Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä joku on käynyt ihan 100% varmuudella kotonani penkomassa tavaroitani.

Vierailija
04.01.2020 |

Olen sen verta kontrollifriikki, että huomasin sen :0. Nimittäin kaksi asiaa jotka liikkuneet poissaollessani. Minulla jäi makuuhuoneen lattialle kaksi paitaa jotka oli selvästi lähtiessäni päällekkäin. Muistan aivan varmasti sillä minua oikein inhotti lattiall lojuvat vaatteet ja ajattelin, että ne muka ovat siistimmin kun ovat kasassa päällekkäin...
Jätin ne aivan varmasti niin.

Ja kun palasin kotiin niin ne olivat erillään mytyssä lähes samassa paikassa..

Toinen merkki. Minulla on purkamatta eräs muuttolaatikko ja siinä on suolasuihkepullo päälimmäisenä kumossa ja sen päällä oli ruttunen paperi. Paperi oli siirtynyt laatikon toiseen päähän ja tuo suolasuihkepullo pisti silmääni!!!
Muistan, kun peitin sen ihan vartavasten piiloon kun tuli vieraita eilen sillä se muistutti hieman jotain alkoholijuomapulloa. En halunnut aiheuttaa hämmennystä.

Nämä kuulostaa pieniltä jutuilta mutta eivät varmasti itsekseen liiku!
Eivätkä vieraat koskeneet noihin sillä ne olivat vielä tänä aamuna kotoontani poistuessa noin.
Ainut ihminen jolla on aivan tänne on vuokranantajani.

Kenelläkään muulla pitäisi olla. Tämähän ihan hullua. Olen ihan 100 varma että täällä on käyty mutta minähän kuulostan ihan hullulta jos otan tämän puheeksi!!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa sattuu kaikenlaista

Vierailija
22/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh,mulla on sellainen hauska juttu että löysin kenkien päältä lappusen. Siinä oli venäläistä kirjoitusta ja leima. Ei varmana ole tullut ulkoa koska kengät säilössä vaatehuoneessa. Eikä siellä ollut mitään lappusia kun muutin. On kyllä kummastuttanut,mistäs se tuli--ja miksi venäläistä tekstiä? ^_^ 

No käänsitkö sitä tekstiä suomeksi?

Se olisi saattanut selventää mysteeriä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sinä näiden juttujen kanssa..

Joo. Eilen se pelkäsi mökillä jotain hiipparia. 

Vierailija
24/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry vaan epäilijät, mutta arvelen, että tarina on kuitenkin totta.

Kyllä asunnoissa voi käydä kaikenlaisia hiippareita, koska vanhoja avaimia voi olla missä ja kenellä vaan.

Uusissa vuokrataloissa ja asunto-osakeyhtiöiden asunnoissa tämä ei enää mahdollista, koska uusia avaimia ei voi teettää eikä kopioida, sillä niiden patentit ovat vielä voimassa.

Kaikenlaisia outoja olioita  löytyy tästä maailmasta ja käsittämättömän röyhkeitä.

Kyllä laittaisin kameran asuntoon, varmuuden vuoksi.

Ja jos itselle ei ole koskaan sattunut mitään vastaavaa, ei se tarkoita, ettei jollekin muulle olisi voinut tälläistä tapahtua.  Valitettavasti nämä eivät ole mitään kaupunkilegondoja vaan totta.

Vierailija
25/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetin kuplassa ihmiset elävät, kun eivät ymmärrä, että mitä tahansa voi sattua ja tapahtua.

Luvaton asunnoissa vieraileminen on yleisempää kuin voisi arvatakaan, monet eivät vain sitä huomaa, eivät edes sitä, jotain pientä tavaraakin on kadonnut ja tietokonetta on yritetty käynnistää.

Olkaa hoopoja, ihan rauhassa, mutta muistakaa että tälläistä voi tapahtua. Myös teille.

Vierailija
26/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteleppa, että mulla on ollut autossa renkaat, jotka ostin vasta seuraavana vuonna!!

Zinccis

That is the trick. Sinä olet itse siirtänyt niitä tavaroita.

Mutta vasta tulevaisuudessa! 

Vierailija
27/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muistaa hyvin helposti asioita väärin.

Vierailija
28/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukoilla on joltain firmalta hälytysjärjestelmä... Oven avatessa joutuu käyttämään lätkää lukijassa tai koodia. Hälytys käynnistää turvakameran, josta firman vartija näkee kuka kävi. Sitten tulee soitto asukkaalle. Hyvä systeemi kuulemma. Mutta saa noita hälytysjärjestelmiä ostettua itsekin.

