Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea tunne kun ymmärtää, että hyvä ystävä onkin vain ollut kanssani hyötyäkseen minusta

Vierailija
04.01.2020 |

Melkein kolmen vuoden ystävyys vedetty noin vain vessanpöntöstä alas. Tai, ilmeisesti sitä ei hänen mielessään koskaan ollutkaan.
Tutustuimme työpaikalla, jossa olimme molemmat uusia aikanaan. Ystäväni tarvitsi tukea ja apua koko tämän ajan pärjätäkseen työssä. Jostain syystä hän ei pärjännyt itsenäisesti edes vuosien jälkeen.
Tein hänen puolestaan paljon, autoin työasioissa jopa omalla vapaa-ajallani, kaikki ystävyyden tähden.
Vuoden lopussa ystävälläni loppui määräaikaisuus, eikä hänestä sen jälkeen ole kuulunut mitään. Ilmeisesti poistanut minun numeronkin, kun ei hänen tietojaan näy whatsapissa.. Käytös muuttui jo joulukuussa minua kohtaan kylmäksi ja etäiseksi.
Surettaa. Olo on yksinäinen ja petetty.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin minä olen kokenut samaa:  hyväksikäyttöä, kiittämättömyyttä ja etäisyydenottoa. Jotkut ihmiset tuntuvat olevan tuollaisia. Kyllä minuunkin on pari kertaa sattunut ja kovasti, kun olen tajunnut, millaista ihmistä olen pitänyt ystävänä. 

Vierailija
2/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä nyt lohduta, mutta kannattaa oikeasti olla varovainen kenen kanssa ystävystyy työpaikalla. Ei varmaan harmittaisi nyt niin paljon jos olisi pelkkä perustyökaveri ollut kyseessä. Töistä harvoin loppujen lopuksi löytää tosiystäviä, useimmat nyt vaan ajattelevat lähtökohtaisesti omaa etuaan työasioissa. Itsellänikin on kokemusta tästä, ystävystyin työkaverin kanssa. Itse etenin vastuullisempiin tehtäviin ja ”ystäväni” yritti hyötyä tästä uudesta asemastani ja yritti saada minut viemään sellaisia asioita eteenpäin joista olisi ollut hänelle hyötyä. En suostunut ja siihen päättyi ystävyys, ja oli kyllä aika tukalaa työskennellä hänen kanssaan sen jälkeen. Olen huomannut myös sen, että jossain vaiheessa jos tiet työkaverin kanssa erkanevat, huomaakin ettei sitä yhteistä olekaan paljon työpaikan ulkopuolella ja sitten ystävyys hiipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä nyt lohduta, mutta kannattaa oikeasti olla varovainen kenen kanssa ystävystyy työpaikalla. Ei varmaan harmittaisi nyt niin paljon jos olisi pelkkä perustyökaveri ollut kyseessä. Töistä harvoin loppujen lopuksi löytää tosiystäviä, useimmat nyt vaan ajattelevat lähtökohtaisesti omaa etuaan työasioissa. Itsellänikin on kokemusta tästä, ystävystyin työkaverin kanssa. Itse etenin vastuullisempiin tehtäviin ja ”ystäväni” yritti hyötyä tästä uudesta asemastani ja yritti saada minut viemään sellaisia asioita eteenpäin joista olisi ollut hänelle hyötyä. En suostunut ja siihen päättyi ystävyys, ja oli kyllä aika tukalaa työskennellä hänen kanssaan sen jälkeen. Olen huomannut myös sen, että jossain vaiheessa jos tiet työkaverin kanssa erkanevat, huomaakin ettei sitä yhteistä olekaan paljon työpaikan ulkopuolella ja sitten ystävyys hiipuu.

Todella ikävää.. :( Opin kantapään kautta ja olen varovaisempi. Olen vain aina ollut todella yksinäinen ja kun luulin löytäneeni hyvän ystävyyden, niin tämä tuntuu nyt vain todella kurjalta. Mutta kyllä tämä tästä ajan kuluessa..

Ap

Vierailija
4/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. narsistinen persoonallisuus toimii näin,onneks ei ystävät mut harrastus ja ammattipiireis mulle käyny näin, oon auttanu ural, tai vaativas harrastukses eteenpäin. kun saatu hyötyä, katkastaan välit ja puukkoo selkään, eli nää ihmiset ei ensinkään ollu ystäviä, eivätkä pysty aitoon ystävyyteen. aluks harmitti ja tunsi itsensä hyväntahtoseksi hölmöksi. toisaalta ajattelen nyt, et hyvä ku paljastu, ei tarvi aikaa käyttää heihin.

hassuinta on et katkasivat välit tietämättä, et mulla myös kontakteja, joillla olis edenny pitkälle mut tälläset hyväkskäyttäjät ei oikeesti tunnista laadukasta ihmistä . parasta keskittyä auttaan empaattisia kivoja ihmisiä eikä pyrkyreitä. toiseksi opin paljon narsisteista ja aion välttää sellasia ihmisiä tulevaisuudes.

Vierailija
5/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa käytetään yleisesti termiä bisneskaveruus.

Sen sisältö on yhtä tyhjä kuin kysymys Mitä sulle kuuluu? Siihen ei siis odoteta mitään oikeaa vastausta todellakaan vaan Kivaa kiitos.

Vierailija
6/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuorena, kun autoin erästä ”työkaveria” kovasti. Hällä oli vaikea vaihe psyykkisesti ja työt tahtoivat jäädä rästiin, joten tein niitä itse.

Arvatkaapa mitä hän oli pomolle selittänyt? No, että minä olen se, jolla työt jää rästiin ja että hän auttaa minua. Kuulin tämän vasta 10 vuoden päästä, kun sattumalta olin sen pomoni kanssa toisessa työpaikassa yhtäaikaa. Olin kyllä järkyttynyt aluksi, täytyy myöntää. Mutta kaikkiin ei voi luottaa. Ei se kuitenkaan minun maailmankuvaani muuttanut mitenkään ja olen senkiin jälkeen tehnyt toisten työtä jotta hommat saataisiin tehtyä. Treveydenhuollossa kun on moraalinen velvoite yrittää toimmia sen potilaan parhaaksi vaikka kaikki ei aina mene tasan.

Vierailija
7/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystävyyssuhteet perustuvat hyväksikäyttöön mikä tässä ketään yllättää? Nekin jotka ovat aina auttamassa "ystäväänsä" siitä jotenkin hyötyvät kokevat olemansa jotenkin korvaamattomia.

Vierailija
8/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näittekö myös vapaa-aikana, vai miksi kuvittelit työkaverin olevan ystäväsi?

Vierailija
9/9 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

basic