Onko teillä muilla 30 -vuotiaalla tullut ikääntymisen merkkejä?
Minä olen aika pienikokoinen ja minulla on paksut, värjäämättömät hiukset. Olen synnyttänyt alakautta kaksi lasta. Minulla on suuret silmät ja vähän lapselliset kasvot.
Olen ollut ikäni ns babyface. Nyt minua ei enää ole ainakaan vuoteen kutsuttu sillä nimellä, joten oletan että ikä alkaa minussakin painaa.
Huomaan että kulmahampaisiin on tullut keltaisuutta, vaikken juo kahvia tai teetä. Lisäksi herään öisin pissalle ja ihossa on enemmän läikkiä. Pelkään että kroppa alkaa seuraavaksi valua ja tulla ryppyjä!! Noh, ei se tosin haittaa kun olenhan jo aikuinen :D
Kommentit (6)
Minäkin olen aina ollut babyface. Nyt ikää 28 vuotta ja muutama pikkuinen naururyppy on tullut silmäkulmiin. Aineenvaihdunta on ilmeisesti hidastunut, koska en ole päässyt toisen raskauden jälkeen raskauskiloista niin helposti ja nopeasti eroon kuin ensimmäisen jälkeen. No, en enää haluakaan olla tikkulaiha niin kuin ennen olin, mutta jos viitisen kiloa tästä vielä saisi pois.
Mulla on rypyt silmäkulmissa, mutta oikeastaan olen niistä vain iloinen. Odotan myös ekoja harmaita, äitini alkoi harmaantua kolmekymppisenä, mulla ei vielä 35-vuotiaana näy merkkejä..
Kaventuneet kasvot, haalea sibelius-rypyn alku. Jossain sanottiin, että ikääntymisen näkee selvimmin silmänalusista, kun ne alkavat vääjäämättä painua alemmas vrt. parikymppisen korkeat poskipäät.
M38, ei minkäänlaisia ikääntymisen merkkejä.
Tein juuri refleksi ja reaktio testit ja ne ovat 20v tasolla jopa urheilijan tasoa. Joku lääkäri joskus totesikin mulle et mun refleksit on nopeemmat mitä periaatteessa ihmisellä voi olla, joku luonnonoikku siis. Yksi juttu kyl on tullu, palautuminen rankasta sählymatsista kestää hieman pidempään kuin 20 vuotiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaventuneet kasvot, haalea sibelius-rypyn alku. Jossain sanottiin, että ikääntymisen näkee selvimmin silmänalusista, kun ne alkavat vääjäämättä painua alemmas vrt. parikymppisen korkeat poskipäät.
Mä aloin 29-vuotiaana kiinnittää huomiota näkyvämmiksi muuttuneisiin silmäpusseihin. Kokeilin vaikka mitkä silmänympärysvoiteet kunnes tajusin, että kyse oli ikääntymisestä eikä sille oikein mitään voi tehdä.
Kannattaa kiinnittää huomiota aurinkosuojaukseen, jos alkaa jo näkyä vaurioita. Ne ovat sen merkki, että aurinkoa on saatu ihan liikaa.
Hampaat voi käydä valkaisemassa, tulos ainakin itselläni kestänyt jo 4 vuotta.