Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua muumitalokakkuun!

20.06.2006 |

Heips!

Lupasin tytölle juhannukseksi tehdä muummitalokakun, mutta nyt onkin sormi suussa. Ajattelin, että netistä varmasti löytyisi vinkkejä, mutta nyt, 1,5 tuntia sivuja selattuani, mitään hyvää kikkaa ei ole tullut vastaan. Siispä jauhopeukalot, käännyn puoleenne! Kuinkahan kakku kannattaisi tehdä? Upein ja oikeimman vaikutelman antava tulisi tietysti tornin muotoisesta kakusta, mutta syötävyys kärsii, ja katto olisi pakko tehdä sitten varmaankin vaikkapa paperitötteröstä. Ei kuulosta hyvältä... Vaakatasossa kolmiulotteisuus kärsii taas pahasti, ja kuisti tuottaa suuria ongelmia. Pitäisikö tyytyä tekemään tavallinen kakku, jonka sitten koristelisi niin, että pinnalle tulee muumikakun kuva? Taiteellinen lahjakkuus ei tosin ole tällä kaakun tekijällä huipussaan, mutta ehkä siitä suunnilleen näköisen saisi.

Apua! Olisiko kellään tarjota ratkaisua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen sellainen puolikas kakku joka olisi vaakatasossa mutta paistettu pitkulaisessa kakkuvuoassa joka on siis pohjasta pyöreä (menipäs selitys vaikeaksi). Monet kuivakakut ainakin paistetaan sellaisessa. Silloinhan se itse talo olisi pyöreän muotoinen.

Mutta mutta, katto onkin sitten eri asia miten sen saa tehtyä. Ehkä näppäräsorminen saa leikattua sellaisen kakunpalasesta.

Terassin voisi vaikka jotenkin kyhäillä siihen sivuun...

Tässä mun mietteitä mutta varmaan vaikempi sitten oikeasti soveltaa niitä :)

Vierailija
2/2 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä tekisin jollain ilveellä paksun " kääretortun" , jonka laittaisin pystyyn. Jos nimittäin ladot kakkulevyjä päällekkäin muumitalon korkuiseksi, niin veikkaan, ettei pysy pystyssä, vaikka laittaisit kuinka paljon tikkuja tueksi ja ainakin on hankala syödä sellaisen tikkumäärän kanssa ;)

Kannattanee etsiä mahdollisimman iso uunipelti, jolla paistaa sitten useita kääretorttulevyjä ja laittaa ne aina saumakohdasta lomitain. Katon tekisin suosiolla kartongista tai mielummin ehkä muovista, jos jostain löytyisi sopivan väristä (esim. Tiimarin muoviset pöytätabletit ovat tähän hyviä tms.) - leikataan ympyrän muotoon, katkaistaan sädettä pitkin ja nidotaan sopivan jyrkäksi. Jos välttämättä haluat syötävän katon, niin esim. Kismetiä on aika helppo leikata - leikkaat vain sellaisia kärjestä teräviä kolmioita ja ladot katoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi