Pitääkö vanhempasi perhettänne muita parempina?
Entä sinä, pidätkö perhettäsi ja itseäsi muita parempana?
Kommentit (14)
Miksi vanhempani pitäisivät minun perhettäni parempana?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan lapsuudenperhettäsi. Kiitos nostosta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan lapsuudenperhettäsi. Kiitos nostosta. ap
Ahaa. Kyllä me oltiin ns parempaa väkeä.
Äitini pitää ja pitäisi mielellään vieläkin parempana. Se varmaan kalvaa sitä hautaan asti ettei se syntynyt rikkaan aatelisperheen ainoana perijättärenä. Mieluiten ranskalaisen, tetysti 🙄
Mulla on montakin tuttavaa, jotka tuntuvat pitävänsä itseään ja perhettään parempana kuin muut. Sitähän on myös tämä WT-keskustelu palstalla, milloin kukakin on WT ja itse näinollen parempaa kastia. ap.
ps: mutta jätetään palsta nyt ulkopuolelle ja puhutaan vain reaalimaailmasta.
Pitää, itse en pidä. Muistan miten jo suht pienenä lapsena huutonauroin sisälläni, kun äitini jossain yhteydessä sanoi meidän lasten olevan "vähän paremmasta perheestä". Oikeasti oltiin radan varren pikkukaupungissa asuva duunariperhe, jossa kaikille lapsille kasvatettiin kaikenmoisia tunnelukkoja, isä ei osallistunut mihinkään ja äiti romahteli tuon tuosta yrittäessään pitää kulissia yllä.
Omaa perhettäni joku saattaisi oikeasti pitääkin ns. parempana, kun on koulutukset, tulot ja talot, mutta tuon muiston vuoksi en ikinä itse ajattele niin, saati että ääneen kenellekään sanoisin.
Molemmat vanhempani pitivät omia lapsuuden perheitään muita parempina ja sitä kautta kieroutuneesti omien sisarustensa perheitä muita parempina. Oma perhe eli lapsuuden perheeni jäi vähän ulkopuolelle, kun molemmat vanhemmat kehuivat erinomaisilla sukulaisillaan ja väheksyvät toisen puolen saavutuksia. Kuitenkin lapsuuden perheeni on koulutetun kaikista vanhempieni sisarusten perheistä.
Periaatteessa, koska äiti aina vaan arvosteli muita. Aina jos yritin puhua positiivisesti kaverin vanhemmasta, nii sieltä tuli jotain latistavaa kommenttia, ihmettelin sitä jo lapsena 😂😂ku itse olisin halunnu nähä muut paremmassa valossa.
Lapsuudenperhettäni pitivät huonona. Ei kannata ottaa pitkää matikkaa, kun suvussamme ei koskaan kenelläkään ole ollut matikkapäätä (mikä ei ole totta). Ei meiltä kukaan ole mennyt lukioon tai ainakaan yliopistoon, ne on herroille tuollaiset. Ei ole rahaa koreilla vaatteilla tms. Jne.
Minun perheei sitten onkin niitä herroja, kun ollaan miehen kanna opiskeltu akateemiset ammatit. Isä myös luulee, että tienaamme hirveästi.
Ei sosioekonomisesti, aivan tavallista keskiluokkaa. Mutta äidilläni on vahva heimolaisuus, hänen mielestään kaikki sukuumme (lue: hänen puoleltaan, ei niinkään isäni puolelta!) kuuluvat ovat todella hyviä tyyppejä, fiksuja, mukavia, luotettavia, jne., kun taas kaikki suvun ulkopuoliset ovat vähintäänkin epäilyttäviä. Eli siinä mielessä muita parempia ollaan hänen mielestään.
He olivat jo 70-luvulla, kyllä edistyksellisi kasvatuskäytännöissään. En pidä parempina, mutta hyvinä vanhempina joita arvosta kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei sosioekonomisesti, aivan tavallista keskiluokkaa. Mutta äidilläni on vahva heimolaisuus, hänen mielestään kaikki sukuumme (lue: hänen puoleltaan, ei niinkään isäni puolelta!) kuuluvat ovat todella hyviä tyyppejä, fiksuja, mukavia, luotettavia, jne., kun taas kaikki suvun ulkopuoliset ovat vähintäänkin epäilyttäviä. Eli siinä mielessä muita parempia ollaan hänen mielestään.
Juuri näin, ei välttämättä aseman takia, mutta eiköhän joka perhe kuvittele olevansa fiksumpia ja filmaattisempia kuin muut, etenkin se outo naapurin perhe jossa kaikki tehdään ihan väärin.
up