Tuoko korsetti ampiaisvyötärön?
1950-luvulla naset näyttivät todella kapeavyötäröisiltä, oliko se korsetin ansiota vai ruoan? Eras ystävättäreni käyttää korsettia ja sanoo, ettei se ole epämukava, päinvastoin tukee hänen mielestään hyvin alaselkää. Olen hieman kateellinen hänelle, olemme samanpainoisia.
Kommentit (10)
Korsetilla saa ampiaisvyötärön, jos sen kiristää tarpeeksi tiukalle. Aika epämukavaa, olen kokeillut. 50-luvulla naiset olivat pienikokoisempia kuin nykyään ja lisäksi silloinen muoti korosti rintaa ja lantiota, joten vyötärö näyttää senkin vuoksi kapeammalta.
Päärynävartalolla onnistuu. Jos ei ole liian läski.
En osaa sanoa voiko kuka vaan saada korsetilla ampiaisvyötärön, itse saan ampiaisvyötärön kun olen muutaman viikon ilman sokeria ja turhia höttöjä.
Ei se korsetilla pelkästään onnistu. Ennen korsettia alettiin käyttää jo teini-iässä, siis vielä 50- ja 60-luvulla, mutta sitten korsetin käyttö väheni. Minäkin ehdin teininä käyttää korsettia muutaman vuoden ja vyötärö oli tosiaan hoikka. Mutta sitten alettiin käyttää korsetin korvaavia sukkanauhavöitä ja pian myös sukkahousuja. Kun sukkahousut yleistyivät, sanoi tekstiilikauppiastätini, että naisilta katoaa sukkahousujen myötä uuma. Minä nauroin päin naamaa, mutta oikeassapa täti oli. Ei ole enee edes missikandidaateilla niin hoikka uuma kuin vielä naisilla ihan yleisesti oli viitisenkymmentä vuotta sitten, olematta muuten mitoiltaan missiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se korsetilla pelkästään onnistu. Ennen korsettia alettiin käyttää jo teini-iässä, siis vielä 50- ja 60-luvulla, mutta sitten korsetin käyttö väheni. Minäkin ehdin teininä käyttää korsettia muutaman vuoden ja vyötärö oli tosiaan hoikka. Mutta sitten alettiin käyttää korsetin korvaavia sukkanauhavöitä ja pian myös sukkahousuja. Kun sukkahousut yleistyivät, sanoi tekstiilikauppiastätini, että naisilta katoaa sukkahousujen myötä uuma. Minä nauroin päin naamaa, mutta oikeassapa täti oli. Ei ole enee edes missikandidaateilla niin hoikka uuma kuin vielä naisilla ihan yleisesti oli viitisenkymmentä vuotta sitten, olematta muuten mitoiltaan missiainesta.
Samaan aikaan tuli myös teollinen ruoka ja sokerin käyttö lisääntyi, itse syyttäisin kyllä sitä enkä sukkahousuja
Säveltäjämestarimme Sibelius oli tyttärilleen kirjoittamissaan kirjeissä huolissaan siitä, että nämä eivät pääse naimisiin, koska eivät käytä korsettia! Oliko Jean Sibeliuksen huoli aiheellinen vain ei? 1900-luvun ulkonäköihanteet eivät näytä juurikaan poikkeavan nykyajan vastaavista?
Tuo siksi aikaa kun se on päällä, ei muuten, kun sen ottaa pois kaikki palaa juurikin entiselleen. Toimii helpoiten valmiiksi hoikilla.
Riittävän kurvikas malli ei ole ollenkaan paha tai epämukava, olen itse kokeillut. On tosiaan ihan ihana, kun taas miltei suora, joita on olemassa voi olla ikävä ja ihan toimimaton "katastrofi".
Jos kuvittelisin käyttäväni, niin hyvin lyhyt, silti nyöritettävä, ja puuvillavuori, päältä jotain satinia. Mutta enpäs nyt silti, ainakaan nyt, keksi sille mitään todellista käyttöä.
Suosittelen korsetin käyttoä kaikille naisellista vyötäröä haluaville. Sitä pitää kyllä sitten käyttää jatkuvasti ja se on kiristettävä aina niin tiukalle että vyötärö on aina jonkinlaisessa puristuksessa. Ei tunnu pahalle kun siihen tottuu ja aika pian sitä puristusta alkaa jopa kaipaamaa. Kiristästä korsetista on paljon hyötyä. Se tukee hyvin selkää, se pienentää syömistä ja poistaa nälän tunnetta latistaessaan vatsaa. Helpointa on käyttää vyötärökorsettia joka mahdollistaa normaalit askareet ja istumisen. Pitemmät rintojen päältä koko lantion päälle ulottuvat tekevät koko kropasta jäykemmän. Vyötärökorsetti on myös helpompi itse nyörittää tiukemmalle ja näin saada nopeammin näkyvää tulosta.
Yli 100 kg pallomaha naiselle korsetti aiheuttaa vain kipua.
Kukaan ei pysty nykymaailmassa pitämään korsettia niin tiukalla että tuloksia tulisi
Nainen jolla on törröttävät kylkiluut ,..ei apua ei:(
Googlaa aihetta. Korsetin käyttöön totutellaan pikkuhiljaa, eniten se muokkaa vartaloa, jos aloittaa kasvuiässä. Onko sitten hyväksi, se on toinen juttu.