Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtaxapin- käyttääkö joku nukkumiseen?

Vierailija
30.12.2019 |

Miten vaikuttaa? Onko hyvä/huono? Miten aikaisin se kannattaa ottaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. Siis Mirtazapin...

Vierailija
2/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt, joskin tästä on jo kauan. Auttaa tosi hyvin univaikeuksiin pienellä annoksella. Miinuspuolena se, että ainakin mulla olo oli tokkurainen ja lihoin tosi nopeasti. Lisäksi oli nivelkipuja, mutta tämä on kuulemma tosi harvinainen sivuvaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi 2 viikkoa, aiheutti myös voimakasta päiväväsymystä. Sen jälkeen unettava vaikutus loppui. Lääke teki lisäksi ihan järjettömän makean ahmimishimon joten heitin menemään.

Vierailija
4/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukutti, mutta tuli kauhea tarve ahmia makeaa. Lihoin paljon. 

Vierailija
5/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii se mutta ajoituksen kanssa pitää olla tarkkana tai on vielä aamulla pöhnäinen olo. Otan joku 30 min ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
6/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi nukkumiseen mut kamala syömisen himo. Lihoin monta kiloa. Heitin menemään kk jälkeen.

Vierailija
7/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kyllä lihoa... mutta silti haluan nukkua.

Ap

Vierailija
8/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö lihomista estämään?

Vierailija
9/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo useita vuosia. Puraisen tabletista todella pienen palasen / vähän jauhetta kielelle sänkyyn mennessä. Tehoaa noin 15-30 minuutissa ja päiväväsymystä, makeanhimoa tai painonnousua ei ole aiheutunut. Tunnen henkilön, joka ei pysty ottamaan edes murusta, kun muuten seuraava päivä menee ihan jäätävässä väsymyksessä. Ei siis sovi kaikille, mutta niille joille sopii, niin hyvä vaihtoehto unilääkkeille.

Vierailija
10/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö lihomista estämään?

Noh. Täällähän moni väittää, että on kiinni siitä, mitä syö, ja varmaan osittain onkin. Mutta mun äiti oli töissä dementiaosastolla, ja hän sanoi, että mirtazapiinilla lihoi myös ne, jotka söivät ihan samanlaiset annokset sitä laitosruokaa kuin aiemminkin.

Mä ajattelen omaa lihomistani, ja olen kyllä sitä mieltä, että niillä syömisillä en olisi lihonut niin nopeasti, jos itse lääkettä ei olisi ollut, eli kyllä se saattaa aineenvaihduntaankin vaikuttaa. Laihduin aika nopeasti monta kiloa, kun lääke loppui. Mutta tästä on melkein 15 vuotta aikaa, että vaikea sitä on näin jälkikäteen analysoida syömisiä kovin tarkasti.

Kait tämä painonnousu on yksilöllistäkin.

Vierailija
11/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki siitä liho, minulla paino päinvastoin putosi. Kokeilemalla selviää.

Vierailija
12/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 1/4 tabletista eli 3,75mg. Ei vaikutusta näin pienellä määrällä muuhun, paitsi nukun hyvin.

Vierailija
13/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän 1/4 tabletista eli 3,75mg. Ei vaikutusta näin pienellä määrällä muuhun, paitsi nukun hyvin.

Samoin minä, tosin en säännöllisesti, ehkä 1-2 kertaa viikossa kun haluan hyvät unet.

Vierailija
14/14 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin sillä hyvin mutta muista vaikutuksista en pitänyt ja lopettaminen oli kamalaa. Nyt voisin käyttää sitä silloin tällöin nukahtamiseen mutta en missään nimessä söisi koko ajan. Puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa ja niin että unelle on aikaa joku yhdeksän tuntia. Senkin jälkeen saattaa vielä olla vähän tokkuraisuutta. Eilen otin ketipinoria joka toimii yhtä hyvin nukahtamiseen, ja aamulla töissä törttöilin enkä muistanut asioita jotka yleensä tulee ihan automaattisesti.