Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mökillä ja tässä kävi joku mies muka koiraa etsimässä

Vierailija
03.01.2020 |

Säikähdin ihan hirveästi kun joku koputti! Mies veljensä kanssa tulossa vasta huomenna. Ovella oli sitten joku mies, joka "asuu lähellä" ja etsi koiraansa. Kun selvisin säikähdyksestä ja aloin kysellä että millainen koira, niin mies vastaili epämääräisesti ja yritti kurkkia olkani yli. Lopuksi sanoi että jos olen yksin niin voi tulla teelle. No en sanonut olenko!!

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauheeta lukea näitä. Minäkin olen monesti yksin mökillä. Pimeällä pelottaa.

Ja joskus mielikuvitus lentää ja kuvittelen että joku katselee ja tarkkailee jostain metsästä. Joku mies pahat mielessä. Tai jos vaikka joku rosmojoukko tulee ryöstöretkelle ja siinä samalla mukiloivat minut ja vaikka tap.....

Vierailija
162/184 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap enkä tuo ilmeisesti oikeasti mökillä yksin ollut. Tulin juuri saarimökkiimme yksin, saunomaan ja uimaan. Saari sijaitsee pienellä järvellä, lyhyen soutumatkan päässä mantereelta ja on saaren ainut mökki. Lähimmät naapurit ovat järven toisissa päissä mantereella metsien takana olevat talot. Huutoani ei kuulisi kukaan ellei sattumoisin liiku järven lähellä. Täällä on tosi pimeää ja hiljaista, sauna lämpiää ja saunan pesästä näkyy tulen loimotus. Enkä pelkää yhtään vielä, mutta ehkä onnistutte siinä? Ja olen siis oikeasti yksin mökillä ja ollut aiemminkin usein.

N 31

Mä voin yrittää :)

Oma mökkini on ihan samanlainen kuin teidän kuvailemasi perusteella. Olen siellä lähes aina yksin ja mökkeilen niin kauan kuin jäät sallivat. En ole pelännyt siellä koskaan ennen kesää kolme vuotta takaperin. 

Kaikki alkoi siitä kun huomasin pienellä perätuupparilla varustetun paatin ohittavan saaren useamman kerran päivässä. Veneessä oli mies, joka kiikaroi aina saareen ja minua. Hänellä oli onki veneen perässä, mutta hän ei todellakaan uistellut. Aluksi kuvittelin olevani vainoharhainen, mutta pian kävi selväksi, että mies tarkkaili minua. Kerran hän jopa pysäytti veneen ja ihan avoimesti katseli minua kiikareilla.

Onneksi veljeni tuli paikalle. Mies ajoi lopulta rantaani, veljestäni tietämättä. Ensin hän kysyi olinko yksin ja kun vastasin myöntävästi, hän nousi veneestä ja sanoi tarvitsevansa apua veneensä moottorin kanssa. Koska toki silloin käännytään yksin mökkeilevän nuoren naisen puoleen. Veljeni tuli mökistä kysymään millä asialla mies liikkui ja mies juoksi saman tien takaisin veneelle ja ajoi pois. Soitin poliisille ja kerroin tapahtuneesta. Samainen mies oli kyttäillyt useita mökkipaikkakuntani nuoria naisia, tunkeutunut pihoihin ja käynyt ikkunan takana. Jälkeen päin sain kuulla paikallisilta, että kyseinen mies oli tuomittu ja istunut rai skauksesta.

Tuon tapauksen jälkeen en meinannut uskaltaa mökkeillä enää yksin ja vieläkin usein mietin mitä olisi tapahtunut jos veljeni ei olisi ollut paikalla. Hankin parivuotta sitten itselleni koiran (saksanpaimenkoira-husky-karhukoira-mix) ja olen jälleen uskaltanut mökkeillä yksin.

Terkkuja tutuille ja viestinä kaikille, varsinkin yksin liikkuville naisille, ikinään ei voi olla liian varovainen.

N 32

Kuulostaa just kamalalta jos noin kävisi. Koirasta on kyllä iso turva. Ainut mitä täällä oikeesti pelkään on just noi tommoset miehet. En pelkää susia, karhuja, ukkosta, hukkumista tms. Vaan, että esim. se tuolla joskus hillunu nuorisoporukka (nuoria miehiä) huomaa mut ja saa päähänsä typeryyksiä.

Onneksi sun veli oli paikalla.

Joo, villieläimet, ukkoset, pimeä yms. ei ole koskaan pelottanut minua. Ei ole ollut ongelma olla syyspimeillä yksin mökillä pinkka kauhukirjoja mukana ja aina jopa naureskelin sille, kun ihmiset kauhistelivat kuinka minä, nuori nainen, uskallan yksin mökkeillä. Olin suorastaan tyhmänrohkea kun en osannut varautua pahimpaan, eli ihmiseen.

Jatka mökkeilyä, niin minäkin, koska se on parasta ikinä, mutta suosittelen miettimään jonkun varasuunnitelman.

Ilta on jo pitkällä ja ihan rauhassa olen saanut täällä olla. Ei näy sitä kiikaroijaakaan. Ja tosiaan varasuunnitelma on ollut hakusessa jo hetken, olen ottamassa koiran.

Kuu paistaa ihanasti tai kenties jonkun mielestä kammottavasti veden pintaan mustan metsän siluetin näkyvän järven toisella puolella. Joskus kuuluu molskahdus, ehkä hirvi ui tästä läheltä?

Joku yksinäinen souteli tästä ohi, vähän jäi kuumottamaan, että miksei tervehtinyt niinkuin yleensä soutelijat täällä. Näki kyllä mut, kun seisoin laiturilla. Vähän sellainen fiilis, että tekisi mieli lähtee kiertään saarta ja kattoo onko se noussut maihin. Uskaltaisiko? Vai oisko parempi mennä mökkiin sisälle ja laittaa ovi lukkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mökki ollutkin syksyllä saaressa ja mies kipeänä ettekä päässeet sieltä pois?

Vierailija
164/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mitä kommentteja :D

Meillä nukutaankin ovet auki monesti kun en muista lukita niitä. Pimeässä metsässä on rauhoittavaa kävellä, kuka siellä pimeässä nyt istuisi xD Muistan jo nuorena että koin pimeän metsän turvallisempana kuin valaistun kävelytien ja tottahan se on, metsässä on vain eläimiä ja katuvalon alla olet suoraa maalitauluna, pimeässä metsässä kukaan ei näe sinua.

Vierailija
165/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamosonaatti-elokuvan vähäjärkisiä aikamisepoikia on oikeasti kiertelemässä mirrin perässä muka koiria etsimässä.

Vierailija
166/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ens kerralla, että me kumpikin ollaan nyt keskenämme. On tulossa kohta sukulaisia. Paljon työtä. Ja näkemiin.

Kun yleensä menee yksin ollessaan avaamaan ovea, laita valmiiksi kännykän näytölle 112.

Vierailija
167/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nukutaankin ovet auki monesti kun en muista lukita niitä. Pimeässä metsässä on rauhoittavaa kävellä, kuka siellä pimeässä nyt istuisi xD Muistan jo nuorena että koin pimeän metsän turvallisempana kuin valaistun kävelytien ja tottahan se on, metsässä on vain eläimiä ja katuvalon alla olet suoraa maalitauluna, pimeässä metsässä kukaan ei näe sinua.

Niin kauan sitä nukutaan ovet auki kunnes pahantekijä kävelee sisään. Tähän ne just luottaa että aina löytyy joku puupää joka jättää räppänät auki.

Ei kai niitä murtohälyttimiä turhaan myydä. Sitten itketään kun vakuutus ei korvaa.

Vierailija
168/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet! Oletko koskaan kuullut hämäränäkölaittteista, joita erämiehet hankkivat nykyisin kohtuuhinnoin nettikaupoista. Pimeässä metsässä sinä et näe mitään, mutta sinua mahdollisesti tarkkaileva näkee sinut... Katso vaikka elokuva Uhrilampaat ja sen loppukohtaus, niin tiedät mitä tarkoitan. t. erämies

Vierailija
169/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap enkä tuo ilmeisesti oikeasti mökillä yksin ollut. Tulin juuri saarimökkiimme yksin, saunomaan ja uimaan. Saari sijaitsee pienellä järvellä, lyhyen soutumatkan päässä mantereelta ja on saaren ainut mökki. Lähimmät naapurit ovat järven toisissa päissä mantereella metsien takana olevat talot. Huutoani ei kuulisi kukaan ellei sattumoisin liiku järven lähellä. Täällä on tosi pimeää ja hiljaista, sauna lämpiää ja saunan pesästä näkyy tulen loimotus. Enkä pelkää yhtään vielä, mutta ehkä onnistutte siinä? Ja olen siis oikeasti yksin mökillä ja ollut aiemminkin usein.

N 31

Oma mökkini on ihan samanlainen kuin teidän kuvailemasi perusteella. Olen siellä lähes aina yksin ja mökkeilen niin kauan kuin jäät sallivat. En ole pelännyt siellä koskaan ennen kesää kolme vuotta takaperin. 

