Jos haluaa viettää tipattoman tammikuun, tuleeko skumpat juoda ennen puoltayötä?
Kommentit (31)
No eihän se käytännössä ole jos vedetään ensi kuun puolelle.
Onko sillä kuitenkaan niin väliä?
Itse ainakin juon jos juon ja alan tipattomalle selvittyäni enkä stressaa jos joku nipottaa tunnista tai parista, voinhan jatkaa sitä helmikuun puolelle joka muutenkin on todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti tipaton alkaa sen jälkeen, kun uudenvuodenpäivän krapulasta on selvitty.
No näin se minunkin mielestäni on. Mielestäni kyse on siitä, että 31.12. illalla kun aloitetaan niin voi tottakai jatkaa keskiyön jälkeenkin. Seuraavat 31 iltaa ei juoda tipan tippaa, eikä myöskään korkata keskiyön jälkeen tammikuun viimeisenäkään.
Klo 23-24 kannattaa tankata juotavaa koko loppuyön tarpeiksi asti. Ei siis vähän.
Skoolaa pommacilla. Muuten harmittelet koko tammikuun kun tiedät sisimmässäsi että tipattomasi ei oikeasti koskaan alanutkaan.
Tietenkin, jos kerta haluat viettää tipattoman tammikuun.
Itse olen perinteisesti vältellyt syömistä ja käynyt luovuttamassa verta aattona, niin menee paremmin viina nuppiin, ja kun puolelta yöltä lopettaa, niin a vot! olet vielä seuraavana aamuna kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos juo klo 23.59 viimeisen kulauksen alkoholia niin tammikuun puolella veressä on vielä alkoholia voiko sitä silloin sanoa tipaton vai lasketaanko siihen vain suussa oleva alkoholi/nielastu
Sepäs se. Siksi kannattaa ajatella että 1.1. PÄIVÄ on ensimmäinen päivä jona alkoholia ei juo. Edellistä yötä ei lasketa.
Alkonarkeilla on paniikki kun jotkut eivät ole alkoholiriippuvaisia, eivätkä tarvitse ”tipattomia” jaksoja eli katkaisua juomiseensa.
Ei mulla ainakaan ole edes alkavaa alkoholiongelmaa vaikka tipattoman meinaan viettää, samaan syssyyn voi vetää vaikka helmikuunkin.