Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat ja jouluruoka loppu, mitä syödä uutena vuotena?

Vierailija
30.12.2019 |

Suunnitelmana oli tehdä peruna- ja porkkanalaatikoista kasvissosekeitto, mutta teini olikin syönyt ne tänään kaverinsa kanssa. Huomenna on uudenvuodenaatto, joten olin ajatellut, että saisi jotain vähän "parempaa" ruokaa tarjolle, mutta tilanne on nyt se, ettei ex-mieheni ole maksanut poikiemme elareita tältä kuulta, joten tililläni on rahaa vain kuusi euroa.
Kaapista löytyy ainoastaan pussillinen vehnäjauhoja, 2dl ruokakermaa, tomaatti, kananmunia ja makaronia. Saako näistä loihdittua jotain hyvää uudeksi vuodeksi? Minun lisäkseni syömässä pojat 14v ja 11v.

Kaikki vinkit kehiin... apua kaivataan :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sanoisin teinille, mihin ei saa koskea jääkaapissa.

Ei todellakaan onnistu teinien kanssa. Meilläkin ovat laatikot loppuneet jo eilen kun teinit ovat syöneet mikrossa lämmitettyä laatikkoa voisulan kanssa välipalaksi. Samoin sillit on laitettu leipien päälle.

Itse tekisin pannukakun jos ei ole varaa kananmuniin. Kylkeen hilloa ja kermavaahtoa niin juhlantuntua on riittävästi. Kattaus vaikuttaa paljon aterian juhlavuuteen, ei niinkään ruoka.

Jos on puuroriisejä jäljellä niin tee Ahvenanmaan pannukakkua.

Vierailija
22/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pari paketti kuorettomia nakkeja, kymmenen kipaleen paketti maksaa 79 snt. = 1,58e

Lidlissä on kilon painoinen perunasalaatti tyrkyllä hintaan 1,49€.

Sama kauppa myy kaksi kpl venhäpatonkeja yhteishintaan 1 euro.

Nämä yht, 4,07€

Halvin margariinirasia Lidlissä noin 30 snt, se välttää ihan hyvin patongin päälle.

Jäljellä rahaa vielä suunnilleen 1,65€, tuolla rahalla saat esim. neljä litran tölkkiä appelsiini tuoremehua a`39 snt.

Kyllä noilla eväillä äiti ja kaksi nuorta miehenalkua hyvin uutta vuotta juhlii.

tuore patonki on parempaa ilman kuin mitään sentin margiksia. Paistettavia patonkeja saa nyt monesta paikkaa alle euron. Jäljelle jääneellä rahalla saa vaikkapa tuorejuuston, jos ei pelkiltään tahdo syödä. Makosampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomen aamulla diakonin vastaanotolle ja pyydät apua. Lapsille on saatava ruokaa!

Vierailija
24/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon tarvita kuin nötköttipirkki ostaa. Keität makaryynit ja se sekaan. Eikä tarvi syödä niitä kammottavia pasta sotkuja.

Vierailija
25/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyko vielä pari euroa, joilla voitte ostaa vaikka kikherneitä, joista saa erittäin maistuvan ja täyttävän aterian. 

Vierailija
26/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ja lettuja. Osta jauhelihaa ja hilloa.

Vierailija
27/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakit ja perunasalaatti on perinteistä uuden vuoden ruokaa. Kyllä niitä 6 eurolla saa. Ja niitä syöfään meilläkin, kun perhe haluaa.

Toinen vaihtoehto on käydä kaupat läpi, jos vielä löytyy joululaatikoita, saat eurolla ison laatikon.

Kuulostaa kulinaristiselta. Ei ihme että italialaiset ja ranskalaiset poliitikot ottaa Suomeen omat kokit mukaan. Gordon maistaa suomalaista ruokaa

Vierailija
28/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks sulla ole pakastimessa mitään? Säilykepurkkeja?

Viettäkää köyh köyh - päivää. Teette kaikkea mitä kaapin aineksista saa.

