Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville että mies on päässyt jo kahden kuukauden ajan töistä kaksi tuntia aikaisemmin kuin ennen, muttei ole tullut kotiin "vauvahelvetin" takia

Vierailija
30.12.2019 |

On ottanut omaa aikaa esim. kahvilassa tai kirjastossa, kun ei ole halunnut tulla kotiin sanojensa mukaan "vauvahelvettiin" rääkymistä kuuntelemaan ja pa*kavaippoja haistelemaan. Minä olisin todella kaivannut päivässä edes sen 2h enemmän lepoa, mutta ei. Koliikkivauva ja kestävyyteni alkaa olla äärirajoilla.

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itepähän päätit muksus tehdä. Myöhästä ulista kun on jo lahkeessa.

Jopa yksinkertaisimman palstamiehen pitäisi käsittää, että lapsella on kaksi vanhempaa. 

Vierailija
62/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietoaon kirjoitti:

Se kestää kaksi vuotta. Jos klaaraatte sen eroamatta, ÄLKÄÄ tehkö toista perään vaan pitäkää 3-4 vuoden tauko.

Mä tein 3 lasta neljässä vuodessa, tämäkin oli hyvä strategia, sillä kertarysäyksellä kaikki ”kauheus”. :)

Minulla on helppo vauva, mutta aion pitää 3-5 vuotta väliä seuraavaan. Miehellä on "huvilupa" käydä salilla vaikka joka päivä töiden jälkeen, mutta vapaapäivinä hoitaa aamupäivät, että minä saan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Käyn myös lenkillä ja asioimassa yksin.

Ihan vaan jos joku maalaa päässään kuvaa jostain väistämättömästä "vauvahelvetistä". Ei se mene aina niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoaon kirjoitti:

Se kestää kaksi vuotta. Jos klaaraatte sen eroamatta, ÄLKÄÄ tehkö toista perään vaan pitäkää 3-4 vuoden tauko.

Jos ei kotona viihdy ei se lapsen kasvaessa muutu. Vika on silloin parisuhteessa.

Vierailija
64/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että toinen nainen.

Vierailija
65/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin juttuihin osaa sano muuta kuin sen saman: Miksi ihmeessä te naiset hankitte lapsia näiden "ikuisten teinipoikien" kanssa, joille vastuun otto ja velvollisuudet ovat aivan vieraita sanoja?

Vierailija
66/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiempi pomoni teki samaa mutta vielä pidemmälle. Ei kertonut vaimolleen käyttävänsä palkallista vapaata silloin tällöin yksin, ja käytti sen vain chillaillen kahvilassa tai vastaavassa. Halusi omaa  aikaa rauhoittua. Ymmärtäähän sen. Kyllä miehenkin pitää saada ottaa rennosti välillä raskaan työn lomassa.

N33

Miehenkin? Missä välissä vaimo sai ottaa rennosti raskaan arjen lomassa? Milloin vaimo pääsi koko päiväksi kahvilaan chillailemaan?

Vierailija
67/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miehesi antaisee 2h lepon raskaan työn päivän jälkee

No tietenkin! Ap joka valvoo joka yö kolmeen ja jonka työpäivä kestää kellon ympäri ei tarvitse lainkaan lepoa. Kun vaan se MIEHEN työ voi olla raskasta.

nukkuu sillo kun se vitun apina nukkuu yksinkertaista

Koliikkiset "vitun apinat" eivät nuku, vaan ne huutavat. Sitten jos on vielä muita lapsia, niin nukkumattomuus on taattu.

Vierailija
68/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin! Ap joka valvoo joka yö kolmeen ja jonka työpäivä kestää kellon ympäri ei tarvitse lainkaan lepoa. Kun vaan se MIEHEN työ voi olla raskasta.

joka tuo eurot pöytään tekee säännöt.

No se eurot pöytään tuova voi olla nainen, esim minä äitiyslomallakin tienaan enemmän...

Mun äitiyslomasta on jo aikaa, mutta olen koko työurani tienannut enemmän kuin mies. Olen varmaan vanhanaikainen, mutta minusta olisi ollut aika epäreilua häntä kohtaan, jos olisin yksin sanellut perheen säännöt viimeisten 20 vuoden ajan.

