Minkä takia nuoret miehet jäävät maalle kun tytöt muuttavat kaupunkeihin?
Kommentit (80)
M kirjoitti:
Sitten nämä kaupunkiin muuttaneet naiset ottavat mieheksi irakilaisen.
Mitä sanotan naiselle jolla on musta silmä?
Ei tarvi sanoa mitään, sille sanottiin jo.
Kaupunkilaiset "sivistyneet" hienohelmanaiset taas haukkuvat joukolla maalaisia täällä.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Sitten nämä kaupunkiin muuttaneet naiset ottavat mieheksi irakilaisen.
Mitä sanotan naiselle jolla on musta silmä?
Ei tarvi sanoa mitään, sille sanottiin jo.
Sille sanotaan, että " Älä ota sitä henkilökohtaisesti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pyörittävät maataloutta, ja naiset muuttavat kaupunkiin opiskelemaan käsienheiluttelua.
Sitä maataloutta pyörittävät tuet, eivät miehet.
Ai tukirahako tekee 365 kertaa vuodessa 12 tunnin työpäivää? Okei. Kiva tietää. Kiva ku arvostetaan 👍
Kyllä. Ja jos saat kulumaan maataloustöihin 12 tuntia joka päivä, teet jotain väärin. Vaikka eipä sillä, ei 12 tunnin työpäivä ole kovin pitkä. Niitä tehdään melkein joka alalla.
Etpä vissiin ole paljon maitotilojen ja muiden tilojen arkeen tutustunut. Ja 12 tuntia ei todellakaan ole normi joka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pyörittävät maataloutta, ja naiset muuttavat kaupunkiin opiskelemaan käsienheiluttelua.
Kunhan ilmastonmuutos etenee, niin voidaan onneksi lopettaa moinen tukien maksu. Saat sitten sinäkin laittaa kuukaudessa ruokaan reilusti yli 70% tuloistasi.
Jos Suomeen tulee lämpimämpi ilmasto niin täällä kasvukausi pitenee ja se tekee vaan hyvää Suomen maataloudelle.
Nää pari viime vuottahan ovat olleet hyviä esimerkkejä mahtavasta tulevaisuudesta. Joko sataa koko ajan ja kaikki jää peltoon tai sitten ei sada lainkaan ja kaikki kuivuu peltoon. Hieno tulevaisuus.
Kyllä mä mieluummine pitäisi sen ilmaston joka meillä oli vaikka 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiset "sivistyneet" hienohelmanaiset taas haukkuvat joukolla maalaisia täällä.
Yksi trolli joka käyttää nimimerkkiä klitoris aloituspostauksessaan
Raportoi ketju niin siitä päästään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ilmastonmuutos etenee, niin voidaan onneksi lopettaa moinen tukien maksu. Saat sitten sinäkin laittaa kuukaudessa ruokaan reilusti yli 70% tuloistasi.
Jos Suomeen tulee lämpimämpi ilmasto niin täällä kasvukausi pitenee ja se tekee vaan hyvää Suomen maataloudelle.
Ja sinä kuvittelet, että viljelijät myyvät tuotannon halvalla suomalaisille, kun Kiinasta saa viisinkertaisen hinnan?
Varmaan siksi, että pojille myös hanakammin testamentataan tai annetaan omaisuus kuin tytöille. Ainakin meidän landeperheessä kaikki meni järjestään miehille taloja, maita ja mantuja myöten. Lopputuloksena raunioituneita tiloja, joissa toiminta lopetettu kun miehet ovat kaiken ottaneet ja naisten muutettua pois tajunneet, ettei homma pyörikään itsellään. Tämä on ollut paradoksi jota en ymmärtänyt suvun naisissani ollenkaan. Hirveän naisvihamielistä heidän puoleltaan, passataan äijät ja sen jälkeen ihmeteltiin miksi tilat kaatuivat kun kaiken tehneet naiset lähtivät pelkät jenkkikassit olallaan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain sitten maatila pystyyn
Kiitos vain, taidan mieluummin elää itse tienaamillani rahoilla kuin tukieuroilla.
Asun itse pk-seudulla, olen maalta kotoisin. Ärsyttää aivan suunnattomasti nämä ihmiset, jotka luulevat, että maalla eletään tuista nauttien. Kyllä elämä maanviljelijänä on kovaa työtä, osan vuotta melkein 24/7. Totta kai täällä pohjan perillä on maataloutta myös pakko tukea, jotta täällä ylipäätään tuotettaisiin ruokaa. Ja kyllä muuallakin Euroopassa maataloutta tuetaan, esimerkkeinä Ranska ja Italia. Minulla on ollut useita sellaisia tuttuja täällä pk-seudulla, jotka ovat kateellisina päivitelleet maataloudessa työskentelevien helppoja päiviä. Siis niin tietämättömiä typeryksiä että oksettaa. Hankkisivat nyt edes tietoa asiasta, jotta voisivat keskustella järkevästi.
Ai niin, varmaan joku ymmärtämätön tulee kirjoittamaan, että eihän Suomessa olisi pakko harjoittaa maataloutta. Tämä on yksi suosikkiväite. Mutta kun on pakko ja tulevaisuudessa yhä pakompaa, koska ilmastonmuutos etenee ja todennäköisesti iso osa maapallosta käy viljelyyn kelvottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää pari viime vuottahan ovat olleet hyviä esimerkkejä mahtavasta tulevaisuudesta. Joko sataa koko ajan ja kaikki jää peltoon tai sitten ei sada lainkaan ja kaikki kuivuu peltoon. Hieno tulevaisuus.
