Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nukkuu vieläkin (klo 11.57)

Vierailija
04.01.2020 |

Meillä on pieni, reilun vuoden ikäinen lapsi. Koko joululoman aikana en ole saanut nukkua kertaakaan pitempään, väsymys on lapsen yöheräilyjen takia välillä aivan kamala.

Miten saisin tuon miehen tajuamaan, että minunkin olisi joskus saatava nukkua? Vai onko tämä ihan turhaa haaveilua vain. Oikeasti hatuttaa niin että kohta katkeaa verisuoni päästä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä annat sen nukkua??

Vierailija
2/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi 7v nukkuu edelleen yöunia. Vauvasta asti nukkunu 10-12 tunnin unia. Harmittaa, kun päivät jää niin lyhyiksi moisen unikeon takia. Taidan kohta käydä herättämässä. Jo 13 tuntia koisannu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä annat sen nukkua??

No siinä toivossa, että saisin joskus nukkua itsekin. Ap

Vierailija
4/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin puoli tuntia sitten, nukuin 10 tuntia. Mummo 70v. Miksi aina oletetaan, että vanhukset on aamuvirkkuja? Lapsenikin nukkuivat aina aamuisin 10:en asti, yhtä aikaa illalla mentiin nukkumaan ja aamulla nukuttiin kaikki pitkään.

Vierailija
5/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun puhua miehen kanssa...? Meillä teinit nukkuvat vielä, itse olen jo aamupalalla ja mies kolistelee kylppärissä jo aamuaskareitaan. Eilen kun olimme töissä, niin yksi teini oli tullut aamupalalle klo 16:30. :)

Kun lapsemme olivat pieniä, niin annoin miehen nukkua mielellään pitkään silloin kuin hän vain sai nukkua ja nukutti. Hän kuitenkin nousi aina arkisin töihin ajoissa, kun me muut jäimme tuhisemaan sänkyihimme. En siis jaksaisi todellakaan pultata asiasta, vaan olisin iloinen, kun miestä nukuttaa. Laittaisin aamupalaa valmiiksi hissuksiin, keittelisin kahvia ja menisin lapsen kanssa ulos.

Vierailija
6/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu vaikka nimenomaan kerroit, että olet väsynyt ja aiot nukkua tänään pidempään?

Vierailija
7/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisit miehelle asiasta? 🤔

Vierailija
8/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten? No sanomalla sille eikä lässytämällä vauvapalstalla.

Vierailija
9/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun lapset oli pieniä, sovittiin aina kumpi vanhemmista saa nukkua pitkään lauantaina, kumpi sunnuntaina. Sillä saatiin kumpikin vuorostaan nukuttua univelkoja pois. Kysypä mieheltä jospa huomenna olisi hänen vuoro olla vastuussa lapsen aamutoimista ja sinä voisit nukkua puolille päivin? Ei pitäisi olla vaikeaa häbellekään :)

Vierailija
10/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on sanonut, kun olet kertonut hänelle, että haluaisit nukkua?

Vierailija
11/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet väsynyt, niin menet lapsen kanssa nukkumaan päiväunet.

Vierailija
12/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki uhrata ajatus ehkäisylle ja tuleville vauvahaaveille. Olisiko vaikka sterilointi hyvä?

Vierailija
13/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä kotiäiti? Siinä vaiheessa kun olin kotona, annoin miehen nukkua viikonloppuisin ja lomilla pidempään, koska mulla oli kuitenkin mahdollisuus nukkua päiväuniaikaan kotona. Eli nukuitko silloin kuin lapsi! Suurin virhe on väsymyksen aikaan se, että laittaa lapsen nukkumaan ja sitten tekee kaikki kotityöt jne. Ei, silloin pitää nukkua.

Kun itse siirryin työelämään niin viikonloppuisin tehtiin vuorot, toinen nukkuu toisena aamuna pitkään ja toinen toisena.

Nyt lapset isoja ja miehellä on sama rytmi teinien kanssa, nukkumaan tosi myöhään ja herätään myöhään. Näin aamuvirkkuna rasittavaa kun koko aamun saa hipsutella ettei herätä muita.

Vierailija
14/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä häntä käymään lääkärissä, moisien tuntimäärien nukkuminen voi olla merkki jostakin sairaudesta.

Vierailija
15/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vielä kotiäiti? Siinä vaiheessa kun olin kotona, annoin miehen nukkua viikonloppuisin ja lomilla pidempään, koska mulla oli kuitenkin mahdollisuus nukkua päiväuniaikaan kotona. Eli nukuitko silloin kuin lapsi! Suurin virhe on väsymyksen aikaan se, että laittaa lapsen nukkumaan ja sitten tekee kaikki kotityöt jne. Ei, silloin pitää nukkua.

Kun itse siirryin työelämään niin viikonloppuisin tehtiin vuorot, toinen nukkuu toisena aamuna pitkään ja toinen toisena.

Nyt lapset isoja ja miehellä on sama rytmi teinien kanssa, nukkumaan tosi myöhään ja herätään myöhään. Näin aamuvirkkuna rasittavaa kun koko aamun saa hipsutella ettei herätä muita.

Tuosta aamuhipsuttelusta: mielestäni vaikka klo 9 jälkeen saa alkaa elämään jo ihan normaalisti kotona, nukkuivat muut tai ei. Tietenkin jos vaikka mies on vaikka vuorotöissä, niin silloin pitää olla hiljaisuutta, mutta jos takana on normaali yöuni, niin arkiset äänet saavat kuulua aivan varmasti.

Vierailija
16/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä häntä käymään lääkärissä, moisien tuntimäärien nukkuminen voi olla merkki jostakin sairaudesta.

Ei ole, mutta unentarve voi kertoa kyllä ikävästä muijasta, jota halutaan vältellä tavalla tai toisella.

Vierailija
17/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän suostut. Moni ei suostuisi

Vierailija
18/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, mene ja herätä mies, kerro hänelle, että jatkossa hän hoitaa myös lasta ja sinä nukut myös oman osasi. Voit vaikka lykätä vauvan miehellesi heti hoitoon ja mennä itse ottamaan pitkät päivätorkut.

Vierailija
19/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää lapsen kanssa herättämään mies! Anna lapsen mennä möykertämään isänsä kainaloon ja jätät heidät hassuttelemaan sillä aikaa kun keität kahvia teille. Ainakin minun mieheni tykkäsi aikoinaan tuollaisista herätyksistä ja lasten mielestä tuokiot olivat myös ihania.

Vierailija
20/21 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistanpa miten itse aina lapsen päiväunien aikaan otin ns omaa aikaa omille harrastuksille tai leivoin, kokkasin, ompelin. Lapsen ollessa hereillä se oli täysin mahdotonta kun lapsi lähti kävelemäänkin jo 9 kk iässä. Ei voinut selkäänsä kääntää moneen vuoteen, lapsi oli koko ajan menossa ja tekemässä jotain. Etenkin kiipeilemässä. Oli ihana tehdä jotain ilman häiriöitä, rauhassa ja keskittyen. Sai paljon enemmän aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä