Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 5-vuotiaan viedä katsomaan Frozen 2 -elokuvaa?

Vierailija
06.01.2020 |

Käytännössähän pääsee kyllä teatterin puolesta katsomaan vaikka virallinen ikäraja onkin 7 vuotta.
Te jotka olette nähneet leffan, mitä olette mieltä? Veisitkö 5-vuotiaan? Onko liian hurja?

Tyttömme on todellinen Elsa fani ja haluaisi hirveästi mennä elokuvan katsomaan, mutta luin jokin aika sitten uutisen jossa kerrottiin että 4-vuotias oli lähtenyt kesken elokuvan ulos salista kun oli ollut liian jännä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itse tunnet lapsesi paremmin kuin kukaan muu täällä.

Vierailija
2/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14-vuotiaan mielestä se oli jännittävä. =) Aika tummasävyinen ja iloisia kohtauksia on vähemmän kuin jännittäviä.

Jos tämä on ensimmäinen kerta leffassa, en menisi. Siihen kannattaa valita joku tosi aurinkoinen hyvänmielen leffa.

Jos lapsi on tottunut tilanteeseen eikä muutenkaan pelästy vähästä, voisin harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan itse tunnet lapsesi paremmin kuin kukaan muu täällä.

Joo, totta.

Olisi varmaan pitänyt muotoilla kysymys niin että "Sinä, joka olet vienyt alle 7v lapsen katsomaan frozen kakkosta, miten lapsesi reagoi?"

Vierailija
4/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 5v poika ei jaksaisi istua paikallaan ja keskittyä niin kauaa. Kannattaa ainakin miettiä jaksaako tuon ikäinen keskittyä elokuvaan puolitoista tuntia.

Vierailija
5/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä veisi. Itse kävin katsomassa 6 ja 7v kanssa ja molemmat sanoi että oli aika pelottava. 6v halusi syliin istumaan kesken leffan. Paljon jännittäviä kohtia. En ihmettele jos pienemmät on halunnut kesken kaiken pois.

Vierailija
6/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli 3-vuotiaansa kanssa. Oli kuulemma kiva. Ihmettelen, että niin pieni jaksoi istua pitkähkön elokuvan loppuun.

Vierailija
7/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut meillä ongelmaa. Ei pelottanut yhtään vaan oli ihan innoissaan. Ensimmäinen osa oli pelottavampi.

Vierailija
8/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-vuotiaan kanssa piti lähteä elokuvasalista kesken pois jo aika alussa. Ei ole käynyt paljon elokuvissa. Katsotaan sitten myöhemmin omalta kotisohvalta, tarvittaessa saa ääntä pienemmälle ja pelottavat kohdat voi vaikka kelata ohi.

Vierailija
9/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en henkilökohtaisesti veisi 5v lasta katsomaan k7 leffaa. Pelottavat kohtaukset tulevat uniin ja lapsi on liian pieni niitä käsittelemään. Muistan kun olin itse pieni (4-5v) ja minut laitettiin katsomaan lumikkia. Olin ihan kauhuissani ja aloin nähdä painajaisia jotka muistan edelleen.

Vierailija
10/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5v tykkäsi eikä pelännyt. On aika rohkea lapsi mutta herkkä kuitenkin tarinoiden pelottavuudelle. Omasta mielestäni ykkösen lumihirviö-kohtaus oli pelottavampi kuin mikään kohtaus kakkosessa.

Vierailija
11/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 5-vuotias tyttöni tykkäsi elokuvasta kovasti ja jaksoi hienosti istua paikoillaan, toisin popparit saattoivat auttaa siinä asiassa. Siinä kohtaa kun ”kiviröykkiöt” heittelivät Annaa kivillä, niin häntä alkoi jännittää hiukan ja hän halusi ottaa kädestä kiinni. Oltiin ihan täpötäydessä salissa, jossa oli paljon pieniä lapsia ja mistään ei kuulunut itkua, eikä kukaan poistunut kesken pois. Sinä kuitenkin tunnet parhaiten oman lapsesi ja tiedät, että jännittääkö häntä helposti.

Vierailija
12/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 5v. tykkäsi elokuvasta kovasti, samoin hänen kaverinsa.

Vierailija
13/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lapsesta. Oma 5-vuotiaani oli mukana ja tykkäsi. Jännittäviä kohtia toki oli, mutta ei silleen pelottavia kuitenkaan. Jaksoi istua aloillaan koko elokuvan ajan.

Vierailija
14/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaankin lapsesta. Meidän lapset taas sanoivat, että tämä kakkososa oli paljon jännempi kuin ykkösosa. Leffassa tosiaan erilaista kuin kotisohvalla, kun leffassa pimeää ja äänet kovalla.

Vierailija
15/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa 5-vuotiaan kanssa. Etukäteen puhuimme, että laittaa silmät kiinni tai kädet silmille, jos on liian jännä. Olihan se jännittävä, mutta myös jälkikäteen puhuimme, että se oli satua ja keskustelimme elokuvan teemoista ja tunteista. Viikko on mennyt, ettei ainakaan ole ilmaissut pelkojaan. Riippuu siis lapsesta.

Vierailija
16/16 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Ollaan käyty kyllä aiemminkin yks k7 leffa katsomassa ja hän halusi istua sylissä kun pelotti.

Vilkas mielikuvitus ja iltaisin pelottavia ajatuksia mut muuten todella rohkea tyttö.

Luulen että jätetään elokuva väliin ja katsotaan kotona myöhemmin sitten dvd:ltä.

Elokuvissa hurjat kohtaukset ovat niin voimakkaita kun valkokangas iso ja äänet lujat.

Mut kiitos teille vastanneille!! -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä