Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on pitkät (usein värjätyt) hiukset ja miehillä taas ei?

Vierailija
07.01.2020 |

Koska miehet pakottaa vai onko syy itse asiassa jokin muu?

https://img.yle.fi/uutiset/politiikka/article11111787.ece/ALTERNATES/w5…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisillä ei hiusten pituus korreloi juurikaan sukupuoleen

Vierailija
2/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooman armeijassa keksittiin että on etua taistelussa, jos sotilaiden (miehiä pääosin, en tiedä oliko siellä monta Mulania joukossa) hiukset ovat lyhyet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on mieltynyt kaikenmaailman myrkkyihin ihollaan ja päässään.

Vierailija
4/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tuomitse minua hipiksi tai hampiksi pitkillä hiuksilla. Totuus on, etten jaksa leikata niitä. N 50

Vierailija
5/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on lyhyt tukka, koska se on helpompi ja mukavampi kuin pitkä tukka ja siksi muodostunut muotikäytännöksi kun miehet käyvät naisia enemmän likaisissa ja vaarallisissa töissä. Lisäksi miesten töissä kompetenssi (eli pätevyys) ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö. Miehet myös ilmaisevat statustaan muilla keinoilla kuin ulkonäöllä. 

Naisten keskinäinen statuskilpailu sen sijaan käydään pääasiassa ulkonaisilla tekijöillä ja siinä käytetään käsilaukkuja, botoxia, hiustenpidennyksiä ja meikkiä tekemään kilpasiskot kateellisiksi ja harhauttamaan miehiä.

Vierailija
6/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne nyt vain kasvaa, ellei niitä leikkaa. Eikä näy kaljuakaan kehittyvän millään.

Miksi tämä häiritsee aapeen työkyvyttömyyseläkeläisen elämää, eikö muuta pohdittavaa ole? Mä en jaksa enkä ehdi miettiä kenenkään muun hiuksia. Omat on siitä hyvät, ettei tarvitse päähinettä koskaan.

Vierailija
7/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on pidemmät hiukset kuin mulla, ns. hevari-tukka ja vieläpä luonnonkihara. Mun hiukset taas ei kasva kovin pitkiksi, kun jo ohenevat ja alkavat katkeilemaan. Viimeksi kampaajalla leikkautin polkkamittaan ja laitettiin vaaleita raitoja värjäämättömään hiukseen. Olisihan se kiva kokea pitkät hiukset edes kerran vielä, mutta minkäs teet.

Vierailija
8/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhöhö, kilpailusta houriva nro 6 on tasohullu. Sen ainut naiskontakti elämässä on äiti ja tääktä se hakee virtuaalikontakteja saadakseen tuppiqullinsa sojoon.

Vierailija
9/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homotus ei ole vielä onnistunut täydellisesti

Vierailija
10/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti muuttuu ja suuntaukset vaihtuu. 1700-luvulla oli miehillä ja naisilla peruukit, kosmetiikkaa/ ihomaaleja, korkeat korot ja upeat korut.

Nykyään on tatuoinnit ja unisex vessat. Mitähän seuraavalla vuosituhannella?

Vierailija
11/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rooman armeijassa keksittiin että on etua taistelussa, jos sotilaiden (miehiä pääosin, en tiedä oliko siellä monta Mulania joukossa) hiukset ovat lyhyet.

Nykyinen miesten lyhyt tukkamuoti tulee kuitenkin teolliselta ajalta. Rooman valtakunnan ja teollistumisen välisenä aikana Euroopassa miehillä oli yleensä pitkät hiukset.

Vierailija
12/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaisella seitkytluvulla liimaletit oli enemmistönä pojilla. Arvaa mistä tuo nimitys tuli!

Itse asiassa tytöillä on seitkytluvulla muodissa myös lyhyt, kerroksittain leikattu tukka. Minullakin oli.

Vierailija
13/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen miesten lyhyt tukkamuoti tulee kuitenkin teolliselta ajalta. Rooman valtakunnan ja teollistumisen välisenä aikana Euroopassa miehillä oli yleensä pitkät hiukset.

Rooman valtakunnan ja teollistumisen välisen ajan muodista jääneet dokumentit koskevat vain rikkaan yläluokan muotia. Ja se rikas yläluokka oli vain muutama prosentti koko populaatiosta. Millainen huistyyli, tai muoti yleensäkään, oli ns. kansan syvillä riveillä, siitä on tutkijoillakin hyvin vähän tietoa.

Vierailija
14/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höhöhö, kilpailusta houriva nro 6 on tasohullu. Sen ainut naiskontakti elämässä on äiti ja tääktä se hakee virtuaalikontakteja saadakseen tuppiqullinsa sojoon.

Höh, ei tarvii suuttua, vaikka ei tosiasioista tykkää. Se on biologiaa. Ei kannata suuttua biologialle. Minkä takia esim lesboilla on usein lyhyet hiukset? No siksi kun eivät koe tarvetta miellyttää miehiä, eivätkä kilpailla toisten naisten kanssa miesten suosiosta. 

Vierailija
15/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Minulla on hyvin lyhyt tukka nykyään aina. Koska näytän parhaimmalta lyhyessä tukassa. Korostaa kasvoja paremmin kuin pitkä tukka. Pitkää tukkakin olen kokeillut ja se ei sovi minulle yhtään. Lyhyt tukka on myös paljon käytännöllisempi kuin pitkä roikkuva tukka. 

Vierailija
16/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ne nyt vain kasvaa, ellei niitä leikkaa. Eikä näy kaljuakaan kehittyvän millään.

Miksi tämä häiritsee aapeen työkyvyttömyyseläkeläisen elämää, eikö muuta pohdittavaa ole? Mä en jaksa enkä ehdi miettiä kenenkään muun hiuksia. Omat on siitä hyvät, ettei tarvitse päähinettä koskaan.

Mutta kun ne ei vaan miehillä kasva. Osaatko sanoa jotain itse asiasta joskus vai osaatko vaan pohtia keskustelijoiden ominaisuuksia?

Vierailija
17/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ow kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, ei tarvii suuttua, vaikka ei tosiasioista tykkää. Se on biologiaa. Ei kannata suuttua biologialle. Minkä takia esim lesboilla on usein lyhyet hiukset? No siksi kun eivät koe tarvetta miellyttää miehiä, eivätkä kilpailla toisten naisten kanssa miesten suosiosta. 

Juuri tuon takia lesbot on myös lihavia.

Vierailija
18/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoti muuttuu ja suuntaukset vaihtuu. 1700-luvulla oli miehillä ja naisilla peruukit, kosmetiikkaa/ ihomaaleja, korkeat korot ja upeat korut.

Nykyään on tatuoinnit ja unisex vessat. Mitähän seuraavalla vuosituhannella?

Se, että olet jossain vanhassa maalauksessa nähnyt jonkun pimpatun tyypin tuskin tarkoittaa, että 99,9% ihmisistä oli peruukki. Se lieni vain tapa erottua rahvaasta tuolloin.  Lisäksi koskaan ei liene ollut aikaa jolloin juuri naisilla olisi ollut lyhyet hiukset.

Pitkät hiukset, meikki ja korut sun muut tilpehöörit todennäköisesti olennaisesti liittyvät naisen suurempaan haluun miellyttää (agreeableness) sekä seksuaalisesti houkuttelevaan sekä vastaanottavaan rooliin.

Vierailija
19/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ow kirjoitti:

Miehillä on lyhyt tukka, koska se on helpompi ja mukavampi kuin pitkä tukka ja siksi muodostunut muotikäytännöksi kun miehet käyvät naisia enemmän likaisissa ja vaarallisissa töissä. Lisäksi miesten töissä kompetenssi (eli pätevyys) ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö. Miehet myös ilmaisevat statustaan muilla keinoilla kuin ulkonäöllä. 

Naisten keskinäinen statuskilpailu sen sijaan käydään pääasiassa ulkonaisilla tekijöillä ja siinä käytetään käsilaukkuja, botoxia, hiustenpidennyksiä ja meikkiä tekemään kilpasiskot kateellisiksi ja harhauttamaan miehiä.

lyhyt tukka ei oo mukava

Vierailija
20/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/mista_on_peraisin_ajatus_ettei_mieh…

Tuossa linkissä asiantuntijan näkemys. Eli ihanne on ollut pitkähiuksisuus miehilläkin roomalaisten ja teollistumisen ajan välissä. Ja roomalaisajallakin kaikkialla muualla paitsi Roomassa. Lyhyttukkaisia ovat olleet orjat ja työläiset olosuhteiden pakosta (käytännöllisempää).

Voi kunpa nykyäänkin miehet olisivat pitkätukkaisia.... huoh.....