Tämä. Nykyään voi ostaa edullisesti hälytysjärjestelmiä, jotka lähettävät kännykkään kuvaa. Tai ihan vaikka riistakamera kuvaamaan ulko-ovea, kun poistuu kotoa.

Vierailija
29/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ”kotoontani”.

Tällaisesta kielen pahoinpitelystä alapeukku. Se on kotoa.

Vierailija
30/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen muistaa hyvin helposti asioita väärin.

Ihminen muistaa myös hyvin helpolla asioita oikein.

Zinccis

Vierailija
31/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat väärin tai olet sairastumassa psyykkisesti. Kukaan ei käy tekemässä tuollaisia asioita kotonasi.

Tunnen yhden tapauksen, joka oli mmyös vuorenvarma, että hänen tavaroitaan pengotaan (kämppikseni opiskelijana) ja perusteena oli juuri samanlaiset jutut, paita siirtynyt, jogurttipurkki väärällä hyllyllä, joku pikku juttu kadonnut. Musti kaiken väärin ja oli sairastuamassa itse, kukaan ei tehnyt mitään, hän vain muisti väärin. Sitä voi muistaa jonkun vanhan muistikuvan, eikä enää muista, että sen jälkeen kääntyikin ja siirsi itse sen paidan.

Vierailija
32/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni aikanaan yksityinen vuokraisäntä kävi salaa asunnollani omilla avaimillaan, ja sain hänet lopulta kiinni hommasta. Oli myös ehtinyt käydä katsomassa minua, kun nukuin humalassa,paljasti vahingossa..ja kaikkea muuta kamalaa koetti tehdä ennenkuin pääsin muuttamaan pois, joten ei ole leikin asia, jos joku käy asunnollasi. Lukkojen uudelleen sarjoitus varmaan järkevä, niin ei tarvitse pelätä ja epäillä..kunhan ei sitten anna avaimia muiden käyttöön.  

Näitä on oikeasti. Yksityisten vuokranantajien puolelta, remonttien tekijöiden sekä isännöitsijien puolelta, jokusia lain yli kävelijöitä. Ehkä luottavat siihen, että asukkaat eivät saisi tai eivät tiedä tähän ongelmaan liittyvästä laista, ja siksi niin käyttäytyvät, ehkä heissä kyseessä joku persoonallisuushäiriö? Kannattaa aina kuvata tai äänittää, jo ennakkoon, kun toinen osapuoli vaikuttaa rikkovan sopimuksia.

Vierailija
33/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistat väärin tai olet sairastumassa psyykkisesti. Kukaan ei käy tekemässä tuollaisia asioita kotonasi.

Tunnen yhden tapauksen, joka oli mmyös vuorenvarma, että hänen tavaroitaan pengotaan (kämppikseni opiskelijana) ja perusteena oli juuri samanlaiset jutut, paita siirtynyt, jogurttipurkki väärällä hyllyllä, joku pikku juttu kadonnut. Musti kaiken väärin ja oli sairastuamassa itse, kukaan ei tehnyt mitään, hän vain muisti väärin. Sitä voi muistaa jonkun vanhan muistikuvan, eikä enää muista, että sen jälkeen kääntyikin ja siirsi itse sen paidan.

Minäkin tunnen tapauksen, jossa näin oli käynyt. Tekijä oli asunnon omistajan oma äiti, joka todettiin lopulta persoonallisuushäiriöiseksi ja hänellä oli avain lapsensa asuntoon. Avainta äiti ei ollut kuulemma koskaan käyttänyt. Valehteli, kunnes kaikki tuli todistetuksi ilmi. Vanhemmilla oli ollut lapsen omistusasunnon avain vara-avaimena.

Vierailija
34/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten palasin kotiin, eteisen ovea oli siirretty ja eteisessä tuoksui partavedeltä.

Naapurilla oli yleisavain.

Pidän törkeänä sitä, että hän oli käynyt urkkimassa kodissani.

Vierailija
35/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoosi tulijat sinua poissaollessasi ovat todennäköisesti he, joilla on avain sinne. Kaverisi tai perheenjäseneni, joille olet antanut avaimen. Edellisen asukkaan avaimenhallitsijat? Remontoijat tai huoltoyhtiö, joku muu jolle olet avaimen luovuttanut edes väliaikaisesti (kopioriski?) tai edellinen asukas on antanut avaimen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän