Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomesta on tullut maa, jota ei kannata puolustaa

Vierailija
03.01.2020 |

Esikoinen menossa pian armeijan harmaisiin ja toivoin mielessäni vuosien ajan, ettei poika menisi armeijaan vaan vaan valitsisi sivarissa notkumisen. Ääneen en ole sanonut mitään, koska poika tekee itse päätöksensä ja tuen häntä, niin kuin aina olen ennenkin tukenut.

Suomesta on tullut viimeisten vuosien sisällä paikka, jota en toivo hänen hengellään puolustavan. Se ei ole sen arvoista nyt ja vielä vähemmän tulevaisuudessa. Olen surullinen ajatuksistani, tämä maa on joskus ollut minulle arvokas ja tärkeä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä vaan sinne trollitehtaalle...

Vierailija
2/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maasta tää trolli kirjoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä Suomessa ei kelpaa, niin aina voit muuttaa pois. Jos yhtään seuraat mitä muualla maailmassa tapahtuu, niin Suomi on yllättävän hyvä ja turvallinen maa asua.

Vierailija
4/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollitehdas? En tiedä missä todellisuudessa elät, mutta et samassa kun itse elän. Olen keski-ikäinen nainen ja ajatukset ovat omiani, ja niin kuin kerroin en niitä edes pojalleni ole kertonut.

Pystyisittekö trollitehdas-syyttelijät vähän avoimempaan keskusteluun, jos oikein yrittäisitte?

Vierailija
5/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisiä on venäjälläkin.

Näin sitä varaudutaan seuraaviin vaaleihin.

Vierailija
6/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollitehdas? En tiedä missä todellisuudessa elät, mutta et samassa kun itse elän. Olen keski-ikäinen nainen ja ajatukset ovat omiani, ja niin kuin kerroin en niitä edes pojalleni ole kertonut.

Pystyisittekö trollitehdas-syyttelijät vähän avoimempaan keskusteluun, jos oikein yrittäisitte?

No kerroppa miksi ei kannata puolustaa? Itse puolustaisin vaikka Persut ja ahdasmielisyys olisi vallassa. Minulle tämä maa olisi siltikin puolustettava. En myöskään huutaisi, että muutan muualle, niin kuin eräät tämän hallituksen aikana. Thaimaa on kuulema paras paikka. Itse koen olevani oikea isänmaallinen, enkä pelkkä partioiva leijonakoruhemmo.

Vierailija
7/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää olla joustava, ettei hyppää kelkasta heti kun kouluttaa.

Vierailija
8/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä puolusta vaan muuta toiseen maahan :)

Vierailija
9/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva tietää, että vuoden palkaton työskentelyni kouluavustajana ja iltapäivätoiminnanohjaajana oli "notkumista".

Vierailija
10/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsi kun luin otsikon. Koska itse olen alkanut viime aikoina ajatella samoin.

Vierailija
11/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä informaatiosotaa käydään.. onneksi jengi on nykyään aika tietoista aiheesta

Vierailija
12/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei eläminen täällä maistu niin sitte vaan kamat kantoon ja vi*tuun täältä ei täällä ole mikä pakko olla ja kärsiä.

Vierailija
13/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot märkä, jäinen ja pimeä suo ryteikön kera, minä en siitä luovu!

Vierailija
14/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomi on edelleen puolustamisen arvoinen sekä ulkoisilta että kotimaisilta uhkilta. 

Vierailija
15/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rakennettiin hyvinvointivaltio Neuvostoliiton painostuksen tuloksena sotien päättymisestä lähtien. Kun Neuvostoliitto lakkautettiin 1991, alkoi Suomessakin hyvinvointivaltion purkaminen.

Mitä puolustetaan?

Puolustetaanko kapitalistin oikeutta rikastua aina vain enemmän vaikka sen kustannuksella, että köyhä kärsii äärimmäistä köyhyyttä? Kapitalistinen talousjärjestelmä toimii noin. Suomen perustuslakiin on kirjattu kuuluminen Euroopan Unioniin ja EU:n ”perustuslakiin” on kirjattu se, että EU-alueella noudatetaan ”markkinataloutta” – mikä tarkoittaa selkokielellä kapitalistista talousjärjestelmää.

Miksi tavallinen rahvas puolustaisi superrikkaiden oikeutta rikastua entisestään silläkin ehdolla, että se johtaa köyhien köyhtumiseen entisestään? Siihen ei ole mitään järkevää syytä.

Herätkää jo pahvit hypnoosistanne!!

Herätkää näkemään, että olette aivopestyt ihan varhaislapsuudestanne asti!

Tuo aivopesu jatkui leikkikoulussa, peruskoulussa, ammattikoulussa/lukiossa ja yliopistossa. Tuon jälkeen aivopesun toteutti – ja toteuttaa edelleen – valtamedia.

Tuo aivopesu ei ole koskaan lakannut ja jatkuu edelleen.

Minulle tulee myötähäpeän ja toivottomuuden tunne kun näen, että suurinpiirtein minunikäiseni kommentaattorit kirjoittavat kommentteja, joita minä olisin saattanut kirjoittaa teinipoikana noin 45 vuotta sitten – ennen kuin ymmärsin yhtään mitään yhteiskunnan valtasuhteista. Kasvakaa aikuisiksi, oppikaa jotain!

Maanpuolustustahto Suomessa ja Pohjois-Koreassa

Katsotaan mallia Pohjois-Koreasta. Siellä maanpuolustustahto on maailman korkein ja se johtuu siitä, että yhteiskunta pitää huolta jokaisesta. Maksuton koulutus, terveydenhuolto, jokaisella asunto, työpaikka jne. Talous on keskusjohtoinen suunnitelmatalous, joka ei ole alttiina globaaleille suhdannevaihteluille. Kansa rakentaa porukalla hyvinvointia itselleen. Elintaso kasvaa vuodesta toiseen ja se on vain kansan itsensä päätöksen ja toiminnan varassa. Kapitalistinen ulkomaailma yrittää tietysti vaikeuttaa tätä talouspakotteiden voimalla, mutta yhtenäistä kansaa ei voi nujertaa!

Miksi kukaan suomalainen riskeeraisi henkeään ja terveyttään Suomen puolustamiseksi? Ympärillä on pelkkiä kapitalistisia maita niin kuin Suomikin on! Miksi riskeerata henkensä ja terveytensä tyhjän takia?

On aika lopettaa aivoton kapitalismin ylistäminen.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jannekejo/suomi-ei-ole-puolustamisen-a…

Vierailija
16/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ulos suomesta kommentointi on tehotonta, koska harva oikeasti pääsee muuttamaan ulkomaille pysyvästi. Syynä voi olla raha, terveys, omaiset, maailman tilanne, joku muu jne.

Vierailija
17/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva tietää, että vuoden palkaton työskentelyni kouluavustajana ja iltapäivätoiminnanohjaajana oli "notkumista".

Hassua, miten väärä käsitys joillakin on siviilipalvelusta.

Vierailija
18/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerroppa miksi ei kannata puolustaa? Itse puolustaisin vaikka Persut ja ahdasmielisyys olisi vallassa. Minulle tämä maa olisi siltikin puolustettava. En myöskään huutaisi, että muutan muualle, niin kuin eräät tämän hallituksen aikana. Thaimaa on kuulema paras paikka. Itse koen olevani oikea isänmaallinen, enkä pelkkä partioiva leijonakoruhemmo.

Eikö partiointi ole mielestäsi isänmaallista? Siinähän sinä annat omaa aikaasi ilmaiseksi isänmaan yhteiseen hyvään?

ohis

Vierailija
19/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti jos kritisoi Suomea niin joku v*tun etnopersu luulee että siinä on joku "trollitehtaan työntekijä".

Huutonaurua.

Vierailija
20/48 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy 2015. Vihoviimeinen niitti joka vei halun puolustaa täystunaripoliitikoiden hallitsemaa Byroslaviaa. Sitä ennen jo muutamat olivat kunnostautuneet myymällä kansallista omaisuutta pilkkahintaan ulkomaille (ks Kemira/Yara) tai muuten vaan yrittivät saada kansainvälistä hyväksyntää tuhoamalla maan puolustuskyvyn (ks jalkaväkimiinakielto).