JOULUtähtösten tiistai
Kommentit (23)
Voi Iituli! Toivottavasti kaikki todella menee kohdallasi hyvin. Onneksi vuoto ei ole voimakasta.
Mulla todellakin se rakenneultra takana. Kävin sen yksityisellä ja pari viikkoa aikaisemmin kuin olin suunnitellu, sillä mulla oli raju, keskenmenon tapainen vuoto viikolla 14+1.
Onneksi kuitenkin kaikki rakenteet nähtiin tänään eikä tarvi uudelleen mennä. Kuulemma jotain hienosäätöä sydämestä näkisi myöhemmillä viikoilla paremmin, mutta lääkäri sanoi, ettei ainakaan parin kuukauden sisällä kannata tulla vaan jos haluan, niin loppuraskaudessa ehkäpä paremminkin.
Mitään syytä verenvuodolle ei löytynyt, sikiö ja istukka ok. Kylläpä kivi vierähti sydämeltä!!! Vaikka eihän näistä raskauksista koskaan tiedä, mutta nyt siis ainakin kaikki kunnossa.
Oli se ihanaa katseltavaa, kun maha-asukki potkutteli ja temmelsi. Lääkärikin kirjoitti raporttiin: " hyvin vilkkaasti liikkuva sikiö" . Taitaa tulla samanlainen touhu-pete tai -petra kuin isoveljestänsä, joka todellakin on vilkas tapaus.
Seerumiseulonnan tulos tuli myös tänään (tosi nopeesti, alle viikossa) ja tulos oli normaali.
No, nyt eväiden laittoon - pääsen vihdoinkin töihin! Onkin jo työkavereita ikävä, tää 2 viikon sairasloma on ollu todella pitkän tuntuinen vaikka säät ovatkin suosineet.
t.päivikki 16+0 (jes, jo viidennellä kuulla raskaana)
Pinoudun minäkin, kun taas nämä vauvalehden sivut toimivat. Välillä kun menee viikkokin etteivät ollenkaan aukea meidän koneilla!
Olen tässä hieman kahden vaihdella. Mulla oli víime torstaina lääkärineuvola, viikkoja oli tasan 13 eivätkä sydänäänet kuuluneet. nyt ylihuomenna on uusinta kokeilu, ja sitten tie ultraan naapurikuntaan jos niitä ei saada kuuluviin! Jäi huono maku siitä lääkärintarkastuksestakin. Otettiin papa ja teki sisätutkimuksen, oli normaalisti kiinni ja kanavaa 3,5cm, mutta mitään kohdun kasvua ei tutkinut tmv. Toivottavasti ylihuominen tuo iloa tähän oloon!
parina yönä on suonellavetänyt jalasta, tuosta pohkeesta. Sama vaiva on ollu edellisissä raskauksissa,mutta on alkanu paljon myöhemmillä viikoilla. Myös mahan löysyys aamuisin jatkuu. Aiemmissa raskauksissa olen ihan alusta asti kärsinyt ummetuksesta...
tintti ja möhkis rv13+5
Kirjoittelinkin tuossa sunnuntaina, että joudun nettipimentoon hetkeksi. Nyt pääsin koneella käväisemään. Tosiaan nopeasti vilkaistuna näytti siltä, että suurimmalla osalla kaikki sujui hienosti ja ultristakin oli hienoja uutisia, hyvä!
Kirjoittelin pari viikkoa sitten sisätutkimuksen jälkeisestä tuhruvuodosta, jota kesti vähäisenä pari päivää. Onneksi pääsin ylimääräiselle neuvolakäynnille kuuntelemaan sydänäänet.
Tuhruvuotoa tuli taas eilen ja tänään. Pääsin täällä lomapaikkakunnallakin terkkarin vastaanotolle. Hän tutki alakerran pH-arvon (tämä oli uutta minulle, omassa neuvolassa ei tuota tutkita) ja pissankin arvot. Dopplerilla kuultiin terhakkaat sydänäänet. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Lisähuolta on tuon vuodon lisäksi on aiheuttanut se, että vatsassa on juilinut erikoiseen tapaan. Tähän asti kohdun kasvukivut ovat olleet vihlomista, nyt tuntemukset ovat olleet enemmän jomotusta. Onneksi jomotus ei ole ollut mitenkään kivuliasta.
Neuvolakäynti tänään päivällä rauhoitti kovasti. Yritänkin luottaa kaiken menevän hyvin. Kuten totesin tämän päiväisen terkkarin kanssa keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa, mutta ei sitä voi myöskään itse estääkään. Ei auta ottaa vastaan kuin se, mitä tuleman pitää.
Kiitos, USAmama, vain sanoistasi. On hienoa, jos minusta oli sinulla jotain apua. Millainen tilanne sillä kaverillasi on tällä hetkellä? Toivottavasti viikkoja alkaa olla jo riittävästi. Itse muistan helpottuneeni silloin, kun raskausviikot alkoivat kolmosella.
Eipä muuta kuin oikein hyvää juhannusta kaikille jouluntähtösille!
Iituli 14+6
PS. Toivon itse hartaasti, että pysyn teidän kaikkien mukananne joulukuuhun saakka. Tai vaikka edes marraskuuhun saakka (esikoisenihan syntyi jo rv 35+3)...