"Onko minussa jokin vikana?" Yksinäinen kysyy lehdessä
37-vuotias nainen kertoo yksinäisyydestään puolen sivun jutussa Karjalaisessa. Kirjailija ja eroseminaariohjaaja.
Sympatiani loppui kohdassa: "Olen ollut hyvissä parisuhteissa hyvien miesten kanssa, mutta olen luovuttanut liian helpolla."
Nyt itkee, kuinka ei ole ketään ja miltä yksinäisyys tuntuu. Blaa blaa...
En ole kylmä ihminen, vaan yhtälailla yksinäinen ja vieläpä samasta syystä. Ainut vaan, että olen se jätetty osapuoli, vaikka olin (ja olen) hyvä ihminen ja suhteemme oli hyvä. Se vain ei enää riittänyt.
Elämäni, luottamukseni ja turvallisuudentunteeni rikottiin ja yksinäisyys tuli elämääni jäädäkseen.
Minunkin tapauksessani myös jättäjästä tuli yksinäinen, kun ei sitä parempaa kumppania löytynytkään ja takaisin en luonnollisesti edes huolisi.
Miksi hyvä ei riitä? Miksi luovutetaan pienistäkin vastoinkäymisistä? Miksi mikään ei riitä?
Kommentit (6)
No näinhän se joittenkin kanssa menee, se todella iso "minä" ja lisäksi kootut "en tiedä mitä haluan" ja hyvä kun pakkaa tavarat niin melkein jo uus "säätö" kantaa niitä sisälle.
Sitten parutaan perään kun ei säädöt oikein mennykään putkeen.
Tästähän parisuhdeterapeutit ja psykologit aina puhuvat. Toinen pitää hyväksyä puutteineen, tukea toista myös vaikeampina aikoina ja tehdä siitä elämästä parempi mikä jo on eikä kuvitella, että se onni löytyy toisaalta.
Ihmiset eivät enää osaa asettua toisen asemaan, kun elämme "yksilöaikakautta". Oikeiston pitkään jatkunut suosio kertoo suomalaisten koventuneista arvoista. -tämä ohiksena
Jotenkin ei yllätä, että jutun kohde on eroseminaariohjaaja.
Miehet eivät varmaankaan olleet tarpeeksi jänniä.
"Minunkin tapauksessani myös jättäjästä tuli yksinäinen, kun ei sitä parempaa kumppania löytynytkään ja takaisin en luonnollisesti edes huolisi."
Olen se naisjättäjä. Uutta ei ollut katsottuna yhdenkään kohdalla enkä ole edelleenkään suhteessa. Viimeisin päättyi noin vuosi sitten. En ole tavoitellut suhteeseen viimeisimmän jälkeen. Huomasin hänen olevan kolmas kopio pitkäaikaisesta exästä. Nyt on aika selvittää itselleni miksi järjestän itseni kopio suhteisiin jotka eivät ole toimineet aiemmin ja ihan takuulla ei toimi myöhemminkään.
En ole kaivannut takaisin. Tuskin hekään.
Aina välillä ero on oikein.
Hys hys ap! Täällä ei saa puhua tuosta asiasta. Ero on aina hyväksi ja sinkkuus aina vapaaehtoista. Varsinkaan sinkkunaiset eivät ole yksinäisiä.
Koska minä minä minä.