Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?

Vierailija
31.12.2019 |

Juuri noin niin kuin otsikossa, niinkö? Vai onko vielä nätimpää ilmausta, ideoita?

Kommentit (643)

Vierailija
261/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku tai jotkut tahalleen yrittää ärsyttää älyvapailla kommenteillaan  :D  Perhejuhla ja perhejuhla, mikä hiton perhejuhla häät on? Se on juhla jonka järjestäjä päättää minkälaiset ne pippalot on, perheineen tai ilman, isot tai pienet.

Nämä samat yksilöllisyytensä ja minuutensa kadottaneet äiteet varmaan rehaa ne tenavat töihinkin kun perhe on yksikkö eikä minnekään voi mennä ilman lapsia. Mielenkiintoista ajatella jotta mitäs sitten kun nuo kersansa kasvavat aikuisiksi, mitä se elämä sitten on? Kun ei ole ketään kenessä roikkua ja riippua. Tai no, tiedän mä toki semmosia äitee ihmisiä jotka on takertuneet sen aikuisenkin lapsensa paidan helmaan kiinni ja sekaantuu niiden elämään jatkuvasti.

Kyllähän tässä on miljoona kertaa sanottu ettei niitä häitä ole pakko järjestää. Varsinkaan jos ei ole varaa siihen. Mikä ihmeen pakkomielle näillä jankkareilla on häistä?

Mutta jos haluaa järjestää häät ja nimenomaan lapsettomat häät?

Kysymys kuuluukin, että miksi haluaa? Se ei ole tarpeellista.

Miksi ei haluaisi? Mikä sinä olet määrittelemään, mikä on tarpeellista ja mikä ei?

No jos se järjestäminen ja rahoitus on noin ongelmaista ja asiasta pitää valittaa ja kitistä ennen ja jälkeen ,niin eikö olisi helpompaa vaanjättää järjestämättä kokonaan? Koska tämäkin toiminta perustuu kaikinpuolin vapaaehtoisuuteen.

Alunperin tässä oli kyse pienestä ongelmasta; miten ilmaista kohteliaasti että häät ovat lapsettomat. Näistä rasittavista jutuista on varmaan sitten kerrottu sen perustelemiseksi, että niiden, jotka oikeasti haluaa häihinsä, vuoksi on valmis näkemään sen vaivan.

Tekeehän ihmiset paljon asioita, jotka ovat rasittavia ja joista ei seuraa ilmeistä palkintoa.

Vierailija
262/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kukaan ei halua osallistua häihin, mutta osallistuu sosiaalisesta pakosta. Mutta vain, jos lapsetkin kutsutaan. En nyt ihan hahmota logiikkaa, mutta olenkin lapseton.

Ilmeisesti ne sosiaalisesta pakosta tulijat eivät halua tulla muutenkaan, mutta siitä huolimatta suuttuvat jos juhlat ovat lapsettomat - vaikka kaikella logiikallahan siinä olisi heille loistava tekosyy jäädä pois mokomista typeristä juhlista?? Jos taas lapset saisivat tulla, he tulisivat velvollisuudesta koko perheenä paikalle, näyttäisivät koko illan nyrpeää naamaa, haukkuisivat ruuan, ohjelman ja sulhasen ja lähtisivät puoli kahdeksalta marttyyrihuokausten kanssa kotiin. Ainoa mysteeri on se, miksi näiden vieraiden poisjääntiä pitäisi pelätä?

Näinhän se menee. Suurin osa häistä on vieraiden kannalta turhia ja ilmeisesti hääpari vaan haluaa lahjoja ja rahaa, jostasyystä ko bileet järjestetään. Säästäkää rahanne ja vaivanne ja älkää järjestäkö ollenkaan.

Kaikki hääjärjestelyihin kuluva aika, raha ja vaiva eivät millään tule kuitatuksi rahalahjoilla. Jos plussalle pääseminen on ainoa motiivi, se on todella huono.