Vierailija
69/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tietoaon kirjoitti:

Mä tein 3 lasta neljässä vuodessa, tämäkin oli hyvä strategia, sillä kertarysäyksellä kaikki ”kauheus”. :)

Minulla on helppo vauva, mutta aion pitää 3-5 vuotta väliä seuraavaan. Miehellä on "huvilupa" käydä salilla vaikka joka päivä töiden jälkeen, mutta vapaapäivinä hoitaa aamupäivät, että minä saan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Käyn myös lenkillä ja asioimassa yksin.

Ihan vaan jos joku maalaa päässään kuvaa jostain väistämättömästä "vauvahelvetistä". Ei se mene aina niin.

Joo. Mutta vaikka sulla on nyt helppo vauva, ei se myöskään takaa sitä, että seuraava vauva olisi helppo. Mulla oli esikoinen koliikki ja kuopus normivauva. Kaverilla oli toisinpäin. Se sanoi, ettei tietäisi vauvan hoidosta mitään ilman kuopustaan. Vauvat ovat kovin erilaisia.

Vierailija
70/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nukkuu sillo kun se vitun apina nukkuu yksinkertaista

Et selkeästi ole vanhempi. Vauvat saattavat nukkua vain pieniä 15-40min pätkiä ja siinä ajassa stressaantunut äiti ei ehdi nukkumaan. Jos lapsia on useampi ei ehdi nukkumaan koskaan, esim jos on vauva ja taapero.

Vierailija
71/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä miehenkuva: Ei voi muuta sanoa: Itse tietysti halus lasta; muttei tahdo kantaa vastuuta: Ja se vastuu EI ala vasta sitten kun lapsi on vanhempi! En ole lukenut koko ketjua, mutta varmaan joku sellaistakin esittää.

Vierailija
72/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylä se poijjaat näin o et p*llunkantaja on se joka kotityöt tekkee ja vauvat hoitaa. Kunno miäs ei mihinkään kakkavaippoihin koske. Miehen tehtävä on takoa rahhaa ja naisten kuuluisi tajuta että ruuan on oltava valmista ja lämmintä ja kylmä kalja pöydällä miehen kotiin tullessa. Lapset silloin hiljaisia etteivät häritse miehen töistä palautumista. Jos ei noi hommat toimi nii ei mikään ihme et miäs o menny kahville tai kaljalle töitten jälkeen, jos ei työpäivää saa rauhassa nollata. Ennen täämä ymmärrettiin, nykyään ei...

Typerys. Nykyaika on koittanut. Minä johtajana (olen nainen) tienaan tuplat siihen nähden mitä mies. Mies on nyt hoitovapaalla koti-isänä. Ja odotan todellakin että ruoka on valmiina kun töistä palaan.

Vierailija
73/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan kohtuullista, että työssä kävijä vähän lataa akkuja. Ei se vauva kuitenkaan aina huuda, niin äiti nukkuu silloin. Ja eikös se koliikki mene muutamassa kuukaudessa ohi kuitenkin? 

Vierailija
74/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan kohtuullista, että työssä kävijä vähän lataa akkuja. Ei se vauva kuitenkaan aina huuda, niin äiti nukkuu silloin. Ja eikös se koliikki mene muutamassa kuukaudessa ohi kuitenkin? 

Jotenkin luulen, ettei sulla ole lapsia. :) Jo pelkkä töissä olo on lepoa vauva-arkeen verrattuna. Voit vaikka kokeilla viikon nukkua joka päivä yhteensä n. 4h ja 60min pätkissä, niin saat hiukan perspektiiviä. Itse nukuin 3kk putkeen n. 3h/vrk 30-60min pätkissä ja välillä vanhemmallakin vauvalla oli näitä kausia. Loppuaika on täyttä työtä eikä mitään kännykällä surffailua. 4krt päivässä vaunulenkille, että vauva nukahtaisi. Lopun aikaa kävelet, kannat ja hytkytät. Ei ehdi syömään ja vessaan ennenkuin mies tulee töistä eli esim. 7h menee helposti vessahädässä ja nälässä.

Vierailija
75/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on just tommosia vastuunkarttelijoita. Sitten, kun heitä vaatii kantamaan sitä vastuuta, nainen haukutaan henkistä väkivaltaa käyttäväksi nalkuttajaksi ja sitten mies onkin jo yhtäkkiä häipynyt ja hankkinut "uuden rakkauden ja paremman parisuhteen".

Älä nyt yleistä koskemaan kaikkia miehiä.

Vierailija
76/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi kyllä. Kotona odottaa vain kiukkuinen ja väsynyt vaimo, sekä kirkuva sinappikone, jota hän ei haluaisi hoitaa, mutta joutuu sen tekemään. Menisitkö itse ilomielin ahdistavaan ympäristöön, jossa joudut tekemään vain vastenmielisiä asioita?

Sanon tämän naisena, joka oli koko viiden lapsensa kanssa kuin yksinhuoltaja koko sen ajan kun lapset olivat pieniä. Nyt ole itse saanut tarpeekseni perhe-elämästä, enkä juuri koskaan ole kotona ja jos olenkin, niin en ainakaan siivoa tai laita ruokaa. Mies istuu kotona kaiket päivät (tekee nykyään etätyötä) ja komentelee happamana teinejä. 

Tekisi mieli lähteä lopullisesti koko paskasta. Eikä tee mieli ruvata enää korjaamaan mitään kaikkien näiden vuosien jälkeen. Teillä ap voisi olla vielä mahdollisuus, jos  saatte kartotettua kokonaistilanteenne ja tehtyä suunnitelman, missä kummankin tarpeita voisi jonkin verran toteuttaa ja silti vielä selvitä kunnialla siitä vauvahelvetistä. Jos kukaan ei ole vielä niin totaalisesti kypsynyt, että haluaa vain iskeä hanskat tiskiin ja häipyä.

Kuinka v itun tyhmä sä olet että teit viisi lasta kun tiesit tilanteen? Ja nyt inhoat lapsiasikin. Teiniparat.

Vierailija
77/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on oikeasti. Minäkin tein paljon ylitöitä vältelläkseni lapsihelvettiä kotona.  Eli siis istuin kahvilla työpaikkani taukohuoneessa ja join kahvia sekä surffasin netissä.

No minkä hel*etin takia menit sitten lisääntymään? Tätä siis kysyy mies, koska en ymmärrä tuollaisia sa*tanan lieroja.

Vierailija
78/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on just tommosia vastuunkarttelijoita. Sitten, kun heitä vaatii kantamaan sitä vastuuta, nainen haukutaan henkistä väkivaltaa käyttäväksi nalkuttajaksi ja sitten mies onkin jo yhtäkkiä häipynyt ja hankkinut "uuden rakkauden ja paremman parisuhteen".

Älä nyt yleistä koskemaan kaikkia miehiä.

Olet selvästi uusi palstalla. Tällä palstalla tasan jokainen mies on ihan täys sika. Paitsi mammojen omat miehet, jotka ovat vaativassa asiantuntijatyössä, siitä huolimatta 24/7 lapsia hoitamassa kotona, ja joilla on metrinen halko housuissa. Mutta kaikki muut miehet ovat sikoja.

Sitä en ole ihan vielä tajunnut, miksi näiden sikojen seuraan pitää ehdoin tahdoin hakeutua, saati pamahtaa paksuksi sellaiselle. Mutta luottavaisin mielin odotan, että tämäkin tieto selviää kunhan tarpeeksi roikun palstalla.

Vierailija
79/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiempi pomoni teki samaa mutta vielä pidemmälle. Ei kertonut vaimolleen käyttävänsä palkallista vapaata silloin tällöin yksin, ja käytti sen vain chillaillen kahvilassa tai vastaavassa. Halusi omaa  aikaa rauhoittua. Ymmärtäähän sen. Kyllä miehenkin pitää saada ottaa rennosti välillä raskaan työn lomassa.

N33

Kerrohan mitä tuo "raskas työ" oli? Oliko se sisällä istuskelua vai oikeasti raskasta työtä, kuten esimerkiksi kuuman asfaltin lapioimista?

Vierailija
80/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessahan AP ja ukko voivat vaihtaa osia. Mies vanhempainvapaalle ja AP osa-aikatyöhön ja sen jälkeen pariksi tunniksi rentoutumaan. Olisiko reilua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi