Lapsi rakastaa enemmän isäänsä
Mitäs mieltä siitä? Lapsi aina sanoo, että isä on se kaikista rakkain ja haluaisi aina vaan olla isänsä kanssa. Lapsi on siis 8v ja vuoroviikoissa asutaan. Hän ei malta kuulemma odottaa, että täyttää 12v, jotta voi asua isänsä luona. No kieltämättä minä isänä olen huomattavasti rakastavampi, lämpimämpi ja kannustavampi kuin äiti.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
No jos näin on, niin mikäs siinä. Kunhan kannat vastuun lapsen hyvinvoinnista jatkossakin, niin miksei rakastaisi sinua?
Mies voi olla joskus parempikin vanhempi kuin äiti. Ei nämä ole mitenkään kiveen hakattuja juttuja.[/quoteKiitos, haluatko treffeille hyvän miehen kanssa? Sellainen mies ei voi olla paha, joka lapsestaan huolehtii, eikös? T. Ap
Etenkin pienet pojat kaipaavat aikaa isänsä kanssa, sellaista aikaa, jossa äiti ei saisi olla poikien mielestä mukana. Oma isä on pienen pojan kasvuvaiheessa ja maailmankuvan luonnissa esikuva. On silloin tavallista, että he ilmoittavat rakastavansa isää äitiä enemmän. Vaikka todellisuudessa rakastavat kumpaakin käytännössä yhtä paljon.
Ja isien kannattaa huomioida tietysti ne pienet tyttärensä myös.
Minä en tiedä tyttäristä mitään, kun minulla on vain 8v poika. Vain yksi lapsi, jolle annan niin paljon rakkautta ja huomiota, että välillä pelkään että voisiko sillä olla huono vaikutus lapseen? Tulee ns. lellitty kakara?
Vierailija kirjoitti:
Etenkin pienet pojat kaipaavat aikaa isänsä kanssa, sellaista aikaa, jossa äiti ei saisi olla poikien mielestä mukana. Oma isä on pienen pojan kasvuvaiheessa ja maailmankuvan luonnissa esikuva. On silloin tavallista, että he ilmoittavat rakastavansa isää äitiä enemmän. Vaikka todellisuudessa rakastavat kumpaakin käytännössä yhtä paljon.
Ja isien kannattaa huomioida tietysti ne pienet tyttärensä myös.
Ihan normaalia. Lapset ilmoittavat välillä rakastavansa välillä isää ja välillä äitiä enemmän. Lapsen kannalta on tietysti tärkeintä, että heitäkin rakastetaan täysillä.
Itse tiedän montakin isää, jotka pärjäävät hyvin vanhempina ja ovat kokonaisuutena vähintään yhtä hyviä vanhempia kuin lastensa äidit.
Tärkeää on kuitenkin, että isä ei kannusta lapsen puheita oman itsetuntonsa pönkittämiseksi. Lapselle on tärkeää säilyttää mahdollisimman hyvä ja rakastava suhde molempiin vanhempiin.
Oletko joutunut olemaan se joka pitää kuriakin?Meillä varmaan olisi sama juttu jos joskus olisimme eronneet.Isä on aina ollut se joka antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko joutunut olemaan se joka pitää kuriakin?Meillä varmaan olisi sama juttu jos joskus olisimme eronneet.Isä on aina ollut se joka antaa periksi.
Kyllä näin juuri, me nykyajan isät olemme pehmoisiä, jotka antavat periksi. Miehet nyt vaan luonteeltaan ovat paljon pehmeämpiä kuin kärttyiset ja vihaiset naiset. T. Ap
Ihan luonnollista. Lapset ja naiset aina ihailee miehiä
mies51v
Vierailija kirjoitti:
No jos näin on, niin mikäs siinä. Kunhan kannat vastuun lapsen hyvinvoinnista jatkossakin, niin miksei rakastaisi sinua?
Mies voi olla joskus parempikin vanhempi kuin äiti. Ei nämä ole mitenkään kiveen hakattuja juttuja.
Mies ja äiti???
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Minun nähdäkseni ”kurinpito” usein liittyy siihen, että on jokin sovinnainen, opittu käsitys siitä, kuinka elämän pitää mennä.
Meillä esimerkiksi mies on sitä mieltä, että sisällä ei saa juosta, koska ei saanut hänen lapsiudenkodissaankaan. Minä taas olen sitä mieltä että juoskoot, kaikki liikunta on hyvästä, eikä siitä ole kenellekään mitään konkreettista harmia. Tässä asiassa olemme vanhempina eri linjoilla, monissa muissa asioissa sitten samalla.
Kumpikaan ei ole tässä asiassa väärässä, mutta ei mies kurinpitäjänä myöskään ole mitenkään automaattisesti se parempi vanhempi.
Meilläkin lapsi rakastaa enemmän isäänsä. Ei siinä mitään, hyvä isä. Jos ei oteta huomioon kyvyttömyyttä pitää lapsen elämä raiteillaan, nukkuma-, ruoka-ajat yms. Rajoja ei pysty asettamaan.
