Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus alkaa puuhailla aktiivisuusmallille seuraajaa

Vierailija
05.01.2020 |

Veikatkaa millainen tästä osallistavasta tuesta tulee, sillä media ainakin povaa että se on ankarampi ja kauheampi kuin aktiivisuusleikkuri. Lisäksi on kaiketi tarkoitus että työttömät tullaan pisteyttämään mm työllistymismahdollisuuksien mukaan ja työttömyys raha porrastettaisiin tämän pisteytyksen avulla. Mutta onko syytä peljätä vai ei?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vatt.fi/artikkeli/-/asset_publisher/tyokyvyttomyyselake-saattaa…

Siinä eka linkki joka tuli haulla yrityksen vastyy työkyvyttömyydestä

Vierailija
42/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon työtön, koska ei voisvähempää työt kiinnostaa ja motä enempi työttömiä haukutaan ja syrjitään, sekä kiristetään, sitä vähemmän minuu työmarkkinoilla näkee, mua kun ei alisteteta millään muotoa ja juu kyllä tuet kelpaa ja nukun aamulla ihasti pitkään ja juon aamukaffeeni naatiskellen kiireettömästi, lällälläää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon työtön, koska ei voisvähempää työt kiinnostaa ja motä enempi työttömiä haukutaan ja syrjitään, sekä kiristetään, sitä vähemmän minuu työmarkkinoilla näkee, mua kun ei alisteteta millään muotoa ja juu kyllä tuet kelpaa ja nukun aamulla ihasti pitkään ja juon aamukaffeeni naatiskellen kiireettömästi, lällälläää...

Jep mä ymmärrän pointtisi kirjoitusvirheistä (tahallisista?) huolimatta. Työttömällä on rahan puuttesta johtuen aika vähän iloa elämässä. Tiedän senkin kuinka työttömänä joskus turhautuu kaiken tyhjyyteen että olisipa edes jotain tekemistä. Tuo saa nukkua pitkään on sentään jollain lailla toimiva isku töissä käyville. Toinen on ottaa kaljaa arkisin.

Se vaan että onko se oikeasti mitä? Turhautumista vai leuhkimista? Ehkä vähän molempia? Kysytään työläisiltä haluaisitko mielummin leuhkia nukkuvasi pitkään ja juoda pussikaljaa arkisin vai käydä töissä?

Mulla on kokemusta molemmista vaihtoehdoista ja sanon suoraan että mun on vaikea valita kumpi on parempi. Molemmissa kun on etunsa. 

Vierailija
44/47 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen ei houkuta, jos ei minkäänlaista palkkaa saa.

Vierailija
45/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla ole tylsää näin työttömänä, ihanan rauhallisia ja kiirettömiä päiviä, saapi levätä ku haluaa, rahattomuuskaan ei ota enää koville, kun on jo tottunut, pussikaljoista ennyt sanomitään, koska harvemmin sitä harrastelen, ehkä kesäisin rantsussa, mutta lähinnä parasta tässä on se ettei tarvitse kello kaulassa juosta ja olla niin stressaantunu, sillämuistan kyllä mitä työn teko on.

Vierailija
46/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn tekeminen ei houkuta, jos ei minkäänlaista palkkaa saa.

Työ ilman palkkaa on orjuutta. Kaikki kuitenkin haluaa ilmaisia työntekijöitä. Kunnilla, kaupungeilla ja valtiolla on taas kerran rahat lopussa. Siitä tulee suuri houkutus laittaa työttömät tekemään töitä työttömyyskorvauksella. Firmoilla menee niin huonosti että yksikin maksoi ulkomaalaiselle 2,90 e tunnilta. Eli ei nekään voi palkata ja huutavat työvoimapulaa mikä tarkoittaa että pitäisi saada halpoja tai mieluiten ilmaisia työn tekijöitä.

Raha ei kumma kyllä valtiolle kelpaa jos se tulisi ruoholla. No kyllä se raha muille kelpaa ei sitä tarvitse epäillä.

Vierailija
47/47 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetustaasiakkaiden kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi jokin pisteytyssysteemi työllistymismahdollisuuksien mukaan, niin silloin pitäisi työkyvyttömät työttömät päästää työkyvyttömyyseläkkeelle. Olisi todella häpeällistä leikata tällaisilta tukea, kun oikea paikka olisi sairaseläkkeellä olo. Aina kuitenkin "löytyy vielä tykykyä" paperilla, mutta käytännössä ei. Esim. jos ei kuntoutuksellakaan ole kuntoutettavissa, mutta eläkettä ei saa, on sairasta leikata tällaisten henkilöiden tukea. Se ei ole mikään ratkaisu, että toimeentulotuella tätä paikattaisiin. 

Jos on niin tyhmä, että rupeaa typin työkykyarvioon ja askartelee pajalla kuntoutuksessa, ei tarvii sairauseläkkeelle päästäkkään. Kuntoutusjaksolle paljon sairauslomapäiviä, valittaa että ihmismassat ahdistaa tms. sitten keskeyttää kun ei paikat kestä edes istua. Oikeasti niin kevyttätyötä jaksaa tehä rullatuolipotilaskin, siksi näitä kyykkyjä käytetään.

Teen itse näitä arvioita ja huijaustahan nää on.

Tarkoitin kuntoutuksella kylläkin ihan oikeaa, terveydenhuollon antamaa kuntoutusta, enkä mitään "kuntouttavaa" työtoimintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi