Triptyl - annostus
Millaisella annostuksella olette saaneet (fibro) kivut aisoihin? Lääkärini määräsi aloitusannokseksi 10mg ja ohjeena että "sitä voi sitten nostaa aina 10mg kerralla niin että se vaste tulee.". Pilleripurkin kyljessäkin lukee että "voidaan nostaa asteittain".
Mikä on ns. normaaliannos kipujen hoidossa? En saa lääkärini kiinni kuin vasta joskus..
Kommentit (3)
Kaksi vuotta sitten sain diagnoosin. Eka lääke jota kokeilin oli duloksetiini. Ei auttanut kipuihin. Sitten yritin olla ilman lääkkeitä, kestin muutamia kuukausia sinnittelin ja kivut oli koko aika läsnä.
Nyt siis tuo Triptyl.
Toivon todellakin että löytyy apu! Jatkuvat säryt on niin kuluttavia.
Ap
Mulla käytössä 50 mg. Tehoaa todella hyvin, ja nukun kuin tukki. Tosin aamut olen ihan sumussa, enkä iltapäivällä töistä lähtiessä muista olenko tullu aamulla töihin pyörällä vai autolla. Hmmmm.
Mulla tällä hekellä Triptyl 25 mg. Aiemmin söin 50 mg ja sillä kivut pysyi hyvin aisoissa. Jouduin laskemaan annoksen tuohon 25 mg:aan sivuvaikutusten vuoksi. Olin tuolla isommalla annoksella päivät todella väsynyt. Nyt kipuja ja unikin huonompaa ja olen miettinyt jos nostaisi taas vähän annosta. Kauanko ap olet sairatanut fibroa? Itse 10 vuotta.