Kyllä aina maailman sivu on ollut näin, että lapset enemmän tykkäävät isästään, koska isät ovat aina leppoisia, eivätkä ole tiukkapipoisia. Näinhän se on suhteissakin, että miehellä on vaikeaa, kun naiset jaksaa kaikesta nalkuttaa. Miehet vaan ovat paljon rennompia ja lapset sitten siihen tykästyvät. Pojat on poikia aina!
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kuka on tämä apina, joka kaikkiin ketjuihin työntää tätä 0/5? Ei nämä ole mitään provoja vaan ihan tosijuttuja oikeasta elämästä.
Niin meilläkin. Johtuu siitä että isänsä on hoitanut heitä enemmän kuin minä.
En näe siinä mitään pahaa koska minullakin on hyvät välit lapsiini.
Tosi ikävää ap jos isänä retostelet tällä asialla ja tuet lapsesi käytöstä. Lapsilla on toki useim helpommat välit toiseen vanhempaan tai kausia jona toinen vanhempi on ykkönen. Tämä ei tarkoita etteikö lapsi tarvitsisi kovasti molempia vanhempiaan elämäänsä. On usein hyvin haavoittavaa lapsen ja vanhemman suhteelle jos vanhemmat lähtevät mukaan tällaiseen suosimiseen. Se "hyljeksitty" vanhempi voi alkaa ajatella että okei, ehkei minua sitten tarvita mihinkään ja vetäytyä lapsen elämästä. Lapsi menettää vanhempansa ja vanhempien mielestä se on tavallaan lapsen oma "syy" tai valinta. Mieti ap miten toimisit vanhempana kypsästi ja tukisit lapsesi hyvää suhdetta molempiin vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää ap jos isänä retostelet tällä asialla ja tuet lapsesi käytöstä. Lapsilla on toki useim helpommat välit toiseen vanhempaan tai kausia jona toinen vanhempi on ykkönen. Tämä ei tarkoita etteikö lapsi tarvitsisi kovasti molempia vanhempiaan elämäänsä. On usein hyvin haavoittavaa lapsen ja vanhemman suhteelle jos vanhemmat lähtevät mukaan tällaiseen suosimiseen. Se "hyljeksitty" vanhempi voi alkaa ajatella että okei, ehkei minua sitten tarvita mihinkään ja vetäytyä lapsen elämästä. Lapsi menettää vanhempansa ja vanhempien mielestä se on tavallaan lapsen oma "syy" tai valinta. Mieti ap miten toimisit vanhempana kypsästi ja tukisit lapsesi hyvää suhdetta molempiin vanhempiin.
Kyllä minä tuen ja aina sanon lapselleni, että se on sinun rakas äitisi yms. Silti lapsi aina jankkaa vastaan. Ikinä en tue lasta ja sano, että hyvä hyvä. Aina yritän työntää siihen suuntaan, että äiti on rakas myös. Enempää en voi tehdä. Ehkä lapsen mieli muuttuu sitten jossain vaiheessa, nyt hän täyttää vasta 8v. Ollut kyllä tuollainen niin kauan kuin muistan, kun asuimme vielä yhdessäkin, niin aina haki minusta lohdutusta ja tuli minun viereen öisin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aina maailman sivu on ollut näin, että lapset enemmän tykkäävät isästään, koska isät ovat aina leppoisia, eivätkä ole tiukkapipoisia. Näinhän se on suhteissakin, että miehellä on vaikeaa, kun naiset jaksaa kaikesta nalkuttaa. Miehet vaan ovat paljon rennompia ja lapset sitten siihen tykästyvät. Pojat on poikia aina!
Meillä ei kyllä isukki ole leppoinen vaan ihan pirttihirmu, joka karjuu lapsille pää punaisena. Ollaan erottu 2,5 vuotta sitten. Siitä huolimatta poika sanoo, että haluaa muuttaa isän luo. Ja varmaan muuttaakin kun täyttää 12.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä molemmat piti kuria. Mä en kyllä tuosta sanasta kuri pidä enkä sitä allekirjoita. Eron jälkeen ex oli entistä enemmän hiilenä kun lapset itse kertoivat siivoavansa mun luona lelujaan. Lopullisesti sillä nyrjähti kun poika sillä hetkellä 6 v oli tiskannut. Sille piti laittaa tuoli että ylsi.
Siskonsa kanssa olivat kertoneet että xxxx oli tiskannut isin luona. Soitti että mitä sä teet ja millä pirulla sä lahjot lapset tekemään? Vastasin että olen niiden kanssa. Välillä joudun sanomaan niille että jonkun pitää tehdä nämäkin asiat ja saatte auttaa jos osaatte. Lupasin toki pientä porkkanaa jos on apua.
Siinä kumpi on ykkönen voisi tulla sellainen kilpailu etten välttämättä halua tietää tulosta. Mulle riittää olla kakkonen isänä. Äiti on ollut niille lähi käytännössä aina. Mulle riittää erittäin hyvin että vielä isoinakin teineinä haluavat tulla isän luokse.
Mies voi olla joskus parempikin vanhempi kuin äiti. Ei nämä ole mitenkään kiveen hakattuja juttuja.