Kyllä mä mieluummine pitäisi sen ilmaston joka meillä oli vaikka 80-luvulla.
Se pelle ei tajua että ääriolosuhteet lisääntyvät.
Kovemmat helteet, pahemmat myrskyt, pakkaset sitten kun niitä tulee...
Mutta mitä odotat joltain 13-v pelleltä joka on juuri oppinut sanan klitoris bilsankirjastaan
Vierailija kirjoitti:
Poikien tuntuu olevan monesti vaikeaa itsenäistyä.
Olisiko mitään faktoja tähän paskaiseen ja vammaiseen väitteeseen esittää?
Nykynaiset kun ei osaa edes vettä keittää.
olen mies, joka muutti kaupungista maalle. en tosin työskentele maatalouden parissa. miehenä kaupungissa ei ole mitään tekemistä. tulen hulluksi neljän seinän sisällä. nyt mieli lepää kun pääsee puuhastelemaan kaikenlaista. vähän remontointia, auton fiksaamista. pihahommia vuoden aikojen mukaan ja mitä vain. naapureista on tullut hyviä tuttuja. kaikkea mahtavaa. jos haluan niitä kaupungin tapahtumia ja shoppailuja tehdä, ajan autolla kaupunkiin. en niitä kaipaa ehkä kuin kerran kuussa. ymmärrän hyvin, miksi jotkut miehet jäävät maalle. joillekin miehille kaupunki on tylsä ja sekava paikka, jossa ei ole juurikaan tekemistä.
tosin olen ollut nyt pitkään sinkkuna eikä hirveästi ole vipinää tällä rintamalla. ehkä naisettomuus on hinta, jonka tästä haluamastani elämäntyylistä maksan.
Vierailija kirjoitti:
olen mies, joka muutti kaupungista maalle. en tosin työskentele maatalouden parissa. miehenä kaupungissa ei ole mitään tekemistä. tulen hulluksi neljän seinän sisällä. nyt mieli lepää kun pääsee puuhastelemaan kaikenlaista. vähän remontointia, auton fiksaamista. pihahommia vuoden aikojen mukaan ja mitä vain. naapureista on tullut hyviä tuttuja. kaikkea mahtavaa. jos haluan niitä kaupungin tapahtumia ja shoppailuja tehdä, ajan autolla kaupunkiin. en niitä kaipaa ehkä kuin kerran kuussa. ymmärrän hyvin, miksi jotkut miehet jäävät maalle. joillekin miehille kaupunki on tylsä ja sekava paikka, jossa ei ole juurikaan tekemistä.
tosin olen ollut nyt pitkään sinkkuna eikä hirveästi ole vipinää tällä rintamalla. ehkä naisettomuus on hinta, jonka tästä haluamastani elämäntyylistä maksan.
Eikä nainen sinusta parempaa ihmistä tee, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nainen sinusta parempaa ihmistä tee, päinvastoin.
vaikka läheisyydenkaipuu on välillä kova, niin naisettomat ajat ovat olleet parempia. taidan olla liian omapäinen ja tottunut puuhaamaan omiani, että parisuhteeseen ei minusta taida olla. en osaa haaveilla kaukomaista tai tehdä suuria suunnitelmia. arki on se juttu ja elän viikko kerrallaan. alkokaan ei maistu. en ole ollut vuosiin humalassa. olen kuitenkin hyvin tyytyväinen itseeni ja elämääni. koko ajan oppii jotain pientä uutta. suht vaatimaton palkkakin täällä maalla riittää mukavasti, kun asumiskulut ovat mitättömät eikä tuhlaamishoukutuksia ole. ymmärrän toki, että moni kaupunkiin tottunut nainen näkee elämäni hyvin tylsänä ja jopa junttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain sitten maatila pystyyn
Kiitos vain, taidan mieluummin elää itse tienaamillani rahoilla kuin tukieuroilla.
No kerropas mitä teet, rehellisesti, katsotaan sitten miten omia ne sinun tienaamasi rahat ovat?
Miehet pitävät luonnossa olosta ja luonnosta. Naiset taas ovat vieraantuneita luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Koska perussuomalaiset ja kaltaisensa suhtautuvat kielteisesti koulutukseen (kuten tässäkin ketjussa on nähty) ja PS on erityisessä suosiossa maaseudun arkojen nuorten miesten parissa joten ryhmäpaine pitää poikia tiukassa otteessaan. Niin ja onhan se äiti sitten lähellä.
Enpä tiedä, asun maalla ja naapureina on liikunnanopettaja, käräjäoikeuden tuomari ja koodari (miehiä, naimisissa). En sitten tiedä, mikä ryhmäpaine heitä täällä pitää.
Metsästyksen ja kalastuksen takia? Ainakin muutama tuntemani eivät halua muuttaa kaupunkiin juuri harrastuksensa takia. Talvet ajelevat kelkalla ja kesät motskarilla.
Koska kaupungeissa eläminen on sivustakatsomista. Teatterin, elokuvien, ohikulkevien ihmisten katsomista lattemukin ääressä tai ratikan ikkunasta. Maalla asuminen on enemmän tekemistä, miehet tykkää tehdä asioita eikä vain katsoa kuin muut tekee. Siksi miehet pitävät maalla asumisesta enemmän kuin naiset.
Mitä odotat nimimerkiltä "klitoris"