Miten sisäänpääsy käytännössä toimii Museokortilla?
Sain lahjaksi Museokortin, rekisteröin sen ja postissa tuli keltainen muovikortti. Miten sisäänpääsy käytännössä kortin kanssa hoidetaan? Menenkö lipputiskille ja lyön kortin kassalle vai onko joka museossa erillinen lukijalaita, niinkuin museokortin nettisivut antavat ymmärtää? Pyydän vain asiallisia vastauksia. Tämä on minulle todellinen kysymys, koska kärsin voimakkaasta ahdistuksesta ja pelkotiloista asiakaspalvelutilanteissa.
Kommentit (7)
Tiskille vaan ja annat kortin. Saat lipun ja siitä vaan näyttelyyn
Ateneumissa voit mennä lippukassalle tai tuolle pisteelle, kummin vain. Muissa museoissa menet lippukassalle. Ei tarvitse edes sanoa mitään tyrkkäät vain kortin kassahenkilölle niin saat tarran. Hakasalmen huvilassa tai arkkitehtuurimuseossa saattavat hieman myös opastaa mistä kannattaa aloittaa.
Ateneum on nyt helenen vuoksi tungoksellinen ainakin iltaisin, itse aion mennä sinnä päiväsaikaan kun ihmispaljous ahdistaa.
Museoon vaan rohkeasti!
Jos kortti kelpaa, niin jossakin on yleensä tarrana se kortin kuva. Aina voit kysyä!
Yleensä virkailija lukee kortin johonkin laitteeseen samlla pisteellä kuin muut maksavat. Ei tarvitse osata mitään erityistä. Hyviä museoreissuja!
On muuten ihan parhaita lahjaideoita!
Kiitos tosi paljon vastauksista! Huomenna on tarkoitus mennä Ateneumiin heti sen avautuessa.
Olen töissä pienemmässä museossa ja meillä vain näytetään museokorttia infopisteessä olevalle henkilölle. Joskus ei ole ketään paikalla, silloin voi odotella hetken siinä infopisteen luona tai vuorossa oleva työntekijä voi tulla myöhemmin kysymään, oliko sinulla lippu. Mitään lukijalaitetta meillä ei ole ja museon tiloihin pääsee kun vain kävelee ovesta sisään, toisinaan joku menee ilman lippuakin, joko röyhkeyttään tai tietämättömyyttään.
Sinerbrychoffin museossa on hieno näyttely vikaa viikonloppua!
Just olin Ateneumissa. Samassa tilassa lipunmyynnin kanssa oli oma piste museokorttilaisille. Se oli näkyvästi merkitty ja työntekijä seisoi tiskin takana. Sen tarkemmin en valitettavasti tiedä, kun itse ostin kertalipun. Tsemppiä!