Yläkropan laihdutus/ aineenvaihdunnan liikkellesaanti
Olen syksyn aikana aloittanut säännöllisen liikunnan, josta on tullut toivottuja tuloksia- olen kiinteytynyt, saanut lihaksia ja laihtunut toki myös.
Tuntuu vain, että yläkehossa( kädet, yläselkä) ei ole tapahtunut paljoa muutosta.. hieman nestettä lähtenyt mutta ei muuta..
Miten nopeuttaa tätä? Onko hyviä liikkeitä..
Kommentit (15)
Kiitos!!
Oon kyl lukenut sellaisesta aineenvaihduntatreenistä, en varsinaisesti kokeillut vielä.
Muuten liikunta auttaa kyl aineenvaihduntaan kaikin puolin.
Ihmisillä rasva ja neste kertyvät vähän eri paikkoihin, itselläni ensimmäisenä yläkroppa tiivistyy laihduttaessa..Tosin, jos olet saanut yläkroppaan enemmän lihasta, niin sekinhän selittää, jos ei kapene? Lihakset myös keräävät nestettä treenatessa.
Tuota noin, ruokavalion ja liikunnan vaikutus aineenvaihduntaan ei ole mitään "naistenlehtien höpöjuttuja" vaan ihan ravitsemus-ja liikuntatieteellistä faktaa. Sen sijaan rasvan polttaminen vain tietystä kehonosasta on sitä "naistenlehtien hömppää", joskaan en ole varma, onko tuokaan totta vai jotain miesten ennakkoluuloja.
Tee leukoja eri otteilla, dippejä, punnerruksia eri asennoissa, vatsalihaksia roikkumalla tangossa niin että nostat jalat tankoon pystysuoraksi, turbo kehonpaino kyykkyjä eli nakutat 50 syväkyykkyä tosi kovalla vauhdilla ja käy juoksemassa 3km kolme kertaa viikossa sprintti tyyliin. Naisten ei tarvitse punttien kanssa heilua päästäkseen hyvään kuntoon. Tuo on kunnon vankila treeniä (juosta voi myös paikoillaan) tai paremmionkin eristys-selli treeniä kun ei ole punttisalia saatavilla. Oot varmaan nähnyt missä kunnossa ne amerikkalaiset vangit on.
Pääseekö noilla myös niistä sellaisista selkäläskeistä jotka on rintsikoiden tuntumassa
Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti. Lihaksia kasvattamalla kropan muotoa voi kyllä paikallisesti joiltain osin muokata.
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, ruokavalion ja liikunnan vaikutus aineenvaihduntaan ei ole mitään "naistenlehtien höpöjuttuja" vaan ihan ravitsemus-ja liikuntatieteellistä faktaa. Sen sijaan rasvan polttaminen vain tietystä kehonosasta on sitä "naistenlehtien hömppää", joskaan en ole varma, onko tuokaan totta vai jotain miesten ennakkoluuloja.
Mutta tuo mainittu aineenvaihdunnan käyntiin saaminen on. Jos aineenvaihdunta ei ole käynnissä, ihminen on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo mainittu aineenvaihdunnan käyntiin saaminen on. Jos aineenvaihdunta ei ole käynnissä, ihminen on kuollut.
No ehkä aineenvaihdunnan nopeuttaminen sitten on oikea termi. Ei viitsis takertua näihin käsitteisiin.
Olen siis saanut muutosta tehtyä.
Olen kroppatyypiltä tilkujalka ja kaikki ylimääräinen rasva ja turvotus menee käsivarsiin ja vatsaan.
Liikunnan aloittamisen jälkeen olen saanut reisiin lihaksia ja voimaa, samoin pakaroihin, myös vatsanalue on laihtunut ja jopa ekat vatsalihakset on tulleet esiin.
Ehkä käsivarretkin on muuttuneet, enkä olebhuomannut muutosta.
En ole uskaltanut treenata painoilla käsiä ettei tule vaan massaa, mutta ehkä voin pienillä painoilla aloittaa myös kovemman käsitreenin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen siis saanut muutosta tehtyä.
Olen kroppatyypiltä tilkujalka ja kaikki ylimääräinen rasva ja turvotus menee käsivarsiin ja vatsaan.
Liikunnan aloittamisen jälkeen olen saanut reisiin lihaksia ja voimaa, samoin pakaroihin, myös vatsanalue on laihtunut ja jopa ekat vatsalihakset on tulleet esiin.
Ehkä käsivarretkin on muuttuneet, enkä olebhuomannut muutosta.
En ole uskaltanut treenata painoilla käsiä ettei tule vaan massaa, mutta ehkä voin pienillä painoilla aloittaa myös kovemman käsitreenin.Ap
No mitenkä sun aineenvaihdunta on nopeutunut?
Tiedättekö edes mitä tarkoittaa aineenvaihdunta? Ei ole niin yksinkertaista kuin oletatte.
Aineenvaihdunnassa on ollut paljonkin muutosta ajoittain. Liikkuminen edistää aineenvaihduntaa mulla paljon.
Turvotusta ei tule niin paljon ja niin useasti.
Varsa toimii useammin, samoin käyn pissalla useammin.
Nyt ajoittain tuntuu, että se aineenvaihdunta hidastuu taas hetkittäin.
Mietin, että se saattaa johtua siitä, että elimistö on tottunut tähän liikuntamäärän. Voisin ehkä hyvin lisätä kerran lisää / vko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kysehän on käytännössä aineenvaihdunnan vilkastuttamisesta, johon perustuu mm.yleisesti suositeltu säännöllinen ateriarytmi diettaajille, ja siis muuallakin kuin "naistenlehdissä" (joissa on itse asiassa monesti ihan laadukkaita artikkeleita).
Penkki, pystypunnerrus, ylätalja ja alatalja. Aineenvaihdunnan liikkeellesaannit on naistenlehtien höpöjuttuja, mutta tuolla setillä 3x viikossa saat lihasta ja voimaa yläkroppaan