Hyvää ruokahalua, broilerinsyöjät
"Kuvaaminen paljasti, miten selälleen joutunut broilerikana ei pääse ylös ilman apua, ja muut linnut nokkivat sitä. Viereinen lintu on kuollut, sen pää on puoliksi peittynyt turpeeseen. Valtavissa hallissa lintuja on vieri vieressä. Kuolleita tai puolikuolleita makaa muiden seassa siellä täällä."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c8cb26af-e624-4fa5-b053-264261a55141
Ja sitten huutamaan, kuinka "salakuvaaminen on kiellettyä" ja "miksei kuvaajat menneet auttamaan sitä nokittavaa" ja "broilerituotanto on "laillinen elinkeino".
Häpeän olla ihminen.
Kommentit (100)
Hukkasitko sen edellisen ketjusi?
Hitsi kun tulikin nälkä. Nyt rillataan!
Ainoastaan riista on lihaa, johon ei liity tarpeetonta kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää inhimillisyydestäsi. Laita vaikka että omnomnomnom tai jotain muuta amerikkalaista.
Ai että, kun tulikin nälkä. Minua ei nämä huomiohakuiset jutut heilauta suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
VITUN sika.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, kun tulikin nälkä. Minua ei nämä huomiohakuiset jutut heilauta suuntaan tai toiseen.
Se ei meitä yllätä yhtään.
Kyllä kasvimaitakin laiminlyödään. Ei pidä yleistää.
Suomessa kasvatetaan vuosittain yli sata miljoonaa broileria.
Tuskin on kovin vaikeaa etsiä sieltä joukosta kuolleita yksilöitä ja ottaa näitä sensaatiohakuisia kuvia. Maailmalla eläinaktivistit pahimmillaan itse tappaneet eläimiä saadakseen tarpeeksi rajua materiaalia.
Olen vähentänyt lihansyöntiä, nyt loppuu se vähäkin broilerin syöminen.
Miten tämän pitäisi ruokahaluun vaikuttaa? Söin päivällä broileria ja tätä lukiessa tuli nälkä. Kyllä mulle ainakin maistuu mehukas ja hyvin paistettu broileri joka päivä. Joka tapauksessa ne broilerit jonkun lautaselle päätyy. Ei tuota selälleen kaatunutta muiden kuoliaaksi noukkimaan broileria varmasti myyntiin laiteta, joten en ymmärrä miksi siitä pitäisi paha mieli tulla?
Broileri on hyvää ja vähärasvaista, ja kypsyykin nopeasti! Nam!
Ei ihmiset tällaisestä välitä. Niin kauan kun oma napa on turvassa niin maailma ympärillä saa vaikka palaa poroksi.
Wingssejä!!!!!!
Paistanko itse vai lähdenkö Siipiweikoille syömään?
Osassa maailmaa on nälänhätä ja täällä pitäisi näistä maista hakea banaanit yms. ravinnoksi, kun jotkut itkee broilerien perään.
Aikoinaan telkkarista tuli luontodokkari missä sarvikuonot tappelivat ja toinen saa siitä kipua selkäänsä, siis avohaavan. Sinne tietysti tuli matoja ja matojen perässä linnut. Linnut nokkivat sarvikuonon märkivää lihaa makupalojen toivossa... EIkä sarvikuono voinut asialle mitään.
Siinä teille luontoa.
Broileri on ihmisen keksimä epäeläin, jollaista ei luonnossa edes ole. Kukaan ei koskaan näe elävää broileria missään, paitsi broileritehtaiden työntekijät :(