Tuntemattomat tykkääjät/seuraajat Instagramissa?
En tahtoisi laittaa profiiliani yksityiseksi. Mutta en ymmärrä ilmiötä, että tuntemattomat käy tykkäämässä, jopa kommentoimassa ja seuraamassa minun Instagramia. Siis ihan ulkomaisetkin ihmiset. Miten olette itse toimineet? Tuntuu ikävältä, että joku uppo-outo ihminen käy läpi kuviani ja kirjoittaa niihin. Näitä on useita, ja koen ahdistavana. En ole mikään julkkis, jonka asioiden pitäisi kiinnostaa ketään. Kuvani ovat siellä itseäni ja tuttujani varten, kuvia Lapin luonnosta ja kahdesta erikoisempaa rotua olevasta koirastani.
Kommentit (30)
Mitä se höpäjää. En minä mitään kommentoi. Ihan vain katselen ja onanoin. Se on kunnianositus, palkinto siitä kun olet onnistunut tekemään itsestäsi mieleiseni.
Kyllä minäkin käytän instaa lähinnä itselleni kuvagalleriaa tehdäkseni ja lähipiiriä seuratakseni. Samoin moni kaverini. Mutta sitten se vaan pitää laittaa yksityiseksi, että pienen piirin parissa se myös pysyy.
Eikä sitä oikein voi sanoa, että mikä on oikea tapa käyttää jotakin somea, kun käyttäjät itse ajan kanssa muodostavat pitkälti sen käyttökulttuurin. Esimerkiksi Facebook oli aluksi paljon julkisempi, vähän kuin instagram, mutta nykyään useimmilla on yksityinen kuin julkinen tili ja kavereina vain oikeita tuttuja.
Mulle tulee kyllä seuraamispyyntöjä, vaikka profiili on yksityinen. Osa ihmisiltä, jotka postaavat aiheesta, johon liittyviä tilejä olen itse paljon seurannut, mutta myös tyypeiltä, joihin mulla ei ole minkäänlaista yhteyttä. Näitä ihmettelen, millähän perusteella valitsevat profiilini, kun yhtäkään kuvaa eivät näe eikä mulla lue sivun kuvauksessakaan mitään. Ehkä vain seuraavat kaikkia ja toivovat, että heitäkin sitten seurataan "vastapalvelukseksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat sitten hashtageja? Niiden tarkoitushan on, että tiettyä aihetta etsivä löytää niiden avulla kuvat, joissa tuo aihe on.
Käytän niitä kuvaamaan kuvieni aiheita.
Ei oo todellista. Sinä siis laitat yksityiset kuvat instaan ja käytät hashtageja! Ja tilisi on julkinen, vaikka se on tarkoitettu vain läheisille ja ystäville. Mieti nyt ihan itse! Miksi teet noin ja sitten valitat, että sinun kuvia kommentoidaan ja katsellaan? Sinähän oikein tyrkytät niitä kuviasi. Miksi ihmeessä?
Mulla on kaksi eri tiliä Instagramissa. Yksityiseen jaan normaalia elämää matkoista, perheestä ja lapsista. Julkisena mulla on profiili minne laitan kuvia valokuvaharrastuksestani. Siellä lähes kaikki seuraajat on tuntemattomia; suomesta ja ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa, kun jotkut typerykset katsovat youtubeen lataamiani videoita.
😂
Miksi et tahdo laittaa yksityiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa yksityiseksi, koska tuntemattomien kuvien tykkäily on ihan normaalia instagramissa. Esim. minulla on mittelspitz, josta laitan paljon kuvia instagramiin, ja seuraajissani on mittelinomistajia ympäri maailmaa. Seuraan myös itse monia ihmisiä, jotka postaavat kuvia mitteleistään, vaikken tunne heitä tai parhaassa tapauksessa ymmärrä edes heidän kuvatekstejään ilman google kääntäjää.
Miksi seuraat tuntemattomia? Tämä on just se, mitä en ymmärrä. Ihmiset lataa itselleen sinne kuviaan talteen ja lähipiirin nähtäväksi, ja sitten ihan vieraat kommentoi niihin ja tykkää. Tahtoisin kuulla perusteita., tuntuu niin creepyltä.
Facebook on tuota varten. Insta on juurikin enemmän tuntemattomille.
No ne ulkomaan ukkelit (huijarit) voi estää instassa, ei ole vaikea rasti.
Itsellä ei tätä ongelmaa ole, koska mun tili on pääasiassa fortniteclippejä, mutta dm täyttyy kikkelikuvista aina, kun lisään selfien. Kerran lisäsin fortniteclipin ja eräs fortniteuutisia postaava käyttäjä lähetti videon seisokistaan. :'D
N28