Siksi onkin käsittämätöntä, miksi ihmiset lähtee näitä järjestämään. Tosin meillä esim äiti aina laskee sitä, että lahjan on katettava kustannukset hääparille.

Jotkut haluavat juhlia naimisiinmenoa vähän isommin. Onko sitä niin vaikea ymmärtää?

On vaikea ymmärtää. Jos haluat järjestää järjestä, mutta älä sitten valita. Oma valinta.

Saahan sitä nyt herran jestas vähän valittaa vaikka kyseessä olisi oma valinta. Harva tekee aivan kaiken elämässä helpointa mahdollista kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni hääpari miettii ja päättää millaiset juhlat pitää ja kutsutut vieraat miettivät sitten osallistuvatko ja miten sen osallistumisen käytännössä hoitavat.

Kumpikin hoitaa oman tonttinsa. Ja jos ei lapsia juhliin niin ei lapsia juhliin.

Ei ole hääparin asia miettiä jokaisen kutsutun elämäntilannetta, se on mielestäni liikaa vaadittu.

Eihän millään edes voi tietää, tuskin kaikkia kutsuttuja edes tuntee niin hyvin.

Aika itsekkäitä jotkut ihmiset tuntuvat olevan. Ensin saavat kutsun juhliin ja sitten alkavat narista, että kun eivät yhtään nyt olleet ajatelleet kuinka paljon vaivaa meille tulee niistä juhlista kun sinne joudutaan menemään.

Siihen on helppo keino, olkaa menemättä.

Vierailija
264/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kukaan ei halua osallistua häihin, mutta osallistuu sosiaalisesta pakosta. Mutta vain, jos lapsetkin kutsutaan. En nyt ihan hahmota logiikkaa, mutta olenkin lapseton.

Ilmeisesti ne sosiaalisesta pakosta tulijat eivät halua tulla muutenkaan, mutta siitä huolimatta suuttuvat jos juhlat ovat lapsettomat - vaikka kaikella logiikallahan siinä olisi heille loistava tekosyy jäädä pois mokomista typeristä juhlista?? Jos taas lapset saisivat tulla, he tulisivat velvollisuudesta koko perheenä paikalle, näyttäisivät koko illan nyrpeää naamaa, haukkuisivat ruuan, ohjelman ja sulhasen ja lähtisivät puoli kahdeksalta marttyyrihuokausten kanssa kotiin. Ainoa mysteeri on se, miksi näiden vieraiden poisjääntiä pitäisi pelätä?

Näinhän se menee. Suurin osa häistä on vieraiden kannalta turhia ja ilmeisesti hääpari vaan haluaa lahjoja ja rahaa, jostasyystä ko bileet järjestetään. Säästäkää rahanne ja vaivanne ja älkää järjestäkö ollenkaan.

Kaikki hääjärjestelyihin kuluva aika, raha ja vaiva eivät millään tule kuitatuksi rahalahjoilla. Jos plussalle pääseminen on ainoa motiivi, se on todella huono.

Siksi onkin käsittämätöntä, miksi ihmiset lähtee näitä järjestämään. Tosin meillä esim äiti aina laskee sitä, että lahjan on katettava kustannukset hääparille.

Jotkut haluavat juhlia naimisiinmenoa vähän isommin. Onko sitä niin vaikea ymmärtää?

On vaikea ymmärtää. Jos haluat järjestää järjestä, mutta älä sitten valita. Oma valinta.

Mitä vaikeaa tässä nyt oli ja kenelle? Tässä ketjussa keskustellaan aiheesta lapsettomien häiden järjestäminen. Jotkut vetävät aiheesta herneet nokkaan ja haukkuvat kaikki lapsettomien häiden järjestäjät, jolloin nämä häiden järjestäjät vastaavat näihin kommentteihin. Se, onko räyhääville trolleille vastaaminen ylipäänsä järkevää ajanvietettä on toki erittäin hyvä kysymys, mutta se logiikka jolla tähän keskusteluun osallistumisesta seuraisi se ettei kukaan saa järjestää minkäänlaisia hääjuhlia menee kyllä minulta ohi.

Vierailija
265/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä juhlissa vois olla aina se ns virallinen osuus ja ruokailut ja kahvit kaikille. Sitten illemmalla vois pitää jatkot vain tietyn porukan kesken. Kauhean kurjaa jos tietyt ryhmät jätetään kutsumatta. Mulla on esim vanhoja sukulaisia, jotka ei jaksa kun max muutaman tunnin olla juhlissa, samaten kuin pieniä lapsia. On myös liikuntarajoitteisia sekä muilla tavoin rajoittuneita ihmisiä. Haluaisin silti kutsua nämäkin juhliin. Toisaalta voihan se olla että jotkut ihmiset ovat siinä asemassa että heidän kaikki sukulaisensa ja tuttavansa ovat terveitä ja jaksavia ja jaksavat myös juhlia yötä myöten..

Tajuatko, kuinka paljon juhlapaikka, ruokailut ja tarjoilut "kaikille" maksaa?

Se ei ole kutsuttujen ongelma. Älä järjestä juhlia, jpihin sinulla ei ole varaa.

No eihän kukaan kai järjestäkään, vaan nimenomaan karsii budjetin sellaiseksi että rahat riittää. Esimerkiksi jättämällä ne lapset pois.

Monessa tapauksessa tosiaan karsiutuu myös ne lasten vanhemmat, joten miksi järjestää juhlia ollenkaan? Edelleen halvin ratkaisu on skipata se koko juhla. Luuletko, että ketään oikeasti kiinnostaa tulla?

No 110 ihmistä kiinnosti kyllä tulla meidän lapsettomiin häihin. Pahoittelut, jos sinun häihisi ei kukaan halunnut tulla. Ehkä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä miksi.

Totuushan on että oikeastaan hyvin harvaa kiinnosti tulla, yleensä häihin mennään sosiaalisesta pakosta, ei kehdata kieltäytyä, kun aina joku vetää herneen nenuunsa.

Vain läheisten ihmisten häihin mennään mielellään.

Vain läheisten häihin on ”sosiaalinen pakko”. Tee hääpareille palvelus, ja jää niistä muista pois.

Yleisesti ottaen häihin halutaan hyvä tunnelma, eikä yhtään ainutta hapannaamaa, joka tulee vain, koska hänen mielestään on ”sosiaalinen pakko”. Ei ole.

Kyllä minä ainakin osaan esittää tyytyväistä, teen sitä joka päivä töissäkin. Yleisesti ottaen häihin halutaan paljon porukkaa mm. lahjojen vuoksi. Siinä sitten kun kesän viidensissä häissä taas kartutat parin "häämatkarahastoa" 150 € samalla kun olet ensin maksanut 50 € polttareista (plus kuljetus ja majoitus) ja sitten 300 € hotellista ja 90 € junamatkoista hääpaikalle ja tuhlannut taas yhden vapaaviikonlopun täytyy sanoa että vähän alkaa jo väsyttää. Kyllä minulle ainakin on tullut kutsuja mm. entiseltä työkaverilta, pikkuserkulta ja lapsuuden ystävältä jonka kanssa ei oltu pidetty yhteyttä 15 vuoteen että mietityttää että osalle häiden järjestämisessä tärkeää on ne lahjat. Jos minun läsnäoloni olisi tärkeintä niin miksi nämä samat ihmiset eivät pidä muuten yhteyttä?

Vierailija
266/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän ärsyttää ihmisten asenne lapsia kohtaan. Ensinnäkin jos lapsi häiritsee juhlia, on vika minun mielestäni vanhemmissa, ei lapsessa. Järkevä vanhempi vie itkevän lapsen pois kirkosta. Mä väittäisin omien lasten kasvatuskokemuksella, että yli 4 vuotiaat osaavat istua hiljaa kirkossa, ja sitä vanhemmista lapsista tuskin on mitään erityistä haittaa hääjuhlassa.

Mä luulen kuitenkin, että monella morsiamella lasten kutsumatta jättämisessä on kyse ensisijassa rahasta. Häät ovat kallis investointi ja pitopalvelu maksaa. Jättämällä lapset pois, saadaan pienennettyä päälukua ja lisättyä lahjojen määrää, kun kutsutaan vain aikuiset. Köyhää, mutta sellaista se elämä monella on.

Rahasta tuskin on kyse. Moni pitopalvelu antaa reilun alennuksen lapsista, koska eihän ne mitään syö. Lautasen vain sotkevat.

Vierailija
267/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin häät,hautajaiset  yhtä painajaista. Täynnä ihmisiä, ei montaa jotka oikeasti tuntee ja joiden kanssa haluaa olla tekemisissä.

en todellakana tajua miks niidne pitää olla suuret juhlat, paljon ihmisiä ja kukana ei tunne oikeen ketään ,tai sitten pari omaa kuppikuntaa pitää hauskaa ja muut tuijottelee kelloa.

Vierailija
268/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekkin häät,hautajaiset  yhtä painajaista. Täynnä ihmisiä, ei montaa jotka oikeasti tuntee ja joiden kanssa haluaa olla tekemisissä.

en todellakana tajua miks niidne pitää olla suuret juhlat, paljon ihmisiä ja kukana ei tunne oikeen ketään ,tai sitten pari omaa kuppikuntaa pitää hauskaa ja muut tuijottelee kelloa.

Voi hyvää päivää. Älä mee sinne painajaisiin, asia on sillä selvä ja sun ei tarvi vaivata päätäs tajuamisella.

Vierailija
269/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilmaista että häät on lapsettomat?

1. Häät on perhejuhla, lasten pitää päästä mukaan.

2. Häät on tylsiä, kukaan ei oikeasti halua osallistua.

Jep jep.

Vierailija
270/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän ärsyttää ihmisten asenne lapsia kohtaan. Ensinnäkin jos lapsi häiritsee juhlia, on vika minun mielestäni vanhemmissa, ei lapsessa. Järkevä vanhempi vie itkevän lapsen pois kirkosta. Mä väittäisin omien lasten kasvatuskokemuksella, että yli 4 vuotiaat osaavat istua hiljaa kirkossa, ja sitä vanhemmista lapsista tuskin on mitään erityistä haittaa hääjuhlassa.

Mä luulen kuitenkin, että monella morsiamella lasten kutsumatta jättämisessä on kyse ensisijassa rahasta. Häät ovat kallis investointi ja pitopalvelu maksaa. Jättämällä lapset pois, saadaan pienennettyä päälukua ja lisättyä lahjojen määrää, kun kutsutaan vain aikuiset. Köyhää, mutta sellaista se elämä monella on.

Rahasta tuskin on kyse. Moni pitopalvelu antaa reilun alennuksen lapsista, koska eihän ne mitään syö. Lautasen vain sotkevat.

Vaikka lapset söisivät puoleen hintaan, se maksaa silti. Ja jokaisen lapsen istumapaikka maksaa tai on pois joltain toiselta.

Vierailija
271/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännibiletysjuhlat ei sovi kaikille aikuisillekaan.  Minä jäisin pois sellaisista häistä, joiden kutsussa ilmoitettaisiin, että juhlat eivät sovellu lapsille.  Se tarkoittaa, että ne ei sovellu minullekaan.   Ei minulla pieniä lapsia enää olekaan, mutta en halua biletyshäihin.  En ole oikeastaan koskaan sellaisista pitänyt, mutta ennen ei sellaisia juuri ollutkaan.  Kaikissa häissä, missä olen ollut, on ollut lapsia ja muutenkin kaikenikäisiä, ja juhlat on olleet kaikille soveltuvia.  Nyt ei ole ollut häitä ainakaan kymmeneen vuoteen.

Mutta olen kuullut, että on ollut nykyhäitä, missä vanhempi polvi on kokenut olevansa vain rekvisiittana ja lahjanantajana, ja lähteneet pois, koska juhlat ei tarjonneet heille mitään.  Ei ole kiva satsata juhlavaatteisiin ja tulla jostain kaukaa paikalle ja odottaa että olisi mukavaa ohjelmaa ja hyvää tunnelmaa, ja sitten onkin vain nuoremman polven juomista ja möykkäämistä ja kovaäänistä bilettämistä.

Vierailija
272/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta kukaan loukkaannu. Morsian tosin suuttui, kun jätimme häät väliin, kun ei haluttu jättää pientä vauvaa hoitoon yön yli hänen häidensä takia.

Minullekin morsian suuttui, kun mieheni olikin työmatkalla häiden aikaan, lapsi sairastui ja en saanut lapselle tuttua hoitajaa (meillä ei ole montaa hoitajaa, ja heistä kaksi oli myös ulkomaanmatkalla ja yksi töissä) enkä halunnut maksaa aivan vieraalle ja jättää kipeää lasta kotiin. 

Se meni siinä, se ystävyys. 

Vierailija
273/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hääpari voi järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa, mutta yleensä hyviin tapoihin kuuluu, että perheet kutsutaan kokonaisina. Ymmärrän, että hääparilla on rajalliset resurssit häiden järjestämiseen. Joillain ei ole yksinkertaisesti varaa kutsua lapsia, joten siksi heidät jätetään pois kutsusta. Köyhäähän se on ja antaa hääparista juntti-örvelö kuvan mielestäni. Mutta sellaisiahan iso osa suomalaisista on.

Vierailija
274/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pöyristyttävää. Eihän ne lapsetkaan opi tarpeeksi elämästä, jos ne aina sysätään sivuun. Lapsen kanssa voi poistua hyvissä ajoin, ennen 'aikuismaisia' temmellyksiä.

Tajuatko yhtään paljonko esim. ruokailut häissä maksaa? Kuka haluaa tinkiä muusta vierasmäärästä ja omien ystävien määrästä, jotta sinä voit tulla juhliin viisihenkisen perheesi kanssa opettamaan lapsille elämää ja pöytätapoja? Tai jos tilat kuitenkin sallivat isomman porukan, kuka silti haluaa kustantaa ravintolaruokailun sinulle ja opetuslapsillesi ja katsoa sitten kun poistutte juuri kun juhlat varsinaisesti ovat alkamassa?

Kerro mitä iloa tai lisäarvoa teidän seurueesta on hääparille?

Jos tekee itse, ruokailut ovat edulliset. Eikä jonkun nuorisoseurantalon vuokraaminen niin paljoa maksa.

Vierailija
275/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännibiletysjuhlat ei sovi kaikille aikuisillekaan.  Minä jäisin pois sellaisista häistä, joiden kutsussa ilmoitettaisiin, että juhlat eivät sovellu lapsille.  Se tarkoittaa, että ne ei sovellu minullekaan.   Ei minulla pieniä lapsia enää olekaan, mutta en halua biletyshäihin.  En ole oikeastaan koskaan sellaisista pitänyt, mutta ennen ei sellaisia juuri ollutkaan.  Kaikissa häissä, missä olen ollut, on ollut lapsia ja muutenkin kaikenikäisiä, ja juhlat on olleet kaikille soveltuvia.  Nyt ei ole ollut häitä ainakaan kymmeneen vuoteen.

Mutta olen kuullut, että on ollut nykyhäitä, missä vanhempi polvi on kokenut olevansa vain rekvisiittana ja lahjanantajana, ja lähteneet pois, koska juhlat ei tarjonneet heille mitään.  Ei ole kiva satsata juhlavaatteisiin ja tulla jostain kaukaa paikalle ja odottaa että olisi mukavaa ohjelmaa ja hyvää tunnelmaa, ja sitten onkin vain nuoremman polven juomista ja möykkäämistä ja kovaäänistä bilettämistä.

Uskon toki, että kaikki nämä kokemuksesi ovat totta. Ne eivät kuitenkaan millään lailla "todista" että lapsettomissa häissä olisi jotain vikaa tai että niitä ei "saisi" pitää.

Vierailija
276/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nimenomaan ja vain rahasta. Pitopalvelut eivät anna mitään alennuksia, vaan lasku tulee nuppiluvun mukaan.

Vierailija
277/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa tulee erinomaisesti ilmi se miksi varataan puolison kanssa usein mm. ”vain aikuisille” hotelleja. Ihan käsittämätöntä millaiseen kuplaan jotkin vanhemmat ajautuu. Joillain ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon ne omat kullannuput saattavat häiritä ihmisten tärkeitä rentoutumishetkiä, joista on maksettu paljon. Juuri se yksittäinen ravintolailta tai loma voi olla tärkeä rauhoittumishetki stressaavasta arjesta. Sitten joku kuplassa elävä perhe tuo kakarat joka paikkaan juoksemaan ja huutamaan.

Jos joskus erehdyt niitä lapsia tekemään niin alat ymmärtää sitä ”kuplaa” vähän paremmin. Parempi varmaan olisi ettet lisäänny....

Vierailija
278/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hääpari voi järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa, mutta yleensä hyviin tapoihin kuuluu, että perheet kutsutaan kokonaisina. Ymmärrän, että hääparilla on rajalliset resurssit häiden järjestämiseen. Joillain ei ole yksinkertaisesti varaa kutsua lapsia, joten siksi heidät jätetään pois kutsusta. Köyhäähän se on ja antaa hääparista juntti-örvelö kuvan mielestäni. Mutta sellaisiahan iso osa suomalaisista on.

Presidenttipari taitaa sitten olla erityisen huonotapaisia, kun joka vuosi jättävät Linnan juhlista lapset kutsumatta.

Muutenkaan en ole tuollaisesta käytössäännöstä koskaan kuullut. Jos siis kutsun ystäväpariskunnan vaikka väitöskaronkkaani tai 50-vuotisjuhliini, niin tapoihin kuuluu kutsua myös heidän lapsensa?

Vierailija
279/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pöyristyttävää. Eihän ne lapsetkaan opi tarpeeksi elämästä, jos ne aina sysätään sivuun. Lapsen kanssa voi poistua hyvissä ajoin, ennen 'aikuismaisia' temmellyksiä.

Tajuatko yhtään paljonko esim. ruokailut häissä maksaa? Kuka haluaa tinkiä muusta vierasmäärästä ja omien ystävien määrästä, jotta sinä voit tulla juhliin viisihenkisen perheesi kanssa opettamaan lapsille elämää ja pöytätapoja? Tai jos tilat kuitenkin sallivat isomman porukan, kuka silti haluaa kustantaa ravintolaruokailun sinulle ja opetuslapsillesi ja katsoa sitten kun poistutte juuri kun juhlat varsinaisesti ovat alkamassa?

Kerro mitä iloa tai lisäarvoa teidän seurueesta on hääparille?

Jos tekee itse, ruokailut ovat edulliset. Eikä jonkun nuorisoseurantalon vuokraaminen niin paljoa maksa.

Kaikki eivät halua pitää junttihäitä nuorisotalolla, jossa syödään itse tehtyä kalasoppaa ja juodaan virosta tuotua lapparia suoraan tölkistä. Varsinkaan vain sen takia, että sitten voi kutsua liudan räkänokkia, ettei niiden vanhemmat pahastu.

Jos haluaa panostaa puitteisiin myös lapsivieraan hinta per mukula kasvaa huomattavasti.

Vierailija
280/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidenttipari taitaa sitten olla erityisen huonotapaisia, kun joka vuosi jättävät Linnan juhlista lapset kutsumatta.

Muutenkaan en ole tuollaisesta käytössäännöstä koskaan kuullut. Jos siis kutsun ystäväpariskunnan vaikka väitöskaronkkaani tai 50-vuotisjuhliini, niin tapoihin kuuluu kutsua myös heidän lapsensa?

Nyt puhutaakin perhejuhlasta eli häistä. En minäkään työpaikan pikkujouluihin lähde lasten kanssa.