Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko ottaa tyttönimeni takaisin avioliitossa?

Vierailija
30.12.2019 |

Menimme mieheni kanssa naimisiin kymmenisen vuotta sitten juuri ja juuri täysi-ikäisinä. Otin silloin miehen mielestäni aika ruman sukunimen. En silloin edes harkinnut oman nimeni pitämistä koska useammat tuttavat olivat väittäneet, että yhteisen nimen ottamattajättäminen kertoisi jotain hälyttävää suhteeseen sitoutumisesta. Nyt minulla on siis ollut vuosikymmenen tämä mielestäni ruma nimi, jota inhoan.

Lapsillamme on luonnollisesti yhteinen nimemme, mutta tytön nimesimme jo valmiiksi siten, että toivottavasti saa joskus kauniimman sukunimen. Pojan nimi sointuu sukunimen kanssa.

En ole vieläkään tottunut sukunimeeni ja harmittaa, etten pitänyt omaani. Onko aivan pähkähullu ajatus ottaa tyttönimeni takaisin vaikka ero ei ole mielessäkään? Olenko turhamainen? Pitäisikö minun yrittää vielä tottua miehen nimeen tai olla piittaamatta nimestäni? En vain tykkää tästä nimestä yhtään, se on ruma.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain hakemuksen ja kun saat tyttönimesi takaisin aloitat sitten nimenmuuttorumban: passi, ajokortti yms. ja ne kaikki tietysti maksaa. Ei siinä ole mitään ongelmaa. 

Vierailija
2/5 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit

Vierailija
4/5 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Henkilöpapereiden päivitys maksaa. Muista myös sähköpostiosoitteet.

T. Oman nimensä pitänyt

Vierailija
5/5 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse harkinnut samaa, vaikka häistä on kohta 30 v., eikä mieskään ole menossa vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi