Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on tullut järkyttävän näköinen, kuin aave. Mistä voi johtua?

Vierailija
03.01.2020 |

Olen kalpea ja väritön. Hiukset ovat ohentuneet, olen laihtunut. Silmäni ympärykset ovat turvoksissa ja silmistäni näytän kuulemma sairaalta. Mulla onkin sairas olo, mutta en osaa kuvailla sitä tarkemmin. Tuntuu kuin eläisin sumuverhon takana.

Rautakuuri on syöty viime vuonna ja kilpirauhaskokeet olivat normaalit.

Mikähän voi vaikuttaa ulkonäköön tällä tavalla? Hävettää liikkua ihmisten ilmoilla. Elämäntapojeni pitäisi olla suurin piirtein kunnossa. Harrastan liikuntaa päivittäin ja ruokavaliooni kuuluu paljon kasviksia, marjoja yms. En juo enkä polta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin puute?

Vierailija
2/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt tätä säätä, aurinko ei näy ja jos näkyy, silloin on töissä. Väkisinkin harmaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oireita jossain, esim suolistossa? Entä gynen puoli? Onko verikokeita otettu laajemmin?

Vierailija
4/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykän liikakäyttö tai syöpä.  Tai molemmat.

Vierailija
5/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puute. Ei auta viimevuotinen kuuri jos ferrit alhaalla

Vierailija
6/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi joskus Porvoossa noin. Sitten tajusin että olinkin kuollut, mutta en vain ollut huomannut sitä ja jatkoin kuin ennenkin.

Jos haluat tietää mikä sinua vaivaa, mene lääkäriin. Siellä asia selvitetään ja saat hoitoa, ja voi olla ettei sulle käy nii kuin mulle kävi.

Vierailija
7/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ollu liikaa täällä aaveella 🙂

Vierailija
8/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt tätä säätä, aurinko ei näy ja jos näkyy, silloin on töissä. Väkisinkin harmaantuu.

tja. Mutta jos ny ihan oikeasti ontoksi aaveeksi niin ei se tolla. Terve pysyy kunnossa ilman aurinkoa. Lihasta saa kaikki tarvittava.  Eli jos syö normaalisti niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
9/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet "metsänpeikko".

Omaksu elämäsi metsänpeikkona. :)

Vierailija
10/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia. Ei auta vitamiineja syödä jos ei imeydy.

Vierailija
11/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otata laaja verikoe.

Vierailija
12/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma kostaa kyllä jatkuvan ihmisten haukkumisen ja kiusaamisen elämäntehtävänä. Vasta alkua pieni aavemaisuus.

Vierailija
13/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva d-vitamiini käyttöön asap.

Vierailija
14/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinitaso oli hyvä tai siinä suosituksen rajoilla, mutta syön lääkärin suosituksesta D-vitamiinia. Ja kieltämättä tuo harmaa säätila ulkona ankeuttaa entisestään, mutta olen huomannut nämä muutokset jo aikaisemmin.

Minulla on jotain vaivoja mahan kanssa. Välillä turvottaa ja muuten mahan toiminta vaihtelee. Joskus maha on löysällä monta kertaa päivässä tai sitten on ummetusta. Gynen puolella ei ole tullut käytyä (liian) pitkään aikaan, joten pitäisi varmaan tilata aika.

Keliakia on testattu verikokeella, eikä kokeessa ollut mitään siihen viittaavaa.

Ap.

Vierailija
15/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeä ja sun pitäisi levätä niin paranisit

16/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on selkeästi sairas olo, mene lääkäriin ja kerro vaivoistasi.

Ruokavaliostasi kerroit, että syöt paljon kasviksia ja marjoja, mutta syöthän tarpeeksi myös proteiinia? Esim. hiukset koostuvat proteiinista. Jos proteiinia saa ravinnosta niukasti, elimistö ensisijaistaa elintärkeät toiminnot ja kuljettaa proteiinit niihin eikä hiuksille jää rakennusaineita. 

Jos raudanpuuteanemiaa on ollut aiemminkin, ehkä ongelma on taas siinä? Verikokeisiin hakeutuisin.

Vierailija
17/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 16 sanoi niin proteiini on tärkeämpi kuin moni älyää.

Itse kun aloin syödä pitkästä aikaa maksaa (lähes 10v edellisestä kerrasta), niin huomasin välittömästi seuraavana päivänä massiivisen eron kaikessa, jopa mm. voimatasoissa. Se oli ilmeisesti kuin joku A-vitamiini injektio, joka tuli tarpeeseen. Siksipä suosittelen naudan maksaa, vaikka maistuisikin pahalta niin kokeile ihan vain sen hyötyjen vuoksi.

Vierailija
18/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmasti tilata aika lääkäriin. Olen myös aika väsynyt.

En ole laskenut proteiinin saantia millään ravintoainelaskurilla, mutta arvelisin saavani sitä tarpeeksi. Syön lihaa ja käytän maitotuotteita. Tosin olen aika pieniruokainen, joten olisi ehkä hyvä idea laskea saantimäärä laskurilla.

Ap.

Vierailija
19/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiinit

Vierailija
20/31 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ghostannut? Karma?