Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko lampaiden hoidosta tietäviä paikalla? kysymys..

Vierailija
19.06.2006 |

Arveluttaa yhden sukulaisen lampaan hoito... siis periaatteessa ok, ainakin talvella, mutta nyt kesällä jäi kyläreissulta mietityttämään että miten usein ne lampaat tulisi juottaa, varsinkin helteellä? Itse ajattelisin, että koko ajan pitää olla vettä tarjolla, mutta sukulaiseni juottaa lampaat 2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla, vaikka olisi helle.

Sitten, miten varjon kanssa? Suurin osa lampaista on isolla laitumella, eli siellä on puita joiden varjoon pääsee, mutta n.20-30 lammasta on piha-alueella " nurmikkoa hoitamassa" ja näitä pihan aitauksia aina parin päivän välein siirrellään ja puita ei ole eikä mitään rakennettua varjoakaan. Siellä on emälampaat karitsansa kanssa aina omissa pikku aitauksissaan ja ilman varjoa myös vaikka olis mikä helle, ja vettä aamuin illoin...

Sukulaiseni vaan intti vastaan kun asiaa kyselin, sanoi että " kyllähän ne pärjää etelän maissakin ne lampaat" ... Mut kun me ei olla " etelän maissa" ...sanon minä.

että onko lampaan kasvattajia paikalla?? Tarviiko olla huolissaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas syö kokoonsa nähden paljon tuoretta ruohoa päivän aikana. (Uutta laidunmaata pitää olla koko ajan tarjolla, eli aitoja pitää siirtää tai laidun olla riittävän iso). Siitä saa kosteutta sen verran, ettei vettä tarvitse olla koko ajan tarjolla. Villa suojaa kuumalta siinä kuin kylmältäkin.

Vierailija
2/2 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla. Olen aina ollut sellainen " eläinoikeuspoliisi" ... niin takerrun kaikkeen, ja kun en noista lampaista tiedä... Mut parempi katsoa kuin katua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi