Minkä ikäisenä haluaisit tulla isovanhemmaksi?
Kommentit (22)
Sain omani 30-vuotiaana, joten jos tyttäreni saisi lapsen saman ikäisenä, olisin silloin 60. Se olisi ihan sopiva ikä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole halua tulla isovanhemmaksi. Jos lapseni joskus haluavat lapsia, mulle on ihan yhdentekevää, minkä ikäinen minä olen silloin.
Samoin täällä. Lapsi on nuori aikuinen, mikään mummukuume ei kolkuttele.
43-45 olisi kiva, mutta ehkä joudun odottamaan kauemmin.
Saimme esikoisemme kun olin 20 ja nuorimman kun olin 27, joten josko aikaisintaan 40-45-vuotiaana tai sen jälkeen. Ehkei kuitenkaan ennen sitä... Esikoinen vaikuttaa kyllä sen verta tavoitteelliselta, että luulen mummouden menevän tuonne 45 v asti ainakin. On kyllä aivan lapsesta asti pitänyt vauvoista ja pienistä lapsista ja leikkinyt äippää kotileikeissä, joten olisin yllättynyt jos hänestä tulisikin vela.
Oma äitini oli reilu 50 v kun hänestä tuli mummo.
Vierailija kirjoitti:
Sain omani 30-vuotiaana, joten jos tyttäreni saisi lapsen saman ikäisenä, olisin silloin 60. Se olisi ihan sopiva ikä.
Sain esikoiseni 26 v ja hän täyttää tänä vuonna 26 v, mutta on ilmoittanut, ettei hanki lapsia.
Pian.
Olen 58, ja sairas.
En tietenkään toivo, että lapseni tekevät lapsia minun takiani. He tekevät lapset sitten kun on heidän aikansa, heidän tunteensa, heidän parisuhteensa... kun on heille sopiva aika. Mutta toivoisin niin näkeväni lapsenlapseni vielä ennen kuin kuolen. Itsekästä; enhän edes pysty olemaan heille läsnä sitten enää. Saa sitä silti salaa toivoa.
Mun mielestä isoäitiydelle sopiva ikä on 60 vuotta.
En välttämättä haluaisi ollenkaan. Minusta tulisi taatusti kauhean huono mummo. Tai voihan sitä pitää peukkuja, että lapsen toiset isovanhemmat olisi sitten se unelmamummola.
Mä tulin liian nuorena isoäidiksi ja vanhenin hetkessä 20 vuotta.
Milloin vain kunhan lapseni ovat aikuisia, mielellään yli 20 kuitenkin. Paras ikä olisi 40-50, silloin voisin olla aktiivinen mummo.
Vierailija kirjoitti:
Miten se mummous vanhentaa? Ei ainakaan oma äitini vanhentunut päivääkään tullessaan mummoksi 50+ ikäisenä. Ikäkriisi voi tietenkin osua samaan ajankohtaan, muttei kai se lapsenlapsesta johdu oikeasti...
En koskaan. Mulla ei ole lapsia, joten olen varmistanutkin tämän jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se mummous vanhentaa? Ei ainakaan oma äitini vanhentunut päivääkään tullessaan mummoksi 50+ ikäisenä. Ikäkriisi voi tietenkin osua samaan ajankohtaan, muttei kai se lapsenlapsesta johdu oikeasti...
Mä en ole vielä mummo, mutta jo ajatuskin siitä, että tekee kaiken väärin (ja on av:lla haukuttavana) väsyttää jo etukäteen. Käytäntö on varmaan vielä pahempaa.
Ei mulla ole halua tulla isovanhemmaksi. Jos lapseni joskus haluavat lapsia, mulle on ihan yhdentekevää, minkä ikäinen minä olen silloin.