauhoivat niitä juttuja.
Varmaan se, ku etsin pyjamaa ja olin shoppailemassa kaverin kanssa, ku löysin sellasen mukavan koti-pyjaman (ei ollu tarkotus ostaa miehiä varten) nii kaveri tokasee "hmm.. mä etin ainaki jotain vähän seksikkäämpää!!!"
Ja sit samalta kaverilta esim tää...
kaveri : "ootko ostanu jo paljon alennuksesta suklaalevyjä???"
minä : "en oo, ootko sä"
kaveri : "no mä ostan vähän arvokkaampia juttuja"
*reps*
Eräs ihminen kehuu kaikille, kuinka hänen on onnistunut saamaan ulkomaalainen (afrikkalainen) mies. Hänen mielestään kyseinen asia on kateuden aihe.
Ei ole käynyt muita kouluja kuin kansakoulun/peruskoulun.
Opiskelukaveri ylpeili muiden omaisuudella. Esimerkiksi kun SÄÄTÖNSÄ osti uuden auton, siitä saatiin kuulla makeilua (tästä ketjusta opittu sana:D) useampi viikko. Lisäksi lähetteli kuvia sellaisten kalliiden tuotteiden hintalapuista, jotka äitinsä oli hänelle ostanut. Lisäksi sai jokaiseen sanankäänteeseen jotenkin upotettua sen, että on ns. paremmasta ja koulutetummasta perheestä, vaikka jokainen meistä siinä porukassa oli akateemisten vanhempien lapsi. Oli tuon pakkomielteisen ylpeilynsä vuoksi vähän raskasta seuraa.
Että oli ostanut sadoilla euroilla raketteja uudekso vuodeksi.
Ens kerralla vois kysyä siltä mun kaverilta jonka palkka on about sama ku mulla, vaikka on joutunu tekee ihan hirveesti enemmän duunia sen eteen. :DDD
Nii vois kysyä häneltä että "ai, mistäs sä oot ne isot rahas saanu???????? ;DDDD"
enemmän mua kiinnostaa että MISTÄ ihminen rahansa saa, ku se, että ihmisellä on omien sanojensa mukaan aina ihan kamalasti rahaa :'DDDDDD (tai sitten ei..)
toki mäki voisin ottaa itelleni elättäjämiehen joka heittää mulle joskus jotakin armohiluja, ja kehuskella niillä koko ajan. Taikka sitten mä voisin kehuskella mun perinnöllä, ties millä tahansa.... :DD Mut en tee niin... koska mistä mä edes tiedän mun kaverin raha-asioita sen enempää', ei ne kuulu mulle. Ja on aika noloa olettaa tai haluta elää josain kuvitelmassa että "minä olen rikkain ja paras"- ilman minkäänlaista todistetta asialle. :DDDDDDDDDDDDDD
tai ilman mitään tietoa vastapuolenkaan rahoista tai omaisuuksista.... :DDDD
Onks kaikki nää mainitut välttämättä kehuja?
Vanha ihminen kehuskeli sillä, ettei ole ikinä ollut auton eikä junan kyydissä (ainakaan aikuisiällä). Hänellä oli ruokakauppa kävelymatkan päässä. Uskonnollinen hän oli, ja oli valinnut seurakuntansa sillä perusteella, että se paikka sijaitsee mahdollisimman lähellä hänen kotiaan. Olisi saanut tuttaviltaan kyydin poikansa luokse toiseen kaupunkiin, mutta ei suostunut lähtemään. Sitten se mummo sai sydäri. En tiedä, kerkesikö kuolla ennen kuin pääsi auton kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Onks kaikki nää mainitut välttämättä kehuja?
Ei välttämättä ole. Voi olla tarkoitettu ihan tavallisiksi toteamuksiksi mutta kuulija on vaan tulkinnut kehuiksi.
Yksi tuttava on useampaan otteeseen kehuskellut sillä, ettei koskaan muista kenenkään syntymäpäiviä.
