Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsellasi ollut haasteita puhumisessa tai joidenkin kirjainten sanomisessa?

Vierailija
03.01.2020 |

Miten olet auttanut lastasi oppimaan sanomaan ne kirjaimet minkä kohdalla ilmeni hankaluuksia tai ne artikuloimaan ne sanat selkeästi jotka sanoi väärin?
Vai oletteko jättäneet sen opettamisen täysin puheterapeutille?

Saako teidän kunnassa puheterapiaa, jos lapsi ei osaa esim. R kirjainta kouluun mennessä?
Miten apua saa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin asiasta neuvolassa, jonka jälkeen soitin puheterapeutille (saatesanoin neuvolasta suositeltiin), saatiin aika. Siellä todettiin, että puheterapialle on tarvetta. Saatiin kotiharjoituksia, joita tehtiin päivittäin. Kontrollit ensimmäisenä vuonna muutaman kuukauden välein ja toisena vuonna puolen vuoden välein. Eskarissa puheterapialle ei enää ollut tarvetta.

Vierailija
22/23 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on r-vika. Sitä yritettiin saada pois vielä seiskaluokalla, mutta olin hieman vastahakoinen niiden harjoitusten kanssa ja en ikinä oppinut (toisaalta siskollani on sama "vika", joten ehkä kyseessä on se harvinainen rakennevirhe). Joskus jotkut lapset hieman naljailevat, mutta onneksi aikuiset eivät kommentoi mitään. Tosin en ole ammatissa, missä pitäisi puhua paljon. Tiedän myös monia, joilla on sama vika, mutta ovat silti korkeissa asemissa työpaikoillaan. Eli en olisi niin huolissani asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on r-vika. Sitä yritettiin saada pois vielä seiskaluokalla, mutta olin hieman vastahakoinen niiden harjoitusten kanssa ja en ikinä oppinut (toisaalta siskollani on sama "vika", joten ehkä kyseessä on se harvinainen rakennevirhe). Joskus jotkut lapset hieman naljailevat, mutta onneksi aikuiset eivät kommentoi mitään. Tosin en ole ammatissa, missä pitäisi puhua paljon. Tiedän myös monia, joilla on sama vika, mutta ovat silti korkeissa asemissa työpaikoillaan. Eli en olisi niin huolissani asiasta.

Olet saanut mahdollisuuden opetella ja oppia se. Ja lopulta olet päättänyt ettet enää opettele. Se on ok. Kaikki lapset eivät vanhempiensa velttouden takia saa edes mahdollisuutta oppia ja se on väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä