Oudot asiat joista sinulle on ylpeilty
Eräs aikuinen nainen ylpeili kerran sillä, miten oli käynyt päiväristeilyllä Tallinnassa. Matkailu avartaa kuulemma.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Ex-anoppi ylpeili, ettei kukaan hänen pojistaan ole löytänyt naista, jota olisi oikeasti rakastanut ja kunnioittanut, vuan äet se on se poikien suurin rakkaus anoppi julisti. Että sillä ylpeili, että on onnistunut kasvattamaan tunnekylmiä poikia. Ja jos totta puhutaan, mummo se oli poikien suurin rakkaus, ei tämä äiti...
Insestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen wt:n ylpeydenaihe on että "ei oo lukenu koskaan muuta ku Aku ankkaa kjeh Kjeh". Ja sen kyllä huomaa.
Aku Ankka on ehkä yleissivistävin sarjakuva ja erittäin rikkaalla kielenkäytöllään myös mensapalkinnon saaja.
Fiksuimmat tuntemani ihmiset ovat lukeneet lapsena paljon Aku Ankkoja. Niin luin itsekin ja yleissivistykseni on aina ollut oikeinkin hyvä ja laaja. Olen myös mensan jäsen.
Minäkin pidän hyvin suuresti Aku Ankasta mutta en sentään ylpeilsi sillä, että en olisi koskaan lukenut mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jollain keskustelupalstalla joku kehuskeli sillä, että käy päivittäin paskalla. Ilmeisesti ylpeyttä lisäsi se, että käynnit ajoittuivat suurinpiirtein tiettyyn kellonaikaan ja tuotoskin oli tasalaatuista. Jotenkin tämä liittyi terveyteen ja hyvään kuntoon (jotka toki ovat useimpien saavutettavissa mm. liikunnan ja terveellisen ruokavalion avulla), mutta silti itseäni hieman huvitti, että miten tällaisellakin asialla voi kehuskella.
Multa pärskähti kahvit housuille kun tätä luin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen hoito makeili sillä, että hänen ex-vaimonsa on juristi.
😂
Ai hitto, tästä tulikin kaikenlaista mieleen. Henkisesti väkivaltainen eksäni kehuskeli sillä, miten hän oli joskus melkein tapaillut jotain naista, joka oli oikein biologian tohtori ja mitä kaikkea.
Tyyppi siis kehuskeli jonkun toisen saavutuksilla, kun itsellään ei ollut mitään meriittejä. Säälittävää.
Narsisteille on aivan vakiokamaa, kaikenlainen namedropping, julkkisten ihailu niin että pitävät itseäkin julkkiksina. Toisten ideoiden varastaminen ja elämän kopiointi.
Name dropping on narsisteille pakkomielteistä, samoin ihmisten ”lähelle” änkeäminen, jotka ovat heidän mielestään ”jotakin”. Olen kuunnellut vuosia tällaisen ihmisen kehuskelua, ja homma oli niin juurtuneena sieluun, että jopa samalla kadulla vauvana jonkun toimittajan kanssa asuminen tehtiin tiedettäväksi - myös sille toimittajalle 🧐
Toimittajat, jotka itse luulee olevansa julkkiksia.
Hyvä toimittaja on tietysti itse taka-alalla ja antaa tilaa haastateltavalle.
Ainakin täällä Oulussa moni tuntuu olevan ylpeä siitä ettei käy ikinä keskustassa. "Stockmannillakin kävin kerran vaan kahvin juomassa". En tiiä onko muissa kaupungeissa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidin outona kun työkaveri kehui kuinka oli raivonnut toiselle niin että toinen oli itkun partaalla. Onko se saavutus?!
On ihmisenkuvatuksia, jotka voimaantuvat muiden kiusaamisesta. Se kuulostaa pahalta ja se on pahuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen hoito makeili sillä, että hänen ex-vaimonsa on juristi.
😂
Ai hitto, tästä tulikin kaikenlaista mieleen. Henkisesti väkivaltainen eksäni kehuskeli sillä, miten hän oli joskus melkein tapaillut jotain naista, joka oli oikein biologian tohtori ja mitä kaikkea.
Tyyppi siis kehuskeli jonkun toisen saavutuksilla, kun itsellään ei ollut mitään meriittejä. Säälittävää.
Narsisteille on aivan vakiokamaa, kaikenlainen namedropping, julkkisten ihailu niin että pitävät itseäkin julkkiksina. Toisten ideoiden varastaminen ja elämän kopiointi.
Name dropping on narsisteille pakkomielteistä, samoin ihmisten ”lähelle” änkeäminen, jotka ovat heidän mielestään ”jotakin”. Olen kuunnellut vuosia tällaisen ihmisen kehuskelua, ja homma oli niin juurtuneena sieluun, että jopa samalla kadulla vauvana jonkun toimittajan kanssa asuminen tehtiin tiedettäväksi - myös sille toimittajalle 🧐
Tämä! Kyllä! Ex-mies on ihan pesunkestävä sekopäänarsku, ja joka käänteessä mainosti tuntevansa sen ja tuon ja ton. Kerran kun eksäni istui koneella, niin satuin olkansa yli näkemään, miten erään muusikon vaimolta oli tullut exälleni säpoa, jossa tämä henkilö kirosanoja käyttäen käski exäni jättää heidät rauhaan ja hankkimaan oman elämän 😄 Joskus taas pyykkiä kuivumaan levittäessä eksäni veti raivarit ja huusi että miksi HÄNEN täytyy näitä pyykkihommia hoitaa, nämähän on tavisten juttuja! Ai saakeli, silloin kyllä hirvitti mutta nykyään jo naurattaa 😄
Vierailija kirjoitti:
Äidit jotka kehuskelevat lastensa sairauksilla ja kilpailevat siitä kenellä on sairain lapsi. Hullua.