Junassa jouduin joskus kuuntelemaan parin kaupunginvälin ajan entuudestaan tuntemattoman kanssamatkustajan avautumista siitä, kuinka hän on ylivertainen jätkä kun työskentelee sähköasentajana rakennustyömailla. Ihan arvokas ammatti sinänsä, ei siinä mitään, mutta niin on moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet. Tuttavapiiriin kuuluu rouva, jolla tuntuu olevan kaikki kynsivallin tulehduksesta malariaan. Ja kyllä, kuormittaa kyllä paikallisia terveyspalveluja. Raskas ihminen kuunnella.
Onko hän myös ylpeä hypokondriastaan?
Kiitos. Piti ihan googlettaa mitä tarkoittaa. Täytyykin ujuttaa tämä termi hänelle (tai hänen puolisolleen) jollakin otollisella hetkellä, josko saisi (vihdoinkin) asianmukaista apua.
-Se ketä lainasit-
Mistä tiedät ettei saa jo apua? Itse sairastan somatisaatiohäiriötä, jota joku tietämättömämpi kutsuisi hypokondriaksi. Saan terapiaa, mutta tämä on VUOSIEN prosessi, ei siinä mikään hypokondrialapun liehuttelu auttaisi. Oireilen, vaikka terapiassa olen käynyt, kas kun se ei todellakaan ole mikään pika-apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain keskustelupalstalla joku kehuskeli sillä, että käy päivittäin paskalla. Ilmeisesti ylpeyttä lisäsi se, että käynnit ajoittuivat suurinpiirtein tiettyyn kellonaikaan ja tuotoskin oli tasalaatuista. Jotenkin tämä liittyi terveyteen ja hyvään kuntoon (jotka toki ovat useimpien saavutettavissa mm. liikunnan ja terveellisen ruokavalion avulla), mutta silti itseäni hieman huvitti, että miten tällaisellakin asialla voi kehuskella.
Multa pärskähti kahvit housuille kun tätä luin.
Jäi mietityttämään millainen laadunvarmistusproseduuri tällä säntillisyyden särmällä työn sankarilla on kakkatoimitusten jälkeen vai ihanko käsikakalla silmämääräisesti arvioi tasalatuisuuden ? En ihmettelisi jos WC:n seinällä roikkuisi kakkapäiväkirja pöntön vieressä. Sinällään kyllä täsmällisesti toimivan suoliston toiminnasta olen hieman kade. Tämä kaveri voi olla muuten suuri trendsetteri ja tästä tulee vielä tavallinen kahvipöytäkeskustelujen aihe kun erilaiset suolistovaivat on kansakuntamme yleistyvämpiä kansansairauksia juuri nyt.
Onko nämä välttämättä ylpeilyjä kaikki? Entä jos vaan kertoo innoissaan miten asiat on?
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä välttämättä ylpeilyjä kaikki? Entä jos vaan kertoo innoissaan miten asiat on?
Niin tai ylipäätään kertoo, ja kuulija on ottanut nokkiinsa ja väittää itsekehuiksi.
Esim yöpaitaostoksilla olleet kaverukset. Miten sen toteaminen, että etsii seksikästä yöpaitaa tai alennusmyynnistä kalliimpia tavaroita kuin suklaalevy, on itsekehua? Niin tyypillistä suomalaista - pitää olla vaatimaton mutta ei kuitenkaan liian vaatimaton, kuten vaikka toi autolla ajamaton mummo, koska senkin voi tulkita ITSEKOROSTUKSEKSI joka on synneistä suurin.
Olisi hienoa jos vois erottaa sellaisen oikeasti hauskan itsekorostuksen liian näkyvästä erilaisuudesta josta toinen loukkaantuu.
Kaveri kerskuu sillä ettei ole tehnyt päivääkään oikeaa työtä vaan vanhemmat maksavat hänelle kaiken
Melkein jo tunnistin itseni, mutta tuo "vanha kaveri" ei osunut (ellei sitten ollut tarkoituksella muunneltu). Toisaalta ei myöskään hehkutus, ellei neutraalia asian toteamista sellaiseksi lasketa. Mielenkiintoista nähdä mitä muita itseeni osuvia juttuja tulee, sillä tiedän itsekin että paljon on sellaisia, joihin voisi tarttua.