Uskon, että syy länsimaalaisten lisääntyneisiin suolistosairauksiin on astianpesukoneaineessa.
Astioihinhan jää aina jonkin verran astianpesukoneainetta. Huomaahan sen haistamallakin. Sitten laitan juomalasiin vettä ja kulautat kurkusta alas. Päivittäin.
Kommentit (61)
Lisäaineet vielä pahempia. Einekset boikottiin!
Saman kuulin pesukoneenkorjaajalta. Pesuainenapit ovat liian isoja: pesuainetta on liikaa ja sitä jää koneen rakenteisiinkin. Tämä on syy monesti astianpesukoneen rikkoutumiseen.
Korjaaja sanoi itse laittavansa vain puolikkaan pesunapista.
+ kaikki muut pesuaineet, saippuat ja shampoot. Näitä oikein hangataan iholle.
Minusta se johtuu Jumalan rangaistuksesta.
Suolistosairauksia oli ennen pesukoneitakin.
Eiköhän tolkuton lihansyönti kuitenkin ole se todennäköisempi syy.
jos joku noista ois syy, eiköhän se ois tutkittu ja todettu.
Mä epäilen, että se johtuu pään ympärillä olevan folion vähyydestä.
Itse käytän nykyään Ole hyvä-merkkistä asianpesukonejauhetta. Ei jää pahaa hajua ja makua astioihin.
On mahdollista että näin on. Olen kuullut että ruumiinavaajatkin tunnistavat, että onko vainajalla ollut astianpesukone, vai ei.
Jaa, mää oon kuullut, että niissä maissa, missä on vielä yleisesti suolistoloisia, ei ole tulehduksellisia suolistosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista että näin on. Olen kuullut että ruumiinavaajatkin tunnistavat, että onko vainajalla ollut astianpesukone, vai ei.
Jaahas. Aika moni syö laitosruokaa: koulussa, töissä, sairaalassa, vanhainkodissa. Käsinkö näissä tiskataan, jos vain kotona oleva tiskikone havaitaan ruumiinavauksessa??
Se on lähinnä lipeäkiveä tuo konetiskiaine.
Ei se mihinkään kerry.
Aineen myrkyllisyys perustuu sen ankaraan emäksyyteen eli korkeaan pH- lukuun.
Astioihin jää kissanpierun verran pesuainetta, joka sekin laimenee kun astiaan laitetaan ruokaa/juomaa.
Eli se tiskiainejäämä ei vaikuta suolistoon mitään.
Jätä vettä lasiin yön yli ja juo sitä aamulla. Jos vesi maistuu oudolle, joit konetiskiainecoctailin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se johtuu Jumalan rangaistuksesta.
Hyvä ja paha on tasapainossa maapallolla. Kun lääketiede keksii hoitoja ja lääkkeitä sairauksiin, tulee uusia sairauksia.
Jotkut pesee tiskirättinsäkin siellä astoiden kanssa, silloin luulisi jäämiä jäävän vielä viimeiseen huuhteluveteen. Tai jos joku astia on kääntynyt ja täynnä sitä likavettä niin huuhtaistaan korkeintaan se kääntynyt astia.
Vierailija kirjoitti:
😂
Rakas ystävä tämä on urbaanilegenda
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt on urbaania legendaa.
Minä taas luulen että se johtuu läskiydestä.