Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet juhlinut sitä, että Teollisuusliitto lakkautti ylityöt ja ettei niistä ei tarvitse enää maksaa ylimääräistä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tulee muillekin aloille.

Ehdottomasti. Tasavertaisuuden nimissä.

Vierailija
42/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeen ymmärrä tota kolumnia 🙈

Miten se lisää duunarin ansioita, jos se työ mistä ennen sai ylityökorvaukset tehdään tulevaisuudessa perusliksalla? 🤨

Koska aiemmin ylitunneista ei ole maksettu mitään, ne on vain jääneet ns. työaikapankkiin josta ne voi pitää vapaana sitten kun on vähemmän kiireistä töissä.

Oletko jotenkin yksinkertainen? Sovitusta ylityöstä saa aina ylityökorvauksen. Nyt 170 tuntia voidaan teettää ilman ylityökorvausta. Työaikapankkiahan tämä systeemi ei korvaa. Se jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan samaa kohtelua kuin vientiteollisuudenkin duunarit

T: alistettu naisvaltaisella alalla työskentelevä hoitaja

Toivottavasti näin käy. Tasavertaisuuden nimissä, eikö vain?

Vierailija
44/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitöistä maksetaan normaali tuntiliksa, mutta verotetaan korkeamman veroprosentin mukaan, kaiketi? Tietysti silläkin tavalla saa nohevat lisäansiota tehtyä hähähähähäää;D

Ylityö ja arkipyhät pois, jos haluaa lisätunteja normipalkka. Ihanaa, kun ihmiset eivät ymmärrä niin yksinkertaista asiaa kuin verotus. Vuosituloraja kuntoon, niin ei mene lisäprosentilla.

Niin ja sunnuntaityö on jäänne, josta luovuttava. Ei sillä ole enää mitään erityisarvoa, ei kirkkoa, kaupat auki.

Vierailija
45/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitöistä maksetaan normaali tuntiliksa, mutta verotetaan korkeamman veroprosentin mukaan, kaiketi? Tietysti silläkin tavalla saa nohevat lisäansiota tehtyä hähähähähäää;D

Ihanko itse keksit tämän korkeamman veroprosentin ylitöille? Tutustupa verotukseen vaikkapa vero.fi sivuilla .

Vierailija
46/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeen ymmärrä tota kolumnia 🙈

Miten se lisää duunarin ansioita, jos se työ mistä ennen sai ylityökorvaukset tehdään tulevaisuudessa perusliksalla? 🤨

Koska aiemmin ylitunneista ei ole maksettu mitään, ne on vain jääneet ns. työaikapankkiin josta ne voi pitää vapaana sitten kun on vähemmän kiireistä töissä.

Oletko jotenkin yksinkertainen? Sovitusta ylityöstä saa aina ylityökorvauksen. Nyt 170 tuntia voidaan teettää ilman ylityökorvausta. Työaikapankkiahan tämä systeemi ei korvaa. Se jää.

Sinä taidat olla jotenkin yksinkertainen? Millä alalla olet töissä? Veikkaanpa että hoitajana tms. kunnalla tai valtiolla?

Itse olen teknologia-alalla. Näin käytännön esimerkkinä, esimies tulee perjantaina klo 12 kertomaan että on vakava ongelma ja firma menettää rahaa sata tuhatta jos tämä yllätyksenä tullut homma ei valmistu maanantaiksi. Hoida homma. No minä alan hoitaa hommaa. Klo 16 en ole vielä valmis ja pomo on jo lähtenyt kotiin. Jään vielä töihin. Työaikani on jo päättynyt mutta tiedän että tulee paskaa niskaan ja saan kantaa vastuun julkisesti jos homma ei ole maanantaiksi valmis. Niinpä jään vielä töihin ja lähden klo 19:00 kotiin. Tämä yliaika menee nyt työaikapankkiin. Jatkossa työnantaja voi sopia työntekijöiden kanssa että tuolta yliajalta maksetaankin palkka. Nythän sellainen sopiminen on vaikeaa koska työntekijän maksimityötunnit per vuosi on rajoitettu niin alas.

Varsinainen ylityöhän on sitä että esimies tulee ja pyytää esim. että sopisiko että teet ylitöitä ja autat kollegaa parin viikon homman kanssa omien töidesi lisäksi. Ja ennen tätä esimies on hyväksyttänyt ylityöstä syntyvät lisäkustannukset omalla esimiehellään, joka on tehnyt siitä paperityöt ylempään portaaseen jne. riippuen firmasta.

Vierailija
47/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uudistus. Jos joutuu tekemään pidempää päivää, siitä saa palkkaa.

Ylitöistä on saanut ennenkin palkkaa ja ylityökorvauksen.

On teitä hölmöjä helppo jymäyttää. Ette ole parempaa ansainnetkaan.

Ylityöstä saa palkkaa vain jos on kirjallisesti sopinut siitä esimiehen kanssa etukäteen. Mutta asiantuntija-aloilla on tilanteita joissa ylityön tarve tulee niin yllättäen että sopimusta ei ole. Ja jos siinä vaiheessa lähtee vaan kotiin, joutuu kuuntelemaan sen paskan joka siitä aiheutuu. Esim. jos pankkijärjestelmä reistaa, niin lähdepä vaan kotiin ja lue sitten uutisista miten ihmiset ei pystyneet käyttämään korttejaan ja pankki vaatii vahingonkorvauksia firmaltasi...

Vierailija
48/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö verottaja että näin tulee käymään jo etukäteen? Jokin aika sitten tulleessa verokortissa oli maksimirajana tämän vuoden kokonaisansiot + 1kk palkka ylimääräistä. Kirosin verottajan virhettä, mutta ehkä se ennakoi jo tätä 170 tunnin ylimäärää ?😂😯😣

Vierailija
49/49 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroan liitosta. Viestihän on selvä, työntekijä sopii yksityiskohdista itse.