Ei.. Minullakaan ei ole pakastimessa säilykepurkkeja.

Vierailija
29/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta keittoa laatikoista? Ei tulisi itsellä mieleenkään moinen tuunaus.

Jos 6 € olisi rahaa, niin en lähtisi nakki-linjalle, vaan mieluummin sit makaronilaatikkoa tms ruokaisampaa syömistä.

Vierailija
30/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kotona öljyä, hilloa yms..? Ketsuppi, sinappi? Oletan nyt myös, että tuolla 6e sun on tarkoitus ruokkia teinit enemmän kuin sen kerran..? Vai ootteko menossa kylään tms? Jos yks ateria vaan niin sitten on varaa vähän törsäilläkin, mut näin mä varmaan tekisin:

Ranskikset 500g, 2kpl 1,19e.

makkarapaketti 1e

maito 0,8ee

jauheliha max. 3e

Ranskikset uuniin ja makkara paloina mukaan. Perinteinen uuden vuoden ruoka, melkein.

Maito, munia ja jauhot pannariksi niin teillä on jälkiruokakin. Jos on hilloa niin hyvä. Kermasta saa vähän vaahtoa mukaan jos haluaa tai jos jää.

Makaronia kattilallinen ja jauhelihasta kastike. Mukaan tomaatti ja toki enemmän saa, jos laitat koko sen 2dl kermaa mukaan. Tai sitten sekoittaa vaan kaikki ja ketsuppia päälle. Voi toki jättää kerman kokonaan poiskin jos niin tykkää.

Näistä minkä vaan voi korvata halvemmalla jos on esim. alessa, luulisi nyt olevan kinkkua yms. ainakin..?

Ja sitten, oletko facessa? Siellähän on nyt ruokahävikkiryhmiä yms. olemassa. 

Oikea peruna on 70snt kilo....

Eurolla makkarapaketti = teurasjäte

Maitoa aikuisille vasikoille

Jauhelihaa? No joo tämän kerran sitten..

Vierailija
31/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomessa ei muka syödä eineksiä jos juhla-ateriatkin on einestä?

Vierailija
32/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä märinöitä... No onneksi minä olen tajunnut varmistaa että rahaa tulee tasaisesti. Huomennakin vielä tulossa vuoden viimeiset osingot..

Vierailija
33/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä märinöitä... No onneksi minä olen tajunnut varmistaa että rahaa tulee tasaisesti. Huomennakin vielä tulossa vuoden viimeiset osingot..

Ja silti syöt atrian maksalaatikkoa ja jalostajan lihapullia? Ajat toyotalla missä ei ole edes ilmastointia tai nahkapenkkejä?

Vierailija
34/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen perunalaatikkoa, kalkkunarullaa ja ostin halpaa joululeipää

Vierailija
35/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
36/40 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, miten kurjan kuuloista. Pyydä apua tuttavilta.

Vierailija
37/40 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röh, röh.

Mulla on todennäköisesti isommat tulot kuin sulla, mutta tajuan, ettei ihan kaikilla ole niin.

Jos tietäisin, kuka ap on, voisin käydä hänen kanssaan ruokakaupassa. (Vaikkei varmaan olla edes samassa kaupungissa.)

Vierailija
38/40 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatut suomalaiset herneet 89 centtiä puoli kiloa.Kinkun jämät siihen tai sitten kinkkurouhetta 2-3eur. Saat 4 litraa täyttävää ja terveellistä keittoa.Tai vegeversiossa ilman kinkkua.Tosi hyvää ja täyttävää.Paljon proteiinia.Tosin herneitä pitää liottaa yön yli

Vierailija
39/40 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pureskella kynsiä?

Vierailija
40/40 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit pureskella kynsiä?

Toivottavasti aloittajalla nyt tänä vuonna on kuitenkin uv:n ruokiin rahaa... Ja teinikin on jo kaks vuotta vanhempi, ehkä jopa osa-aikatöissä.