Ikinä en ole tätä ymmärtänyt. Mun lapsi on 5v ja on sairastanut yhden flunssan ja yhden vatsataudin, en ole koskaan oikeen päässyt näiden juttuihin mukaan. No, hyvä niin, toivon lapselleni terveyttä tulevaankin.
Viikonlopun kännäyksillä, ojasta heräämisillä ja muilla vastaavilla sekoiluilla ylpeily on aina jaksanut ihmetyttää. Eräässä työpaikassa vakiokeskustelunaihe ruokatauoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-anoppi ylpeili, ettei kukaan hänen pojistaan ole löytänyt naista, jota olisi oikeasti rakastanut ja kunnioittanut, vuan äet se on se poikien suurin rakkaus anoppi julisti. Että sillä ylpeili, että on onnistunut kasvattamaan tunnekylmiä poikia. Ja jos totta puhutaan, mummo se oli poikien suurin rakkaus, ei tämä äiti...
Insestiä.
En tiedä tästä, mutta anoppi oli niin sairaalloisen mustasukkainen, ettei olisi kaihtanut MITÄÄN keinoja raivata pois tieltä miniä, johon poikansa olisi oikeasti rakastunut.
Siitä että viihtyy yksin ja ei jaksa nähdä ketään.
Joka kerta saan kuulla tämän saman kun juttelen vanhan kaverin kanssa. "Olin taas yksin lenkillä, yksin on niin ihanaa, viihdyn niin hyvin yksin, en jaksa ketään, jee jee jee". Ihmettelen aina miksi edes laittaa minulle viestiä. Minäkin olen paljon yksin ja se on ihan mukavaa, mutta en nyt jaksa sitä hehkuttaa jatkuvasti. En siis ikinä laita hänelle mitään viestiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoistutkinnolla ylpeily, nimittäin lähihoitaja-siivooja.
Kaksoistutkinto tarkoittaa yo- ja ammatillisen tutkinnon suorittamista yhtäaikaa. Kaksi ammatillista tutkintoa on monellakin, mutta se ei ole kaksoistutkinto.
Niinpä, me tiedetään se, mutta ylpeilijä ei.
Lapsen saaminen nuorena.
23-vuotias yh, jolla paljon ongelmia.
En ole kade en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoistutkinnolla ylpeily, nimittäin lähihoitaja-siivooja.
Kaksoistutkinto tarkoittaa yo- ja ammatillisen tutkinnon suorittamista yhtäaikaa. Kaksi ammatillista tutkintoa on monellakin, mutta se ei ole kaksoistutkinto.
Sehän se vitsi tuossa oli?
Ei käytetä juurikaan lääkkeitä, eikä käydä lääkärissä. Sama lapsen kohdalla. Helpotusta lapsen hevosyskään ei keksitä hakea lääkäristä, vaan annetaan köhiä ja valvoa. Ja tämä on jotenkin hieno juttu heidän mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Viikonlopun kännäyksillä, ojasta heräämisillä ja muilla vastaavilla sekoiluilla ylpeily on aina jaksanut ihmetyttää. Eräässä työpaikassa vakiokeskustelunaihe ruokatauoilla.
Mä kerroin joskus kavereille ja he mulle kännisekoilusta. En todellakaan ylpeillen vaan hävetti niin paljon että piti saada purettua ne jutut.
Työkavereille en kyllä avautuisi.
Tuttu on päässyt rikkaisiin naimisiin. Tämä tulee esiin koko ajan. Käytännössä rouva on piika joka käy töissä ja kaupassa, laittaa kaikki ruuat kun mies ei osaa. Pesee ja viikkaa kaikki pyykit, kuljettaa illat kolmea lasta harrastuksiin jne. Lapset jo teinejä mutta äiti hoitaa kaiken. Mitä iloa rahasta jos sitä ei saa käyttää elämän helpottamiseen?
Seksillä ja holtittomalla paneskelulla kehuskelu. Naispuolinen kaiffari kertoi makeillen kerran miten oli laivalla ollessaan ensin pannut jonkun random äijän kanssa veskissä, ja sitten vielä yön pikkutunneilla raahannut jonkun toisen random äijän hyttipanoille. 😐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet. Tuttavapiiriin kuuluu rouva, jolla tuntuu olevan kaikki kynsivallin tulehduksesta malariaan. Ja kyllä, kuormittaa kyllä paikallisia terveyspalveluja. Raskas ihminen kuunnella.
Onko hän myös ylpeä hypokondriastaan?
Kiitos. Piti ihan googlettaa mitä tarkoittaa. Täytyykin ujuttaa tämä termi hänelle (tai hänen puolisolleen) jollakin otollisella hetkellä, josko saisi (vihdoinkin) asianmukaista apua.
-Se ketä lainasit-
Kävin työhaastattelussa henkilökohtaisen avustajan hommaan ja tyyppi kehuskeli, miten oli isolla rahalla ostanut asunnon keskustan tuntumasta. Muuten klikkasi henkilön kanssa erinomaisesti, mutta oli hassua kuulla tuntemattomalta tuollaista.