Kaikki alkoi siitä kun huomasin pienellä perätuupparilla varustetun paatin ohittavan saaren useamman kerran päivässä. Veneessä oli mies, joka kiikaroi aina saareen ja minua. Hänellä oli onki veneen perässä, mutta hän ei todellakaan uistellut. Aluksi kuvittelin olevani vainoharhainen, mutta pian kävi selväksi, että mies tarkkaili minua. Kerran hän jopa pysäytti veneen ja ihan avoimesti katseli minua kiikareilla.

Onneksi veljeni tuli paikalle. Mies ajoi lopulta rantaani, veljestäni tietämättä. Ensin hän kysyi olinko yksin ja kun vastasin myöntävästi, hän nousi veneestä ja sanoi tarvitsevansa apua veneensä moottorin kanssa. Koska toki silloin käännytään yksin mökkeilevän nuoren naisen puoleen. Veljeni tuli mökistä kysymään millä asialla mies liikkui ja mies juoksi saman tien takaisin veneelle ja ajoi pois. Soitin poliisille ja kerroin tapahtuneesta. Samainen mies oli kyttäillyt useita mökkipaikkakuntani nuoria naisia, tunkeutunut pihoihin ja käynyt ikkunan takana. Jälkeen päin sain kuulla paikallisilta, että kyseinen mies oli tuomittu ja istunut rai skauksesta.

Tuon tapauksen jälkeen en meinannut uskaltaa mökkeillä enää yksin ja vieläkin usein mietin mitä olisi tapahtunut jos veljeni ei olisi ollut paikalla. Hankin parivuotta sitten itselleni koiran (saksanpaimenkoira-husky-karhukoira-mix) ja olen jälleen uskaltanut mökkeillä yksin.

Terkkuja tutuille ja viestinä kaikille, varsinkin yksin liikkuville naisille, ikinään ei voi olla liian varovainen.

N 32

Kuulostaa just kamalalta jos noin kävisi. Koirasta on kyllä iso turva. Ainut mitä täällä oikeesti pelkään on just noi tommoset miehet. En pelkää susia, karhuja, ukkosta, hukkumista tms. Vaan, että esim. se tuolla joskus hillunu nuorisoporukka (nuoria miehiä) huomaa mut ja saa päähänsä typeryyksiä.

Joo, villieläimet, ukkoset, pimeä yms. ei ole koskaan pelottanut minua. Ei ole ollut ongelma olla syyspimeillä yksin mökillä pinkka kauhukirjoja mukana ja aina jopa naureskelin sille, kun ihmiset kauhistelivat kuinka minä, nuori nainen, uskallan yksin mökkeillä. Olin suorastaan tyhmänrohkea kun en osannut varautua pahimpaan, eli ihmiseen.

Jatka mökkeilyä, niin minäkin, koska se on parasta ikinä, mutta suosittelen miettimään jonkun varasuunnitelman.

Ilta on jo pitkällä ja ihan rauhassa olen saanut täällä olla. Ei näy sitä kiikaroijaakaan. Ja tosiaan varasuunnitelma on ollut hakusessa jo hetken, olen ottamassa koiran.

Kuu paistaa ihanasti tai kenties jonkun mielestä kammottavasti veden pintaan mustan metsän siluetin näkyvän järven toisella puolella. Joskus kuuluu molskahdus, ehkä hirvi ui tästä läheltä?

Joku yksinäinen souteli tästä ohi, vähän jäi kuumottamaan, että miksei tervehtinyt niinkuin yleensä soutelijat täällä. Näki kyllä mut, kun seisoin laiturilla. Vähän sellainen fiilis, että tekisi mieli lähtee kiertään saarta ja kattoo onko se noussut maihin. Uskaltaisiko? Vai oisko parempi mennä mökkiin sisälle ja laittaa ovi lukkoon?

Souteliko joku siellä pimeässä? Outo vuodenaika soutuveneellä liikkua ja pimeää.

Vierailija
170/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet! Oletko koskaan kuullut hämäränäkölaittteista, joita erämiehet hankkivat nykyisin kohtuuhinnoin nettikaupoista. Pimeässä metsässä sinä et näe mitään, mutta sinua mahdollisesti tarkkaileva näkee sinut... Katso vaikka elokuva Uhrilampaat ja sen loppukohtaus, niin tiedät mitä tarkoitan. t. erämies

Hui nyt en tiedä uskallankohan ollenkaan mökille. Miten sitä pitäisi varautua kun siellä on yksin? Esim. jos olen saunassa käyn järvessä uimassa ja sillä välin joku on hiippaillut metsikköön!

Vierailija
171/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauheeta lukea näitä. Minäkin olen monesti yksin mökillä. Pimeällä pelottaa.

Ja joskus mielikuvitus lentää ja kuvittelen että joku katselee ja tarkkailee jostain metsästä. Joku mies pahat mielessä. Tai jos vaikka joku rosmojoukko tulee ryöstöretkelle ja siinä samalla mukiloivat minut ja vaikka tap.....

En ymmärrä millään. Minä rakastan syksyllä yksin oloa mökillä, pimeys on ihana, turvallinen syli, jossa on hyvä olla. Ja olen kaupunkilainen. Kaupungissa oikeasti voisi joskus hiukan pelottaa, on ollut kimppuun käymisiä minunkin kotialueellani.

Vierailija
172/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse kun olen metsällä niin olen kiinnostunut riistasta, niin oletan muiden eränaisten ja miestenkin olevan.

Vierailija
173/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan epäloogista olettaa että korvessa - kun siellä ei ole ihmisiä siellä on enemmän rikollisia.

Vierailija
174/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukkasuihke laukaisuvalmiiksi.

Itsepuolustus on onneksi vielä tätäkin paremmassa terässä. Sopii yrittää.

Hohhoijaa taas. Taas joku nykyelokuvien vieraannuttama yksilö. Tässä sulle reaalielämän faktaa: nainen ei miehelle pärjää fyysisessä tappelussa vaikka ois mitä "itsepuolustus" kursseja käyny

T. Heteromies

Pah! Oon 180 senttinen ja 80 kiloinen nainen, harrastanut itsepuolustuslajeja lapsesta saakka ja uskon että pärjäisin monellekin miehelle. Lisäksi omistan 3 koiraa joiden kanssa harrastan suojelua, en usko että moni mies edes viitsisi yrittää hyökätä päälle.

Vierailija
175/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloni on harvaanasutulla alueella enkä siellä kyllä yksin paljon uskaltanut olla vanhempieni kuoleman jälkeen varsinkin kun kuulin, että varkaat kiertelevät ja katsovat onko ketään kotosalla vai voisiko rauhassa varastaa ja tyhjentää paikat. Ovet pidin tiukasti kiinni jopa päiväsaikaan. Lopulta myin talon pois, kun niin harvoin tuli siellä käytyä ja siitä ei ollut muuta kuin kuluja. 

Vierailija
176/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen muinoin vanhempieni talon ovet olivat harvoin yöllä lukossa. Ajat ovat muuttuneet. Kannattaa oikeasti pitää ovia lukossa myös päiväaikaan. Vakuutus ei korvaa mitään jos ei itse ole ovia lukinnut. 

Vierailija
177/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas. Taas joku nykyelokuvien vieraannuttama yksilö. Tässä sulle reaalielämän faktaa: nainen ei miehelle pärjää fyysisessä tappelussa vaikka ois mitä "itsepuolustus" kursseja käyny

T. Heteromies

Pah! Oon 180 senttinen ja 80 kiloinen nainen, harrastanut itsepuolustuslajeja lapsesta saakka ja uskon että pärjäisin monellekin miehelle. Lisäksi omistan 3 koiraa joiden kanssa harrastan suojelua, en usko että moni mies edes viitsisi yrittää hyökätä päälle.

Aivan, taitolaji se on eikä naisen edes tarvitse olla tavallista suurempi. Tosin tämä vaatii harjoittelua ja rutiinia ettei tosipaikassa hyydy.

Vierailija
178/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 31

N 32

Se molskahdus voi olla ääni siitä kun se kiikaroija pulahti veteen sukelluspuku yllä.

Tarkkaileppa saari ympäri mistähän se nousee maihin? Hirvet ei näin kylmillä ilmoilla lähde uimaan.

Vierailija
179/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Heteromies

Aivan, taitolaji se on eikä naisen edes tarvitse olla tavallista suurempi. Tosin tämä vaatii harjoittelua ja rutiinia ettei tosipaikassa hyydy.

On taitolaji, mutta kamppailulajeissa on painoluokat sen takia että paino, pituus ja ulottuvuus näyttelee myös isoa osaa. Kaikki on mahdollista, mutta kyllä se etu on aina isommalla, pidemmällä ja ulottuvammalla henkilöllä.

Vierailija
180/184 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille, hankkikaa joku kamerasysteemi pihalle, nykyään ne on halpoja. Outo vierailija voi olla mikä tahansa, tyyliin naapurin pervo, karhu tai järjestäytyneen rikostoiminnan tyypit. On rauhallinen tunne kun voi mennä nukkumaan ilman pelkoa.