Miksi hoitajien palkkaa pitäisi taas korottaa?
Miksi muiden työläisten palkoista ei kohkata samalla tavalla?
Miksi työstä, joka vain kuluttaa veronmaksajien rahoja, eikä tuota juuri mitään, pitäisi maksaa yhtään enempää. hoitajien palkkioita voisi pelkästään laskea. Punavihreä kulttuurimarxismi on pesiytynyt pahasti terveydenhuoltoomme.
PS.
se valitse, niin rahasi säästyy.
Kommentit (23)
Hoh hoijaa...kuinka monta samanlaista ketjua ajattelit vielä aloittaa? Vaihda jo aihe.
Markkinataloudessa kysynnän ja tarjonnan olisi kohdattava. Tällä hetkellä tilanne on se, että hoitajista on kova kysyntä (pula) mutta tarjontaa ei ole.
Uskoisin että syynä on liika työmäärä (=alimitoitettu henkilöresurssi) ja liian huono palkka. Lähtisin korjaamaan lisäämällä työntekijöiden määrää, mutta myös palkankorotus on välttämätön - koska mistähän revit ne lisätyöntekijät jos nykyiselläänkään ei saa ihmisiä töihin?
Onko kukaan laskenut kuinka v i t u n paljon maksaa kouluttaa ihmisiä sairaanhoitajiksi, ja sitten viimeistään muutaman vuoden jälkeen menettää heidät alalta? Olisiko kokonaistaloudellisesti edullisempaa maksaa aika paljonkin parempaa palkkaa?
Katsokaa huviksenne paljonko sairaanhoitajalle maksetaan muissa pohjoismaissa. Ei tarvitse enää ihmetellä miksi Suomen hoitajat haluaa parempaa palkkaa...
Hoitajista on pulaa. On pakko maksaa, jos tekijöitä halutaan alalle. Hyvä vain, että nyt on vihdoin alettu vaatia kunnon palkkoja myös naisvaltaisille aloille. Tähän asti korotuksia ovat vaatineet vain miehet.
Ja totta kai terveydenhoito kuluttaa yhteiskunnan rahoja. Niin on demokraattisesti päätetty, että terveydenhoito on Suomessa lähes ilmaista. Joten tietenkään terveysala ei ikinä tule tuottamaan rahaa vaan pelkästään kuluttaa. Kunnes yhteiskunta päättää toisin.
Ennemmin lisää hoitajia kuin palkkaa. Ajattelen, ettei pako alalta johdu niinkään palkasta, vaan henkilöstön vähyydestä. Ei kukaan tahdo tulla sijaistamaankaan, kun uusien työntekijöiden kokemukset ovat poikkeuksetta hirveää kiirettä ja huonosti tekemisen pakkoa. Terveisin hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin lisää hoitajia kuin palkkaa. Ajattelen, ettei pako alalta johdu niinkään palkasta, vaan henkilöstön vähyydestä. Ei kukaan tahdo tulla sijaistamaankaan, kun uusien työntekijöiden kokemukset ovat poikkeuksetta hirveää kiirettä ja huonosti tekemisen pakkoa. Terveisin hoitaja
Rahalla voi houkutella alalle tehokkaampia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla hoitaja jos et ymmärrä että nämä asiat liittyvät tiiviisti yhteen! Lisää hoitajia ei tietenkään näillä palkoilla saada! Ei ainakaan sellaisia jotka pysyvät alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo logiikka. On vedetty porukat niin tappiin että ei voi somatiikassa kauheasti tehostaa. Raha houkuttelee normaaleja ihmisiä, ja hyvät työskentelyolot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo logiikka. On vedetty porukat niin tappiin että ei voi somatiikassa kauheasti tehostaa. Raha houkuttelee normaaleja ihmisiä, ja hyvät työskentelyolot.
En näe logiikassani mitään outoa. On tehokkaita ja päteviä työntekijöitä ja sitten on niitä, joiden intressit ovat muualla kuin oman työnsä tehostamisessa ja kehittämisessä. Ensin mainitut tietävät itsekin olevansa päteviä ja lähtevät muille aloille, jos eivät saa pätevyydestään riittävää korvausta.
Haluatteko kaiketi leikata muilta ihmisiltä, jotta saavat itse ahneudessaan lisää palkkaa. Vai miten h muuten 100 miljardia velkaa oleva suomen kansa palkat rahoittaisi ? Oletteko melko itsekästä sakkia, vai aiotteko verottaa minua lisää jotta saatte kovempaa palkkaa ? Jos näin on olette todella todella amazing.
Mikä muu kuin AHNEUS saa ihmisen noin rahan perään ! ?
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko kaiketi leikata muilta ihmisiltä, jotta saavat itse ahneudessaan lisää palkkaa. Vai miten h muuten 100 miljardia velkaa oleva suomen kansa palkat rahoittaisi ? Oletteko melko itsekästä sakkia, vai aiotteko verottaa minua lisää jotta saatte kovempaa palkkaa ? Jos näin on olette todella todella amazing.
Mikä muu kuin AHNEUS saa ihmisen noin rahan perään ! ?
Otapa lääkkeet. Eihän tuosta sönkötyksestä saa edes selvää, oletko samaa vai eri mieltä kuin aloittaja.
Mun palkka on noussut 3.5v aikana 4400 vuodessa. Siis noina vuosina yhteensä. Koko ajan saa olla tulorajaa nostamassa. En mä näe että mun palkkaa pitäisi tästä nyt mitenkään nostaa, ainakaan vähään aikaan.
T: sh
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka on noussut 3.5v aikana 4400 vuodessa. Siis noina vuosina yhteensä. Koko ajan saa olla tulorajaa nostamassa. En mä näe että mun palkkaa pitäisi tästä nyt mitenkään nostaa, ainakaan vähään aikaan.
No jos ei raha kelpaa, niin anna minulle! Laitanko tilinumeroni tähän?
Vierailija kirjoitti:
Noin. Kiitämme Valtionvarainministeriön virkamiestä tästä sunnuntaisesta panostuksesta kulujen kurissa pitämiseen.
Laitapa nyt netti kiinni ja avaa Sihi-juoma.
Suomi myös tukee Irakin jälleenrakentamista UNDP:n vakautusrahaston kautta sekä antaa humanitaarista apua Irakille ja Syyrialle. Suomen tuki Irakille vuodesta 2014 lähtien on yli 30 milj. euroa. Tuki Syyrian konfliktin ehkäisemiseen on ollut yli 200 milj. euroa.
Rahaa on, mutta hoitajille tai vanhuksille ei näytä riittävän.
Puhutaan nyt kuitenkin työstä missä he ovat vastuussa ihmishengistä eli jo pelkkään vastuuseen nähden pitäisi palkat olla isompia.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa huviksenne paljonko sairaanhoitajalle maksetaan muissa pohjoismaissa. Ei tarvitse enää ihmetellä miksi Suomen hoitajat haluaa parempaa palkkaa...
On tyhmää verrata eri pohjoismaiden välisiä palkkoja. Sittenhän pitäisi alkaa vertaamaan myös kaikkien muiden alojen palkkausta eri maissa? Lisäksi monilla aloilla on hurja palkkaero jo Helsingin ja Pohjois-Suomen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos rehellisyydestäsi. Virallisten tilastojenkin mukaan hoitajien palkka on muutamien vuosien aikans noussut kymmeniä prosentteja, jostain luin että 22%
Koska Sari Sairaanhoitajat kuvittelevat olevansa Jumalasta seuraavia, vaikka tekevät ainoastaan suorittavaa työtä siinä missä kaupan kassakin. Ilman mitään vastuita, suojatyöpaikoissaan.
Siksi ettei muuten saada enää hoitajia, lähtevät muille aloille. Toivon että sinua ja läheisiäsi ei kukaan enää hoida niin kyselet vähemmän typeriä.