Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua onko minusta kehittynyt narsisti?

Vierailija
02.01.2020 |

Olen tosi katkeroitunut ja pettynyt ihmisiin.

Olen joskus halunnut aidosti olla hyvä ihminen ja rakastaa.
Olen kuitenkin saanut niin paljon kaikkea paskaa niskaani ja ilmana kohtelua että tunnen vihaa ihmisiä kohtaa.

Sen lisäksi olin todella paljon ikäistäni nuoremman näköinen (lyhyt pituuteni pahensi asiaa) ja oloinen kaikin tavoin parikymppisenä ja se jätti melkoiset traumat.

Nyt ikää 38v ja olen nyt ns. Komistunut (olen mies) ja saan nykyisin todella paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta..
Nautin siitä, että saan tylyttää ja antaa pakkeja naisille. Erityisesti nautin omanikäisteni tylyttämisestä.

Jossain kohtaa lakkasin piittaamasta aidosti kenestäkään ja rakensin paeisuhteen pelkäksi kulissiksi jota näytän paremmalta ihmiseltä.

Olenkohan minä narsisti? Mulla myös todettu aspergerin oireyhtymä. Olen kuullut ettei ihminen voi olla yhtä aikaa narsisti ja asperger ihminen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppillinen kuvio. Tuo hyljeksiminen juuri saa aikaan nuo sekopäät.. 99% narsistisista ihmisistä ovat kokeneet jonkilaista hyljeksintää

Vierailija
2/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli narsisti ja hänessä oli myös paljon asperger piirteitä jotenka kyllä tuo voi olla mahdollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen raivo? Mä ymmärrän, vaikka olenkin ollut noissa mainitsemissasi asioissa "onnekas". Perheeni hylkäsi minut vailla järkevää syytä, meni vain vahvimman puolelle ja jatkoivat elämäänsä esittäen että kaikilla, mukaan lukien minulla on kaikki hyvin. Vuosien saatossa muutuin ihmisenä, aloin nauttia kun tv:ssä esim. joku sai ansionsa mukaan väkivaltaisesti. Se oli aika karua tajuta. Luulen, että voit selvitä asiasta pikkuhiljaa kuten itsekin, koska pystyt ymmärtämään tilanteesi.

Vierailija
4/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko lisää siitä että näytit parikymppisenä paljon nuoremmalta kuin oikeasti olit? Miten se ihan käytännössä vaikutti sinuun? Ja miten lyhyt oikein olit?

t. n23 jota luullaan teiniksi, eikä haittaa yhtään

Vierailija
8/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele saamiesi kommenttien kanssa tai lopeta nostaminen, tämä on keskustelupalsta eikä "anna huomiota minun ajatuksilleni ilman vastavuoroisuutta" -palsta.

Vierailija
9/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko lisää siitä että näytit parikymppisenä paljon nuoremmalta kuin oikeasti olit? Miten se ihan käytännössä vaikutti sinuun? Ja miten lyhyt oikein olit?

Minua on luultu 22 vuotiaana 14 -15 vuotiaaksi. Kehityin muutenkin fyysisesti myöhään.

T.ap

Vierailija
10/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

169cm olin ja olen yhä . t.ap

Vierailija
11/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin alkossa paperit n. 32 vuotiaana (olen mies). Olin aika otettu. =)

Vierailija
12/12 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on jossain määrin narsisti.

Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä voidaan puhua silloin, kun henkilön käytöksessä ja toiminnassa on tiettyjä toistuvia kaavoja ja toimintamalleja, jotka on ympäristölle vahingollisia.

Netistä löytyy testejä kasapäin,  ei muuta kuin kokeilemaan niitä.

Nämä nettitestit tietysti ovat pelkästään suuntaa antavia, eli mihinkään itsediagnosointiin ei tosiaan kannata sortua tässä asiassa.

Klassisen käsityksen mukaan epäilys omasta narsismista on diagnoosin poissulkeva, ts. aito narsisti ei koe psyykessään mitään vikaa, sairaudentunto puuttuu täysin.

Itse tosin suhtaudun tähän klassiseen käsitykseen skeptisesti, asia ei liene ihan noin yksioikoinen.

Mikäli asia vaivaa, suosittelen konsultaatiokäyntiä jonkun ammattilaisen pakeilla.

Älä kuitenkaan odota liikoja ensimmäiseltä käynniltä.

Diagnoosina narsistista persoonallisuushäiriötä ei anneta todellakaan helposti.

Mikäli olet oikeasti narsisti, ja sieltä janan pahemmasta päästä, varmin merkki tästä on se että terapeuttisi haluaa yhtäkkiä lopettaa hoitosuhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi