Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En itse usko että feminismi on tuonut vapautta vaan pelkästään muuttanut naisen aseman erilaiseksi

Vierailija
31.12.2019 |

"Feminismin lähtökohtia on valinnan vapaus. Jos mies tai nainen haluaa tehdä uraa, se pitää olla yhtäläisesti mahdollista. Jos taas haluaa ola kotona lapsia hoitava vanhempi, sekin tulee olla yhtäläisesti mahdollista. Ei feminismiä voi syyttää siitä, että miesten perhearvot ovat romahtaneet tässä maassa. Miksi naiset avioituvat mielellään ulkomaalaisten miesten kanssa? Koska heillä on perhearvot, he haluavat lapsia ja kantavat perheestään vastuuta, myös taloudellisesti. "

Tuommoisen kommentin joku oli päräyttänyt

Olen tiedoton mies mutta ainakun olen katsomassa telkkua kenenkään naispuolen kanssa tai olen missään ulkona niin ihan yhtälailla naiset, feministit ja miehet nykyään syrjivät, haukkuvat tai jopa kiusaavat työttömiä naisia. Onko muut huomanneet? Eli en usko ensimmäiseen "quoteen".

Mitkä ovat teidän kokemuksenne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se juuri kertoo yhteiskunnan tasa-arvoistumisesta, kun sukupuolesta riippumatta odotetaan että käydään töissä ja hoidetaan kotia. Kyllä molemmat yleensä täysjärkiseltä aikuiselta onnistuu ja jos ei onnistu, niin kyllä sitä voi vähän ihmetelläkin.

Vierailija
2/5 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ehkä pieniä bonuksia (tai ainakin mitä kuvittelen) verrattuna 1950s luvusta. Kyllä vähän ollaan empaattisempia esim työttömiä, koti-isiä kohtaan. Vähemmän semmoista että mies määritetään näin ja nainen näin. Mutta silti pääsääntösesti ainakun näkee äidin niin kyllä heti bilettämiseen kykenevät miehet ja naiset kääntävät selän ja ajattelevat alentavasti kyseisestä henkilöstä. Telkkua kattoessa koti-vaimot yms on aina haukuttu keittiön pöydän äärellä.

Elämä progressoinut kyllä mutta feminismi ei muuttanut muutakuin naiset keittiöstä töihin mutta vapautta se ei lisännyt. Vaihdettu vaan roolia mutta samaa kiusausta ja samallailla vieläkin vaaditaan tiettyjä asioita naiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko siihen, että ulkomaalainen kumppani valittaisiin nimenomaan perhearvojen vuoksi. Ei kumppaneja valita mitenkään rationaalisesti, vaan ihmiset vain sattuvat rakastumaan. Nykyään matkailun, ulkomailla työskentelyn ynnä muiden syiden vuoksi mahdollisuudet tavata ulkomaalaisia ovat isommat kuin aiemmin.

Jos muutetaan ulkomaille eikä työllistyminen onnistu, on kotiäitiys ehkä tosiasiassa pakkotilanne, mutta jälkikäteen sitä voidaan selitellä vaikka millä perhearvoilla. Samahan se on näiden jääkiekkoilijoiden vaimoilla, joilla ei ole muuta meriittiä kuin ulkonäkö. Koulutus ja kielitaito eivät riitä uran luomiseen ulkomailla, joten aletaan kotirouviksi.

Vierailija
4/5 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyfeminismi tuo enemmän ongelmia kuin ratkoo niitä.

Vierailija
5/5 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisista miehistä sitä feminismiä on ainakin ihan turha etsiä, väittäisin että pikemminkin ulkolaisissa viehättää se vanhanaikainen maskuliinisuus, mikä alkaa täältä pahimmista soijapoikien maista olla kadoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän