Minusta on tullut järkyttävän näköinen, kuin aave. Mistä voi johtua?
Olen kalpea ja väritön. Hiukset ovat ohentuneet, olen laihtunut. Silmäni ympärykset ovat turvoksissa ja silmistäni näytän kuulemma sairaalta. Mulla onkin sairas olo, mutta en osaa kuvailla sitä tarkemmin. Tuntuu kuin eläisin sumuverhon takana.
Rautakuuri on syöty viime vuonna ja kilpirauhaskokeet olivat normaalit.
Mikähän voi vaikuttaa ulkonäköön tällä tavalla? Hävettää liikkua ihmisten ilmoilla. Elämäntapojeni pitäisi olla suurin piirtein kunnossa. Harrastan liikuntaa päivittäin ja ruokavaliooni kuuluu paljon kasviksia, marjoja yms. En juo enkä polta.
Kommentit (31)
Mieti nyt tätä säätä, aurinko ei näy ja jos näkyy, silloin on töissä. Väkisinkin harmaantuu.
Onko oireita jossain, esim suolistossa? Entä gynen puoli? Onko verikokeita otettu laajemmin?
kännykän liikakäyttö tai syöpä. Tai molemmat.
Raudan puute. Ei auta viimevuotinen kuuri jos ferrit alhaalla
Mulle kävi joskus Porvoossa noin. Sitten tajusin että olinkin kuollut, mutta en vain ollut huomannut sitä ja jatkoin kuin ennenkin.
Jos haluat tietää mikä sinua vaivaa, mene lääkäriin. Siellä asia selvitetään ja saat hoitoa, ja voi olla ettei sulle käy nii kuin mulle kävi.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt tätä säätä, aurinko ei näy ja jos näkyy, silloin on töissä. Väkisinkin harmaantuu.
tja. Mutta jos ny ihan oikeasti ontoksi aaveeksi niin ei se tolla. Terve pysyy kunnossa ilman aurinkoa. Lihasta saa kaikki tarvittava. Eli jos syö normaalisti niin ei mitään ongelmaa.
Ehkä olet "metsänpeikko".
Omaksu elämäsi metsänpeikkona. :)
Keliakia. Ei auta vitamiineja syödä jos ei imeydy.
Karma kostaa kyllä jatkuvan ihmisten haukkumisen ja kiusaamisen elämäntehtävänä. Vasta alkua pieni aavemaisuus.
D-vitamiinitaso oli hyvä tai siinä suosituksen rajoilla, mutta syön lääkärin suosituksesta D-vitamiinia. Ja kieltämättä tuo harmaa säätila ulkona ankeuttaa entisestään, mutta olen huomannut nämä muutokset jo aikaisemmin.
Minulla on jotain vaivoja mahan kanssa. Välillä turvottaa ja muuten mahan toiminta vaihtelee. Joskus maha on löysällä monta kertaa päivässä tai sitten on ummetusta. Gynen puolella ei ole tullut käytyä (liian) pitkään aikaan, joten pitäisi varmaan tilata aika.
Keliakia on testattu verikokeella, eikä kokeessa ollut mitään siihen viittaavaa.
Ap.
Kipeä ja sun pitäisi levätä niin paranisit
Jos sinulla on selkeästi sairas olo, mene lääkäriin ja kerro vaivoistasi.
Ruokavaliostasi kerroit, että syöt paljon kasviksia ja marjoja, mutta syöthän tarpeeksi myös proteiinia? Esim. hiukset koostuvat proteiinista. Jos proteiinia saa ravinnosta niukasti, elimistö ensisijaistaa elintärkeät toiminnot ja kuljettaa proteiinit niihin eikä hiuksille jää rakennusaineita.
Jos raudanpuuteanemiaa on ollut aiemminkin, ehkä ongelma on taas siinä? Verikokeisiin hakeutuisin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kuten 16 sanoi niin proteiini on tärkeämpi kuin moni älyää.
Itse kun aloin syödä pitkästä aikaa maksaa (lähes 10v edellisestä kerrasta), niin huomasin välittömästi seuraavana päivänä massiivisen eron kaikessa, jopa mm. voimatasoissa. Se oli ilmeisesti kuin joku A-vitamiini injektio, joka tuli tarpeeseen. Siksipä suosittelen naudan maksaa, vaikka maistuisikin pahalta niin kokeile ihan vain sen hyötyjen vuoksi.
Pitää varmasti tilata aika lääkäriin. Olen myös aika väsynyt.
En ole laskenut proteiinin saantia millään ravintoainelaskurilla, mutta arvelisin saavani sitä tarpeeksi. Syön lihaa ja käytän maitotuotteita. Tosin olen aika pieniruokainen, joten olisi ehkä hyvä idea laskea saantimäärä laskurilla.
Ap.
D-vitamiinin puute?