Mitä väriä seiniin?
Meillä on olkkarissa mm. sinapinkeltaista ja tummaa turkoosia ja tummansiniseksi maalattu muuri. Seinät ovat valkoiset, mutta värivalinta oli virhe. Ajattelin maalata seinät, mutta en keksi, mikä väri seiniin sopisi. Tapetoiminen on tässä liian iso urakka, ja toisaalta seinät kyllä muutenkin saavat jäädä yksivärisiksi, kun seinillä on ryijy ja maalauksia.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Missä sinapinkeltaista ja turkoosia on?
Huonekaluissa ja ryijyssä.
Ap
Saman väriseksi kuin muuri? Millainen asunto/talo?
Vierailija kirjoitti:
Muuri on tumman sininen, en ensinnäkään halua seiniä ja muuria saman värisiksi ja toisaalta tuo väri on seiniin minun makuuni liian tumma. Rintamamiestalo.
Ap
Joku okran/hiekan sävy? Itselläni kerrostalokämpässä olohuoneen seinät ovat maalattu Tikkurilan Hiekka-sävyllä. Talo on 1950-luvulta ja erikoisuutena on se, että seinistä on poistettu kaikki tapetit ja seinien muottilaudoituksen kuviot ovat tarkoituksella näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuri on tumman sininen, en ensinnäkään halua seiniä ja muuria saman värisiksi ja toisaalta tuo väri on seiniin minun makuuni liian tumma. Rintamamiestalo.
Ap
Juu, ymmärsin kyllä että on tummansininen. Minusta tummat seinät ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Sinivihreään taittuva harmaa
Ja siis vaalea
Tää värin valitseminen on oikeasti ihan hirveän vaikeaa! Tuntuu, ettei mikään väri ole sellainen, että se jotenkin toisi kaikki elementit yhteen. Joku harmaa voisi ehkä olla, mutta en ole oikein niiden fani, enkä usko, että mieheni tykkäisi sellaisesta ollenkaan. Olen ajatellut jotain turkoosia, mutta sävy on tosi vaikea valita, ettei näytä kummalliselta tuon muurin kanssa. Ja se muurissa oleva sininen on sellainen, josta tykkään tosi paljon, sitä en halua vaihtaa.
Ap
Kuulostaa todella mauttomalta kaikenkaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää värin valitseminen on oikeasti ihan hirveän vaikeaa! Tuntuu, ettei mikään väri ole sellainen, että se jotenkin toisi kaikki elementit yhteen. Joku harmaa voisi ehkä olla, mutta en ole oikein niiden fani, enkä usko, että mieheni tykkäisi sellaisesta ollenkaan. Olen ajatellut jotain turkoosia, mutta sävy on tosi vaikea valita, ettei näytä kummalliselta tuon muurin kanssa. Ja se muurissa oleva sininen on sellainen, josta tykkään tosi paljon, sitä en halua vaihtaa.
Ap
Muuri valkoiseksi ja seinät sillä sinisellä, jos kerran tykkäät siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muuri valkoiseksi ja seinät sillä sinisellä, jos kerran tykkäät siitä?
Kirjoitin jo tuosta yllä, sininen on liian tumma koko huoneeseen. Ja tulisija on valkoinen, ei näyttäisi hyvältä, jos muurikin olisi valkoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella mauttomalta kaikenkaikkiaan.
Kiitos, niin sunkin kämppäsi!
Ap
Puulattia tumman punaiseksi. Seinät tumman siniseksi.
Hieman siniseen taittuva voimakas vihreä?
Muurin sinisestä vaaleampi sinisen aste (tsekkaa värilastusta)?
Punainen? Sopii hienosti kaikkien noiden mainitsemiesi värien kanssa.
Kokeile seinän korkuista seinätarraa valkoiselle pohjalle. Niitä mitkä pysyy staattisesti ilman liimaa, joten ei ole lopullinen ratkaisu. Joku kiemurat voi sopia vanhaan taloon.
Näin noita Puolassa, makuasia tietty, mutta kokeilemisen arvoinen.
Missä sinapinkeltaista ja turkoosia on?