Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuutto edessä: Miten jakaa vuokranmaksu miehen kanssa?

Vierailija
03.01.2020 |

Ollaan muuttamassa miehen kanssa yhteiseen vuokrakämppään. Vuokra 900€/kk ja sovittiin, että minä hoidan kaikki kotityöt ja ruuanlaiton, ja mies puolestaan maksaa enemmän vuokraa.

Mikä olisi mielestänne sopiva jako vuokranmaksulle? Perusteltuja mielipiteitä mieluusti, halutaan erilaisia näkymyksiä kun ei itse oikein keksitty miten tuon sitten jakaisi ’reilusti’.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatte 50/50 niin se on reiluinta.

Vierailija
2/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaatte 50/50 niin se on reiluinta.

Luitko edes koko aloitusta? Me SOVITTIIN JO miehen kanssa, että hän maksaa enemmän vuokraa, kun minä puolestani hoidan kotityöt ja ruuanlaiton. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin puolet ja tekisin puolet. En lähtisi tuohon.

Vierailija
4/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ainakin jaetaan tasan puoliksi vaikka mä teen täällä enemmän kotitöitä ja ruokaa jne kun opiskelen enkä ole tällä hetkellä töissä. Mies käy töissä joten mun mielestä on ihan kohtuullista että mä teen enemmän kodin eteen, eikä vaikuta vuokran jakamiseen mitenkään.

Vierailija
5/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjoaisin tuntipalkkaa, eli ehdotat miehelle vaikka 11e per tunti ja lasket suurinpiirtein miten paljon aikaa menee kotitöihin kuukaudessa. Se summa sit pois vuokrasta.

Vierailija
6/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikin maksaisi sen 450e niin teillä jäis yhtä paljon aikaa elämiseen eikä mies pääsisi tottumaan siihen että sillä on kotiorja. Nimittäin opetat sen siihen, että hänellä on huonesiivooja ja huoltaja. Se ei lopu jos joskus pääsette niin pitkälle että haluatte perheen. Sen jälkeen olet kotiorja 24/7 koska mies ei ole tehnyt mitään vuosiin eikä ole tottunut tekemään. Hän olettaa että työssäkäymällä ja kun pistää pari kymppiä enemmän saa yhä täyden ylläpidon ja vielä lastenhoitajan. 

Vierailija
7/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me halutaan tehdä näin. Minä tykkään hoitaa kotia ja laittaa ruokaa, mies ei. Meille tämä on hyvä järjestely. -Ap

Vierailija
8/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa tuohon että tekee kaiken. Se voi aluksi kuulostaa kivalta, mutta parin kuukauden päästä vaan vtuttaa kun joutuu tekemään kaiken yksin.

Vierailija
9/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet aivan kaiken ( kauppa, ruoka, tiski, pyykki, roskat, siivous) yksin olen sitä mieltä ettet maksa vuokraa ollenkaan. 50% 900€ on 450€, se on vähän yli 100€/ viikko. Mielestäni se on pienestä huushollista sopiva korvaus kodinhoitajalle.

Vierailija
10/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa tuohon että tekee kaiken. Se voi aluksi kuulostaa kivalta, mutta parin kuukauden päästä vaan vtuttaa kun joutuu tekemään kaiken yksin.

Ollaan seurusteltu jo 1,5v ja asuttiin erikseen, mutta vietettiin lähes koko aika miehen asunnolla ja minä silti hoidin lähes kaikki kotityöt ja ruuanlaiton. Meille tämä on toimiva järjestely, ymmärrän jos sinulle ei ole, mutta IHMISET OVAT ERILAISIA. En kysynyt nyt mitään tasa-arvolänkytystä vaan ehdotuksia vuokran jakamiseen... Ap

Vierailija
11/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa 700€ ja sinä 200€?

Vierailija
12/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-50 ja asunto valitaan niin, että kumpikin pääsee halvemmalla kuin yksin asuessa.

Pidä myös mielessä, että sun pitää pystyä elättämään itsesi ja miehen pitää pystyä ylläpitämään huushollia mahdollisen eron jälkeen. Joten kummankaan ei pidä jättäytyä täysin toisen varaan.

Vierailija
13/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä teidän nettotulot on ja paljonko menee aikaa töihin kummaltakin?

Vierailija
14/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan persaukinen vai miksi noin? Sopikaa nyt edes tarkemmin mitä "kotityöt" pitävät sisällään. Pitääkö kotiruokaa olla joka päivä pöydässä, vai voitko tarjota einestä? Kuinka usein ja miten hyvin siivotaan? Onko vaatteiden ja kenkien huolto kotityötä? Tarvitseeko sinun hoitaa tarjoilut pöytään silloinkin kun mies kutsuu kotiin kavereitaan? Onko huoltomiehelle soittaminen kotityö?

Vierailija
15/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa ~4000€/kk, tekee 40-48h viikkoja. Itse tällä hetkellä ”kotivaimona”, tein välillä osa-aikatöitä.

Vierailija
16/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin käteen. Voitte siitä ite sopia keskenänne, koska se on teidän asia

Vierailija
17/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinkkumiehestä saattaisi oikaslta kuullostaa tulojen suhteessa. Mutta toki minusta saattaisi olla hyvä puhua ennenn yhteen muuttoa muidenkin menojen kuin vain vuokran osalta, miten tai kuinka ne jaetaan.  Esimerkiski kuinka ruoasta koituvat menot jaetaan?  Entä vaikka mahd autosta koituvat menot?  

Sinkkumies

Vierailija
18/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa ~4000€/kk, tekee 40-48h viikkoja. Itse tällä hetkellä ”kotivaimona”, tein välillä osa-aikatöitä.

Miksi vuokra-asunto noilla tuloilla? Jos olet kotivaimo, ja teet kaiken, mies maksaa kaiken.

Vierailija
19/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me halutaan tehdä näin. Minä tykkään hoitaa kotia ja laittaa ruokaa, mies ei. Meille tämä on hyvä järjestely. -Ap

No sitten varmaan keskenään sovitte sen maksuasian ja tiedätte sen parhaiten. Teet kyllä itsellesi karhunpalveluksen, jos joskus tulee esim. lapsia. Huomaat olevasi vastuussa koko kodista ja mies vaan sotkee ja notkuu sohvalla. Ei osaa tehdä sitten mitään kotitöitä. Varmasti pidemmän päälle sinua alkaa se tympimään, kun toinen ei osallistu mihinkään.

Vierailija
20/97 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyit mielipiteitä mutta et halua eriäviä sellaisia, ok. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi