~Mitä tulee sinun FaNtAsIa salaattiin?~
Kerro mistä aineista syntyy sinun fantasia salaattisi.
Ja jos joku tietää kevyen mutta maukkaan makaroonisalaatin reseptin olisin oikein kiitollinen, kuten myös muistakin salaatti resepteistä.
Juhannuksena meille on tulossa grillaus vieraita, ja pitäis 2-3 salaattia saada aikaseks. Tuntuu vaan että omassa päässä ei oikein ole mitään..
Kiitos jo etukäteen♥
Kommentit (38)
salaattia
tomaattia
kurkkua
mangoa
avocadoa
katkarapuja
savukalaa, esim savusiikaa
päälle purista runsaasti limen mehua, lisäksi himen mustaa pippuria
Mutta tänään söin Picnicissä todella herkullisen salaatin, thai-kanasalaatin, siinä oli maissia, kidneypapuja, jäävuorisalaattia, herneenversoja, ananasta, vesimelonia, kypsää kanaa siivuina, cashwpähkinöitä. Kastikkeena sweet chili sauce valkosipulilla ja tuoreella korianterilla säväytettynä.
Ja vaikka kaikkia ei yhtenä iltana oikein kannata tehdä mutta lisää vaan kehiin jos joltain löytyy, kaikki oon kirjannu talteen ja aion kokeilla jopa tota marinadia, niin vaikeelle kun se kuulostaakin;)
T: Ap
hunajamarinoituja kanan filesuikaleita
säilykepersikkaa
tomaattia
kurkkua
riisiä
jäävuorisalaattia
ja salaattikastikkeeksi hesen curry-paprika kastiketta!
tosi hyvää, lastenkin herkkua!
Tricolor pastaa
Fetajuustoa ja lisäksi vuodenjuustoa, jos maistuu
Tuoretta tomaattia pieninä paloina
Aurinkokuivattua tomaattia
Punasipulia
Kaprista
Oliiveja
Ja valkosipulia, jos haluaa.
Sekaan sekoitetaan oliiviäljyä, tai öljyä aurinkokuivatuista tomskuista
Todella hyvä salaatti, tai lisuke muuten vaan!
Grillattua broilerinfilettä
Rapeaa salaattia esim . jääsalaattia
tuorekurkkua kuuutioina
melonia kuutioina
maissia
kikherneitä keitettynä
punasipulia ohuina renkaina
Lisäksi tuorettä sämpylää ja kevyt kermaviilistä currykastike
keitettyjä perunoita (näitä reilu puolet, toinen vajaa puoli sit yhteensä muita aineksia)
Suolakurkkua
omenaa
sipulia
Nämä suunnilleen samankokoisiksi kuutioiksi, sipuli silpuksi. Suhteilla ei suurta väliä. Sekaan kastike kermaviilistä, joka maustetaan reilusti sinapilla ja mustapippurilla. saa maustua vaikka seuraavaan päivään jääkaapissa.
Keräsalaatti (revitään kulhoon)
Aura -juustoa (murustetaan n. 1/3 palasesta)
Hasselpähkinärouhetta (sellainen sopiva tujaus)
Ripaus rouhittua mustapippuria
Oliiviöljyä (sopiva liraus)
Sekoitetaan ja nautitaan hyvän lihan kanssa.
Vierailija:
Kuulostaa monien mielestä omituiselle, kun kuulee mitä aineita siihen tulee, mut sit on kuitenkin kulhot aina tyhjiä salaatista. Kannattaa oikeesti kokeilla...Eli siis, makarooneja, kinkkua, suolakurkkua, metwurstia, kurkkua, omenaa. Ja sit kun salaatti on valmista, niin vielä sotket sekaan purkillisen kermaviiliä. Ihan taivaallisen hyvää!
Itse kaipaisin vinkkejä vähän erikoisempiin vihanneksiin, mitä salaattiin voisi laittaa. Lehtiselleriä käytän itse, on sellainen pirteä. Mutta mitä muuta, jotain välimerellistä ehkä?
Marinoitua broilerin rintafilettä
Riisiä
Maissia
Purjoa
Suolakurkkua
tai
Kanaa
Salaattia
Fetaa
Punasipulia
Tomaattia
Kurkkua
Aineksia voi laitella oman maun mukaan niissä mittasuhteissa, kuin itse haluaa
Makaronisalaattiin:
Jotain hauskaa värikästä pastaa 400g pussi
Juustoa kuutioina
Kinkkua kuutioina
Herne-maissi-paprikaa
Suolakurkkua
Purjoa
Kastikkeeksi molempiin kermaviiliä, johon oman maun mukaan omenaviinietikkaa, ripaus suolaa ja sokeria. Kanasalaattiin vielä sitruunapippuria. Kermaviiliä 2 prkia isompaan satsiin ja sitten tekeytymään jääkaappiin.
Lohisalaatti
Keitettyä riisiä tai nuudeleita
Lämminsavustettuja lohikuutioita
Salaatinlehtiä
Kurkkua
Paprikaa
Valmista tartar-kastiketta (ei kovin paljoa)
Sekaan voi laittaa myös esim. sipulia tai purjosipulia, tomaattia, juustoa tai mitä keksii.
nro 23 mut jätän mustapippurin pois ja laitan tilalle ripauksen suolaa. Se jotenkin korostaa jokaisen aineksen omaa makua todella hyvin!
Siis makaronisalaatista kyse..
-keitettyä makaronia
-tuorekurkkua
-tomaattia
-suolakurkkua
-juustoa
-ananasta
Pilko kaikki (älä makaronia :) pieniksi kuutioiksi ja sekoita keskenään..
määrät oman maun mukaan, joku tykkää että enemmän juustoa, toinen taas suolakurkkua jne.. sitten koko komeuden kruunaa itse tehty (kaupankin käy) majoneesi.
majoneesi:
1-2 keltuaista
sinappia
ruokaöljyä
sekaisin sauvasekoittimella. Mausta (ja ohenna) ananaksen tai suolakurkun liemellä. lisäksi sitruunapippuria ja suolaa oman maun mukaan!
jos laittaa kaupan majon niin osta maustamatonta ja mausta itse suolakurkun tai ananaksen liemellä ja suolalla ja sitruuna pippurilla
Mä en kans ollut koskaan ennen tehnyt minkäänlaisia marinadeja mihinkään mutta tuo on todella yksinkertainen. Ainoa " hankala" on kuoria valkosipuli ja puristaa se murskaksi ;) Olen myös joskus pilkkonut sen veitsellä pikku palasiksi jos ei ole konetta löytynyt. Muuten nuo aineet vain mitataan ja sekoitetaan keskenään sinne kupin pohjalle vaikka lusikalla minne ne makaronitkin sitten mahtuu, joten ei todellakaan tarvi osata mitään erityistaitoja =)
Mitään valmista mä en ole koskaan tuohon kokeillut, kun on niin helppo ja yksikertainen tehdä muutenkin. Tuo marinadi on jotenkin koko salaatin " sydän" . Suosittelen vilpittömästi kokeilemaan, varmasti porukka tykkää!!