Saisko varhaiskasvatuksen hoitajat myös 3+% korotukset ja kiky pois!
Lomarahojen kurittaminen taisi sentään loppua viimekesään, vaikka mistäpä sitäkään tietää, 2000-2500€/kk bruttotuloistahan on kiva sekin summa ottaa.
T. 15v alalla ja palkkahuipussa 2300€ liksalla.
Kommentit (22)
Kyllä myös lähihoitajat on seuraavassa neuvottelussa mukana, koska sopimus loppuu nyt alkuvuonna.
Kyllä ne lähtee tai lähtee hoitajat ja muut pienipalkkaiset naisvaltaisten alojen työntekijät.
Niinpä. Vanhemmat jotka eivät sitä teille soisi saisivat katsoa peiliin pitkään ja hartaasti. Eivät nimittäin itse tekisi työtänne suuremmallakaan palkalla eivätkä arvosta lastensa varhaiskasvattajia (niin sillä arvostuksella vaikka sitä olisikin ei elä ja maksa elämistään kuin niukin naukin, ainakaan pk-seudulla (juu kaikki ei voi asua susirajalla). Tekisivät duunin sitten itse, kukaanhan ei pakota lisääntymään.
Mahd moni Tehyn jäseneksi tai sitten Superin joka suurin liitto 100 000 jäsenellään (vai oliko se 80 000) vääntötilanteessa ei kannata olla monessa liitossa työntekijöitä, vain joukossa on voimaa!!
Ilahduttaa että näiden vaatimusten vastaanottamisesta on nyt vastuussa Marinin hallitus. Mielenkiintoista nähdä miten Marin laittaa rahat riittämään.
Mulla bruttopalkka 1900 ja jotain. Työelämää samassa firmassa 14 vuotta takana. Toivottavasti ette kuole kateellisuuteenne. T: teollisuusliittolaisorja.
Julkisella puolella on pidemmät lomat kuin vientialojen duunareilla. Haluaisitko luopua niistä tasapuolisuuden vuoksi?
Hoitsut tienaavat jo nyt enemmän kuin vientialojen duunarit ja hoitsuilla on pidemmät lomat. Palkkaerojen kaventamisen nimissä lasketaanko hoitsujen palkkaa vai lyhennetäänkö lomia 😎?
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on pidemmät lomat kuin vientialojen duunareilla. Haluaisitko luopua niistä tasapuolisuuden vuoksi?
Kyllä palkankorotusta vastaan. Aikoinaan annettiin lisää lomapäiviä julkisen työntekijöille kun ei ollut varaa maksaa palkankorotuksia julkiselle kuten yksityisille. Sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ilahduttaa että näiden vaatimusten vastaanottamisesta on nyt vastuussa Marinin hallitus. Mielenkiintoista nähdä miten Marin laittaa rahat riittämään.
Marinin hallitushan menee lasten etu edellä kuten taannoin kuulimme joten lasten hoitoon annetaan nyt rahaa ihan kaatamalla.
Ei päiväkotien hoitsut palkkoja voi korottaa ellei korotetaan niitä opejen palkkoja
Muuten ei mitään eroa
Loputon kierre ja suo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palkankorotusta vastaan. Aikoinaan annettiin lisää lomapäiviä julkisen työntekijöille kun ei ollut varaa maksaa palkankorotuksia julkiselle kuten yksityisille. Sopii minulle.
Silloin muinaishistoriassa tapahtui kyllä niin, mutta sen jälkeen julkiselle puolelle on jaettu rahaa avokätisesti. Näinkö pian unohtui Sari Sairaanhoitaja, jonka saamia rahoja ei mitenkään kompensoitu yksityisen puolen työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin muinaishistoriassa tapahtui kyllä niin, mutta sen jälkeen julkiselle puolelle on jaettu rahaa avokätisesti. Näinkö pian unohtui Sari Sairaanhoitaja, jonka saamia rahoja ei mitenkään kompensoitu yksityisen puolen työntekijöille.
Eipä ole ei kaikille. En ole sh vaan paljon pienipalkkaisempi ilman mitään vuorolisät
ja se tarkoittaa työelämän lopettamista, jos lomat lähtee eikä palkka nouse. Ikää jo liki 50v, joten on mukavaa heittäytyä vapaarouvattareksi.
Kannattaa vaihtaa alaa, jos tulotaso ei kelpaa. Veroaste on jo maailman korkeimpia eli ensin pitäisi tehdä lisää fyrkkaa, että on varaa maksella (julkkarin) palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ei kaikille. En ole sh vaan paljon pienipalkkaisempi ilman mitään vuorolisät
ja se tarkoittaa työelämän lopettamista, jos lomat lähtee eikä palkka nouse. Ikää jo liki 50v, joten on mukavaa heittäytyä vapaarouvattareksi.
Koko julkinen sektori sai silloin muhkeat palkankorotukset sarin imussa. Yksityisellä puolella jaettiin irtisanomislappuja, koska oli lama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän ylisuuria palkkoja tarvitse kompensoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta vuonna 1972 annettiin valtion palveluksessa oleville ylimääräisiä lomapäiviä palkankorotusten sijasta. MUTTA kunnallisten alojen julkisella sektorilla nuo lomanpidennykset ovat olleet jo ainakin 60-luvun alusta saakka eikä siihen silloin liittynyt mitään palkankorotuskompensaatioita. Kumma kun tuo moneen kertaan kumottu myytti jaksaa elää edelleen. Jos ette usko niin tarkistakaa vaikka kuntatyönantajien liitolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän ylisuuria palkkoja tarvitse kompensoida.
Missä v*tun harhoissa sinä elät? 1900 euron bruttopalkka on ylisuuri? Ovatko hoitsut todellakin niin pihalla maailmanmenosta, että ne keksivät päästään duunarien tienaavan jotain älyttömiä ja kateuksissaan vaativat samaa itselleen?
Ei