Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö että fillarikypärästä on enemmän haittaa kun hyötyä

Vierailija
01.01.2020 |

Se luo lähinnä turvallisuuden tunnetta. Kypärää käyttävä pyöräilijä ottaa enemmän riskejä kun kypärätön.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin tyyppiä, jotka saivat pyörällä kaatuessaan (no, toisen päälle ajoi ensin auto) pahoja päävammoja. Molemmissa tapauksissa pyöräilykypärä olisi suojannut ja olisivat selvinneet korkeintaan pienillä ruhjeilla.

Vierailija
2/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kypärää voi käyttää sellaiset jotka kuvittelee että niiden päässä on jotain suojaamisen arvoista. Minä en moista pottaa tarvitse mihinkään.

Vierailija
4/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.

En tiennytkään moisesta tutkimuksesta.

Vierailija
5/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että pyörä onnettomuus ei ole aina pyöräilijän syytä? Monesti autoilija on ajanut vahingossa kylkeen ja pyörilijän kypärä pirstautunut palasiksi.

Mielummin kypärä palasina kuin pää, vai mitä?

Vierailija
6/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.

En tiennytkään moisesta tutkimuksesta.

Kyse on vitsistä. Ruotsalaistutkijat pudottivat kalliolta kypärän ja pipon. He päättelivät pipon suojaavan paremmin, sillä se pysyi pudotuksessa ehjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että pyörä onnettomuus ei ole aina pyöräilijän syytä? Monesti autoilija on ajanut vahingossa kylkeen ja pyörilijän kypärä pirstautunut palasiksi.

Mielummin kypärä palasina kuin pää, vai mitä?

Näihin onnettomuuksiin lähes aina myötävaikuttaa pyöräilijän välinpitämätön suhtautuminen muuhun liikenteeseen ja omien oikeuksien raivokas puolustaminen.

Vierailija
8/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloittaja perustelee väitteensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kun kaaduin viimeksi pyörällä kunnolla, otin iskun tietoisesti päällä vastaan koska siinä oli kypärä, ja luotin, että se kestää. Kypärälle, eikä päälle käynyt mitään, kuului vain kops.

Käsi kyllä murtui samassa rytäkässä.

Mieluummin murtunut käsi kuin kallonmurtuma.

Vierailija
10/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että pyörä onnettomuus ei ole aina pyöräilijän syytä? Monesti autoilija on ajanut vahingossa kylkeen ja pyörilijän kypärä pirstautunut palasiksi.

Mielummin kypärä palasina kuin pää, vai mitä?

Näihin onnettomuuksiin lähes aina myötävaikuttaa pyöräilijän välinpitämätön suhtautuminen muuhun liikenteeseen ja omien oikeuksien raivokas puolustaminen.

Eli tarkoitat , että auto liikennesääntöjä rikkoessaan ajaa yli :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, aatelkaas kuinka paljon onnettomuudet vähenisi jos autoista poistettais kaikki turvalaitteet ja oikein kiellettäisiin turvavöiden käyttö! Kyllä sit varmaan ihan kaikki ajelis niiiin varovasti ja hiljaa. Eiku...

Vierailija
12/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nuori leski, jos mieheni ei olisi käyttänyt kypärää. Auto ajoi päälle (autoilijan vika). Että semmosta haittaa siitä kypärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, aatelkaas kuinka paljon onnettomuudet vähenisi jos autoista poistettais kaikki turvalaitteet ja oikein kiellettäisiin turvavöiden käyttö! Kyllä sit varmaan ihan kaikki ajelis niiiin varovasti ja hiljaa. Eiku...

Mikä vtun eiku?

Vierailija
14/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä ok kirjoitti:

Jaa, kun kaaduin viimeksi pyörällä kunnolla, otin iskun tietoisesti päällä vastaan koska siinä oli kypärä, ja luotin, että se kestää. Kypärälle, eikä päälle käynyt mitään, kuului vain kops.

Käsi kyllä murtui samassa rytäkässä.

Mieluummin murtunut käsi kuin kallonmurtuma.

Jatkossa sitten otat niskan katkeamisen mahdollisuuden paremmin huomioon. Se tuskin niissä henkiinjäämismahdollisuuksissa mieltä nostaa, jos joudut pohtimaan  kehtausta pyytää hoitajaa auttamisessa masturbaatioon loppuelämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä mieltä Hövdingistä? (=pyöräilijän airbag)

Mä otan mieluummin turvavarusteen kuin potentiaalisen neliraajahalvauksen.

Vierailija
16/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypärä ok kirjoitti:

Jaa, kun kaaduin viimeksi pyörällä kunnolla, otin iskun tietoisesti päällä vastaan koska siinä oli kypärä, ja luotin, että se kestää. Kypärälle, eikä päälle käynyt mitään, kuului vain kops.

Käsi kyllä murtui samassa rytäkässä.

Mieluummin murtunut käsi kuin kallonmurtuma.

Jatkossa sitten otat niskan katkeamisen mahdollisuuden paremmin huomioon. Se tuskin niissä henkiinjäämismahdollisuuksissa mieltä nostaa, jos joudut pohtimaan  kehtausta pyytää hoitajaa auttamisessa masturbaatioon loppuelämän.

Luulet siis että neliraajahalvaantuneella olisi noinkin paljon tuntoa lantion alueella?

Vierailija
17/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh, arvelin että olisit vedonnut siihen ruotsalaistutkimukseen, missä todettiin pipon olevan kypärää turvallisempi.

Eikös ruotsalaiset käytä jotain kaulahuivia, joka suojaa paremmin kuin kypärä.

Vierailija
18/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmustettu ja kellukkeilla varustettu turvatynnyri on paras. Sinne kun kömpii sisälle eikä lähde liikenteeseen on suhteellisen hyvässä turvassa. Oman mukavuuden kannalta siellä ei parane piereskellä.

Vierailija
19/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin onnettomuuksiin lähes aina myötävaikuttaa pyöräilijän välinpitämätön suhtautuminen muuhun liikenteeseen ja omien oikeuksien raivokas puolustaminen.

Olen meinannut jäädä useamman kerran auton alle, kun autoilija ei ole noudattanut kolmion osoittamaa väistämisvelvollisuutta. Oletko sitä mieltä, että autoilijan ei tarvitse noudattaa kolmion osoittamaa väistämisvelvollisuutta?

Vierailija
20/21 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä niin mummo/nössö että en ota minkäänlaisia riskejä kypärä päässäkään. Että joo tilastollisesti voi toki olla noin kun sanoit, ei vaan ole minun ongelmani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme