Miten olet juhlinut sitä, että Teollisuusliitto lakkautti ylityöt ja ettei niistä ei tarvitse enää maksaa ylimääräistä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e19310de-da88-46dd-a22d-6610f7fb5…
Tätä on odotettu!
Kommentit (49)
Ylityökorvaukset joutikin historiaan!
Minä haluan samaa kohtelua kuin vientiteollisuudenkin duunarit
T: alistettu naisvaltaisella alalla työskentelevä hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan samaa kohtelua kuin vientiteollisuudenkin duunarit
T: alistettu naisvaltaisella alalla työskentelevä hoitaja
Ja sen tulet saamaan. T: SDP
En olet tehnyt ylitöitä tähänkään asti, koska niistä ei makseta julkisella joten ihan sama.
Höpö höpö, edellyttää paikallista sopimusta ja siihen ie ole pakko suostua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, eikä työnantajan tarvitse niitä myöskään tarjota. Työt menevät nyt niille joille työ maistuu ja haluavat painaa duunia.
Niinpä niin.... itse asiantuntijatehtävissä teollisuudessa. Koskaan ei ole ylitöistä maksettu... duunia painetaan kun sitä on. Loppuviimeksi palkkani lienee samalla tasolla kuin firmamme duunareiden, n. 46 tonnia vuodessa. Joo, ihan kohtuullinen palkka minulla on, mutta ei hyvä mutta kohtuullinen. Työmäärään ja vastuuseen nähden ( verrattuna firmalle sinikaulusväkeen ) surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, eikä työnantajan tarvitse niitä myöskään tarjota. Työt menevät nyt niille joille työ maistuu ja haluavat painaa duunia.
Tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Mutta niistä ei makseta extraa. Samalla palkalla mennää tästä lähtien. Lue tuo juttu.
Hyvä, että yrittäminen helpottuu.
Oikeasti... kyllä duunarilla on asiat helposti ollut tässä maassa. Itse toimihenkilönä/ylempänä toimihenkilönä en ole koskaan saanut ylityökorvauksia vaan pitkät päivät on tehty joustoina. En sano että tämä 170h normipalkalla on hyvä uudistus mutta tuollaista se on ollut muilla kuin duunareilla. Aina!
Duunari valittaa tästäkin. Duunarin pitäisi saada helvetisti rahaa, vaikka makaa humalassa sohvalla.
Saldoina kai niitä "ylitöitä" yleensäkki on tehty ja pidetty sitten pois vapaina.
Nyt vaan niitä oikeesti ylitöitä (vaikka ylimääräisiä viikonloppuja, joista on saanut rahaa) ei sitten varmaan suostuta tekemään jos niistä ei saa kunnon korvausta.
Ei haittaa vaan pääasia ettei kikyjä enää ole. Kahteen vuoteen en ole ylitöitä tehnyt eli ei vaikuta minun elämääni. Huolestuneille tiedoksi, että asia pitää paikallisesti sopia ja jos pääluotto sanoo ettei käy niin sillon ylitöitä ei tehdä tuntipalkalla! Ylityöt on aina vapaaehtoisia muutenki 👍
Mä en oikeen ymmärrä tota kolumnia 🙈
Miten se lisää duunarin ansioita, jos se työ mistä ennen sai ylityökorvaukset tehdään tulevaisuudessa perusliksalla? 🤨
Jos työntekijän talous perustuu ylitöihin niin ei hyvin elämässä mene. Kyllä ne 40 tuntia viikossa pitää riittää. Ylityöt on kaikki vapaaehtoisia ja itse en ole 5 vuoteen ylitöitä tehnyt.
Jossain pienessä taikapajassa varmaan tehdään ylitöitä tuntipalkalla kun ei pääluottamusmiestä ole ja porukka kuuluu loimaankassaan 🤔 Ison firman pääluotto ei nimeään laita mihinkään heikentäviin paikallisiinsopimuksiin 💪
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeen ymmärrä tota kolumnia 🙈
Miten se lisää duunarin ansioita, jos se työ mistä ennen sai ylityökorvaukset tehdään tulevaisuudessa perusliksalla? 🤨
Varmaan meinaa sitä, että töitä teetetään nyt enenmmän kun se on halvempaa.
Sama tulee muillekin aloille.