Olen 41v nainen ja teitittelin n.50v miestä töissä, niin hän suuttui
Kommentit (37)
Mun äiti ei tykännyt, kun häntä kahdeksankymppisenä teititeltiin. Itse sinuttelen kaikkia, ikää katsomatta. Kunnioitusta voi osoittaa muutenkin.
Nykyään ei kyllä teititellä ketään, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.
Itselle kanssa eräs kuusikymppinen nainen oikein otti asiakseen huomauttaa aiheesta, kun asiakaspalvelijana teitittelin. En kyllä ymmärrä, onko sillä nyt mitään väliä, mikä se puhuttelumuoto on. Tosiasia on se, että jos joku teitittelee, on tarkoitus olla kohtelias. Miksi sekin pitää jollain piikittelyllä, tyyliin en minä mikään vanha ole, vääntää ihan muuksi. Teitittely on kyllä poistumassa, sitä en kiellä, mutta ei se alunperinkään ole ollut mikään ikään sidottu asia. Muodollisempi puhuttelu vain.
Vierailija kirjoitti:
Itselle kanssa eräs kuusikymppinen nainen oikein otti asiakseen huomauttaa aiheesta, kun asiakaspalvelijana teitittelin. En kyllä ymmärrä, onko sillä nyt mitään väliä, mikä se puhuttelumuoto on. Tosiasia on se, että jos joku teitittelee, on tarkoitus olla kohtelias. Miksi sekin pitää jollain piikittelyllä, tyyliin en minä mikään vanha ole, vääntää ihan muuksi. Teitittely on kyllä poistumassa, sitä en kiellä, mutta ei se alunperinkään ole ollut mikään ikään sidottu asia. Muodollisempi puhuttelu vain.
Harva teitittelee nuoria.
Sisareni pitää siitä, että häntä teititellään. Hän asuu nykyisin maaseudulla. Minä en pidä ja asun kaupungissa.
Ihmiset ovat erilaisia.
Ap:lla ja miehellä mitätön ikäero, joten ymmärrän ettei pidä teitittelystä. Mutta suuttuminen ylireagointia.
Teitittelen kaikkia yli 45v potilaita. Olen nelikymppinen sairaanhoitaja.
Minua teittelevät alussa esim mitäs teille saisi olla ja sitten sinuttelevat. Pitäisikö olla vihainen tuosta? Itse olen ajatellut että ihan normaalia, aina ne kai tuolleen ovat tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäisiä siis saa teititellä?
Hänellä oli vaan fantasioita teistä, joten teitittely loi ylitsepääsemätttömän muurin teidän väliinne :)
Jos osaa luontevasti teititellä niin sehän kuuluu teititellä ennen sinunkauppoja :) Ihan normaaleja tapoja. Jos ei osaa teititellä niin se kuulostaa vattuilulta ja silloin on parempi olla teitittelemättä :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Jaahas, siis oliko mies asiakas vai työkaveri. Ja jos työkaveri, niin kuka nyt suomessa teittelee ketään työkaveria??
Jotkut kuulkaas voi suuttua, jos niitä ei teititellä. Minusta on vaan hienoa, kun joku nuori neiti sanoo minulle, mitäs teille saisi olla. T. 44-v valkoinen heteromies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva teitittelee nuoria.
Sisareni pitää siitä, että häntä teititellään. Hän asuu nykyisin maaseudulla. Minä en pidä ja asun kaupungissa.
Ihmiset ovat erilaisia.
Kyllä mielestäni aspat teittelee ihan kaikkia, jotain pikkulapsia ehkä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ja miehellä mitätön ikäero, joten ymmärrän ettei pidä teitittelystä. Mutta suuttuminen ylireagointia.
Niinpä. 40 vuotias nainen vastaa +50 vuotiasta miestä
Mun mielestä on negatiivisella tavalla naurettavaa, että nuoria teititellään. Olen 44 ja jo vuosia jotkut aspat teititelleet. Se ei ole miellyttävää. Kohtelias ja arvostava pystyy olemaan sinuttelemallakin ja siinä tulee läheisempi fiiliskin. Teitittelijä ei aina edes ole muuten kohtelias. Voi jäädä jopa kylmä fiilis.
En tietenkään aspalle näkyvästi suutu teitittelystä.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäisiä siis saa teititellä?
Hänellä oli vaan fantasioita teistä, joten teitittely loi ylitsepääsemätttömän muurin teidän väliinne :)
Jos osaa luontevasti teititellä niin sehän kuuluu teititellä ennen sinunkauppoja :) Ihan normaaleja tapoja. Jos ei osaa teititellä niin se kuulostaa vattuilulta ja silloin on parempi olla teitittelemättä :)
Loistava taktikointi-idea.
Pienelläkin asialla saattaa olla iso merkitys. :D
Minulle kerran alkoi yksi noin 60-vuotias nainen huutamaan töissä, koska en teititellyt. Oli myös vihainen siitä, että pyöristin summan...
Ehkä Teillä oli sellainen vmäinen äänensävy eikä Teillä ollut edes tarkoitus olla ystävällinen ja kohtelias?
Mulla on ohje työnantajalta, että kaikkia teititellään. Alaikäisiä sinuttelen, mutta hyvin kohteliain sanankääntein. Jotkut kantikset itse ehdottavat sinunkauppoja tai tuttavallisuus tulee muuten esiin pitemmällä ajalla. Teitittely antaa minulle virassani pientä etäisyyttä ja korostaa asiallisuutta, mutta ystävällisyyttä tämä ei mitenkään estä. Jos joku loukkaantuu kohteliaisuuden osoittamisesta, en sille mitään voi. En koe tätä mitenkään ongelmaksi, varsinkaan siksi, että lapsena minut opetettiin siihen. Olen nainen 50+.
Teitittely on etäisyyden ottamista, ja itse ainakin toivoisin, että työkavereiden ei kanssa voisi olla ihan rennosti ilman mitään jäykkää teitittelyä. Ei se ole iästä kiinni, vaan asenteista. Pidän teitittelevää ihmistä jäykkänä ja mun makuun liian konservatiivisena.
Ei ihme että suuttui
mies51v