Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko seurustelleet päihderiippuvaisen kanssa?

Vierailija
30.12.2019 |

Mulla meni narkin kanssa 3-4 vuotta hukkaan. Aivan kamalaa. Narkkaus ja kaikki lieveilmiöt mitä siihen liittyy, bonuksena itseni läheisriippuvuus ja olematon itsetunto jonka vuoksi en päässyt irti. Onneksi se on nyt historiaa.

Muita?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylkäättekö myös muita kroonisia sairauksia sairastavat kumppanit?

Kyllä, jos ne sillä sairaudellaan saavat koko muun perheen kärsimään, ja kieltäytyvät hankkimasta hoitoa, tai edes myöntämästä sairauttaan. En ryhtynyt parisuhteeseen kenenkään omaishoitajaksi, joka tuhlaa oman elämänsä kärsimiseen.

Vierailija
22/26 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kuukauden kannabisnarkin kanssa. Ei haittaisi jos käyttäisi pilveä silloin tällöin, mutta käyttö oli päivittäistä. Rahat ja järki siinä menee ja riippuvuus oli aivan naurettavaa (vaikka sitten olisikin "vain" psyykkistä riippuvuutta).

Mulla sama. Vakuutteli, ettei ole riippuvainen mutta ihan hermorauniohan tuo oli pienenkin vastoinkäymisen tullessa jos yritti selvitä ilman. Surullista ensisijaisesti koska uskon, että siellä huurujensa alla on hyvä ihminen.

Liian raskasta seuraa minulle. Vaikeaa yrittää itse huolehtia arjesta kun toinen tuntui vaativan tukea ihan kaikessa. Takertui minuun kuin viimeiseen oljenkorteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta tulee yhteistä taipaletta eteen. Aloitti vajaa vuosi sitten kuntoutuksen päihdeongelmiinsa, toki tässä vuosien varrella on koko ajan vähentänyt ja pohtinut käyttöään. En koskaan vaatinut raitistumista, tämä on häneltä itseltään lähtöisin. Olisi hienoa, jos onnistuu, vielä on pitkä taival edessä ja se vaatii paljon resursseja niin mieheltäni, kuin yhteiskunnalta. Ja tätä seuranneena ihmettelen, että edelleen jaksaa taistella oikeuksiensa puolesta, vaikka yhteiskunnalta ei kovin helposti apua näytä saavan.

Vierailija
24/26 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylkäättekö myös muita kroonisia sairauksia sairastavat kumppanit?

En hylkäisi esim. diabeetikkoa, reumasairasta tms. Mutta alko/huumausaine/peli tms riippuvaisen, joka valehtelee, ei tunnista ongelmaa itsessään, syyttelee muita ja pilaa läheisten elämän hylkäisin ja olenkin hylännyt.

Vierailija
25/26 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihderiippuvaisella on yleensä joku muu ongelma riippuvuuteensa alla tavallaan piilossa. Päihde auttaa siihen, ettei tätä piilossa olevaa ongelmaa tarvitse käsitellä.

Päihderiippuvaisen kanssa seurustelu oli kuin toinen kokopäivätyö, joka alkoi normaalin päivätyön jälkeen ja päättyi seuraavana päivänä hetkeksi päätyön alkaessa.

Olin ihan loppu kun tuo sairas seurustelu loppui. En suosittele kuin toiselle päihderiippuvaiselle. Yhdessä voivat sulkea arjen ongelmat pois ajatuksista ja vältellä vastuun ottamista omasta elämästä.

Vierailija
26/26 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin nuorempana hetken aikaa alkoholistin kanssa. Viikolla hoiti työnsä ja muun elämänsä ihan ok, mutta viikonloput ja lomansa joi. Jos halusin nähdä miestä viikonloppuna, oli itsekin lähdettävä baariin, joten oma juominenkin lisääntyi. Väsyin tämän kyllä aika pian, eikä suhde kestänyt kuin alle vuoden. Miehellä oli myös muita (henkisiä) ongelmia sekä pikavippikierre, veljensä käytti huumeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan