Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä kokemusta ihottuman hoidosta

Vierailija
07.01.2020 |

Miten saisi pitkäaikaisen atooppisen ihottuman paranemaan? Kortisonivoide helpottaa, mutta ei poista kokonaan. Ja uusia laikkuja tulee koko ajan. Voiko kortisonia käyttää jatkuvasti? Vai pitääkö tästä lähteä lääkäriin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola. 

Mulla on paha atooppinen ihottuma ja ollut jo 35 vuotta. Kortisonivoiteet ovat ohentaneet ihoa tosi paljon, protopic ei auta kuin käsivarsiin. Öisin raavin koko ihooni niin että aamulla paikat auki ja lakanat veressä.

Nyt oon tän talven käyttänyt Himalajan suolaa eli suihkun jälkeen hieron suolaa ihoon ja jätän sen huuhtelematta, päälle normi rasvat. Tottakai sitten kirvelee, mutta kutina loppuu ja sen myötä myös ihon auki raapiminen. 

Vierailija
2/6 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt eroon atooppisesta, todella kutiavasta (taive)ihottumasta seuraavilla keinoilla:

- käyn suihkussa päivittäin

- rasvaan vain puhdasta ihoa

- en käytä enää apteekin perusvoiteita, jotka saavat ihoni kutiamaan, vaan ohuempia ja kosteuttavampia vartalovoiteita esim. Erisan, jolla voitelen koko kehoni suihkun jälkeen

- käytän vain puhtaalle iholle mietoa kortisonivoidetta, mikäli tulee ihottumalaikkuja. Yleensä ihottuma katoaa näin parissa päivässä.

- juon paljon vettä, mutta en yhtään maitoa, joka lisää tulehdusta

- käytän oikeaa voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä, en lainkaan kasvisrasvalevitteitä enkä rypsiöljyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttoi se, että eliminoin kaikki ärsyttävät ruuat ja aineet elämästäni ja talvella hanskat kädessä AINA ulkona (jos kädet menevät haavoille/kuivuvat liikaa).

Vierailija
4/6 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ne laikut leviää jos raavin. Monesti olen teipannut ihoteipillä voiteella valeltuja vanulappuja kohdan päälle. Voi myös kokeilla sibicort, fucicort, bemetson.

Vierailija
5/6 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppiseen ihottumaan auttaa ruoka, koska se on autoimmuunisairaus.  Voiteet ja pesut kortisonit lieventävät oireita kyllä, mutta eivät poista syytä.

Vierailija
6/6 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yökylässä kaverilla ja sain karmeat oireet. Vilkaisin kylppärissä pyykkiainepulloa ja kas-ei ollut sensitiveä nähnytkään. Ensi kerralla otan omat lakanat mukaan.

Eli:pesuaineet kaikki herkälle iholle, veden juonti, tulehdusta ylläpitävät ruoka-aineet pois tai minimiin (lienee henkilökohtaistakin, mulla sokeri, hiiva, vehnä ja sitrus pistää kutisemaan ja hidastaa oireiden paranemista).