Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville että mies on päässyt jo kahden kuukauden ajan töistä kaksi tuntia aikaisemmin kuin ennen, muttei ole tullut kotiin "vauvahelvetin" takia

Vierailija
30.12.2019 |

On ottanut omaa aikaa esim. kahvilassa tai kirjastossa, kun ei ole halunnut tulla kotiin sanojensa mukaan "vauvahelvettiin" rääkymistä kuuntelemaan ja pa*kavaippoja haistelemaan. Minä olisin todella kaivannut päivässä edes sen 2h enemmän lepoa, mutta ei. Koliikkivauva ja kestävyyteni alkaa olla äärirajoilla.

Kommentit (253)

Vierailija
201/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet kertovat tekevänsä kotitöitä"....mitähän heidän vaimonsa kertoisivat?

Vierailija
202/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies voi jäädä kotiin ja sinä hoidat rahat elämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei voi olla niin että molemmat tekevät tasapuolisesti. Aina se on niin että jompikumpi tekee kaiken ja koska mies on alpha niin hän ei halua joutua tilanteeseen missä nainen alkaa siirtelemään töitä miehelle ja kohta mies huomaakin olevansa tossu beta ja nainen lähtee muiden miesten luo koska sai miehen hoitamaan lapsia. Jopa alpha mies ei voi taistella naisen komennusta vastaan joten ainoa taktinen ratkaisu on häipyä leffateatteriin tai salille piiloon naisen ylivallalta, jotta tossumiehen kohtalolta voidaan välttyä.

Vierailija
204/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naisena miesvaltaisella alalla töissä. Olen IT- insinööri ja 99% työkavereistani on miehiä (koodaajia, ohjelmistosuunnittelijoita jne).

Työkaverimiehet ei pidä koskaan etätyöpäiviä (vaikka saisi ihan luvalla) eikä hoida sairaita lapsia. Ai miksikö? Naureskelevat kovaan ääneen kahvipöydässä ja lounailla kuinka "töissä on helpompaa kun kotona, mä tulen mieluummin toimistolle töihin kuin hoidan sairasta lasta". Ja vaimot hoitavat lapsia kotona ja saavat työnantajan vihat niskaan poissaolojen vuoksi.....

Juuri yksi miespuolinen työkaverini, jolla on kouikäisiä lapsia, sanoi että ei halua tehdä etätöitä koska "joutuu lasten koulusta palattua ja lasten vapaapäivän osuessa etäpäivän kohdalle keksimään lapsille tekemistä ja käskemään lapsia tekemään läksyjä".

Laiskuuden ja itsekkyyden määrä on jotain niiiiiiiiin käsittämätöntä!

Sanoisin, että 99,9% naisista mielellään muistuttaisi etäpäivän aikana koulusta saapuvia lapsia kotitehtävien tekemisestä ja harrastukseen lähtemisestä ja jopa päivän aikana laittaisi tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle niin ei tarvitse sitäkään tehdä väsyneenä illalla.

Vierailija
205/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään mies hoida rahoja elämiseen vaan elää ihan kuten ennenkin omilla rahoillaan, minä saan sitten äitiysrahaa jolla maksan puolet asumisesta, ruoasta jne. Vastaan myös vauvan kuluista, miestä en tarvitse siis periaatteessa mihinkään.

Vierailija
206/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala tilanne. En tiedä miten voisin enää luottaa mieheen tuollaisen tempun jälkeen. Jos lapsiarki tuntuu raskaalta, siitä pitää puhua rehellisesti. Kunnioittaa toista edes sen verran, ettei lähde kieroilemaan ja pelaamaan herranjestas - oman puolison ja omien lasten äidin kanssa. Huhhuh. Hyi mikä tyyppi.

Vierailija
207/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen naisena miesvaltaisella alalla töissä. Olen IT- insinööri ja 99% työkavereistani on miehiä (koodaajia, ohjelmistosuunnittelijoita jne).

Työkaverimiehet ei pidä koskaan etätyöpäiviä (vaikka saisi ihan luvalla) eikä hoida sairaita lapsia. Ai miksikö? Naureskelevat kovaan ääneen kahvipöydässä ja lounailla kuinka "töissä on helpompaa kun kotona, mä tulen mieluummin toimistolle töihin kuin hoidan sairasta lasta". Ja vaimot hoitavat lapsia kotona ja saavat työnantajan vihat niskaan poissaolojen vuoksi.....

Juuri yksi miespuolinen työkaverini, jolla on kouikäisiä lapsia, sanoi että ei halua tehdä etätöitä koska "joutuu lasten koulusta palattua ja lasten vapaapäivän osuessa etäpäivän kohdalle keksimään lapsille tekemistä ja käskemään lapsia tekemään läksyjä".

Sanoisin, että 99,9% naisista mielellään muistuttaisi etäpäivän aikana koulusta saapuvia lapsia kotitehtävien tekemisestä ja harrastukseen lähtemisestä ja jopa päivän aikana laittaisi tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle niin ei tarvitse sitäkään tehdä väsyneenä illalla.

Oletkohan nyt sisäistänyt että etätöissä pitäisi kuitenkin saada asioita aikaiseksi eikä leikkiä lasten kanssa?

Vierailija
208/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan nyt sisäistänyt että etätöissä pitäisi kuitenkin saada asioita aikaiseksi eikä leikkiä lasten kanssa?

Et ole koskaan tainnut tehdä etätöitä etkä varsinkaan sisäistää mitä etätyö tarkoittaa käytännössä.

Vierailija
209/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät ovat kaikki illat työn jälkeen baarissa.

Vierailija
210/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"SUOMALAISET miehet ovat Euroopan parhaita – erityisesti jos tarkastellaan sitä, kuinka moni heistä tekee päivittäin kotitöitä tai laittaa ruokaa.

Täysi-ikäisistä suomalaismiehistä 57 prosenttia kertoo tekevänsä niitä päivittäin. EU-maiden miesten keskiarvo on 34 prosenttia. Suomalaiset jättävät niukasti taakseen myös ruotsalaiset, joita pidetään usein sukupuolten tasa-arvon edelläkävijöinä.

Tiedot perustuvat Euroopan tilastokeskuksen Eurostatin vertailuun."

Päivittäin tekevät kotitöitä, oikein sankareita, ei se ruoka itsestään laittaudu eikä roskat kävele ovesta ulos. Pakkohan sitä on jotakin tehdä joka päivä. Eli toi tilastohan tarkoittaa et 43% vastaajista eivät edes osaa itsestään huolehtia, jo on surullista.

Tilastollisesti maailman eniten kotitöihin osallistuvat miehet. Voittaa jopa ruotsalaiset.

Parempaa ei löydy siis mistään muusta kulttuurista tässä maailmassa.

Hyvä suomalaiset miehet!

Jännästi samasta tilastosta selviää, että suomalaiset naiset ovat myös kärkisijoilla maailmassa naisten kotitöihin käyttämässä ajassa.

Vierailija
211/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään mies hoida rahoja elämiseen vaan elää ihan kuten ennenkin omilla rahoillaan, minä saan sitten äitiysrahaa jolla maksan puolet asumisesta, ruoasta jne. Vastaan myös vauvan kuluista, miestä en tarvitse siis periaatteessa mihinkään.

Minäkin maksoin alkuun puolet asumisesta yms. Mutta totesin miehen tienaavan reilun kolmanneksen enemmän, joten maksakoon siinä suhteessa enemmän. Sanoin myös, että edullisempi se on silti hänelle on asua koko perheenä saman katon alla. Jäisi yksin asuessaan 400-500 euroa vähemmän käyttöön, jos ei sitten muuta saunattomaan miniyksiöön. Vaatisin nimittäin ne elatusmaksutkin. :D Löytyi mieheltä hieman nöyryyttä siinä vaiheessa.

Vierailija
212/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta provo.

213/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitä vauvaa käyttää lastenlääkärillä? Jos itkuisuuden taustalla onkin allergioita? Jotta saisitte edes vähän rauhaa maahan.

Vierailija
214/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin maksoin alkuun puolet asumisesta yms. Mutta totesin miehen tienaavan reilun kolmanneksen enemmän, joten maksakoon siinä suhteessa enemmän. Sanoin myös, että edullisempi se on silti hänelle on asua koko perheenä saman katon alla. Jäisi yksin asuessaan 400-500 euroa vähemmän käyttöön, jos ei sitten muuta saunattomaan miniyksiöön. Vaatisin nimittäin ne elatusmaksutkin. :D Löytyi mieheltä hieman nöyryyttä siinä vaiheessa.

Jep, olen minäkin nyt samassa tilanteessa, eikä kohta ole muutenkaan edes varaa maksaa näin, vauvaa kun ei nyt vaan saa vielä viedä päivähoitoon että itse pääsisin töihin, niin on pakko olla kotona ja hoitaa. Sanoin että maksan sitten erosta nyt kun on vielä varaa, kun kohta ei ole edes sen verran rahaa et saa erohakemuksen maksettua. Muuten lain mukaan miehen pitäisi nyt huolehtia perheestään taloudellisesti kun naimisissa ollaan, joten olisinhan tässä vaan reilu että eroaisin enkä pakottaisi miestä elättämään. On vaan aika v-mäistä että pitää toimia näin kun mies ei itse tajua että perheestään pitäisi huolehtia. Mitäs meni kosimaan ja lasta tekemään??

Vierailija
215/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vauva arki olekkaan ihanaa ja pelkkää ruusuilla tanssimista vaan? 😱

Ymmärrettävää että mies tarvitsee omaa aikaa, olisin tehnyt ihan samoin.

Vierailija
216/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistut riitelemään miehesi kaverin kanssa ?

Vierailija
217/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistut riitelemään miehesi kaverin kanssa ?

se tässä itselläkin huvittaa? :) taitaa olla tyypillinen suomi-kotka tämä AP

Vierailija
218/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei voi olla niin että molemmat tekevät tasapuolisesti. Aina se on niin että jompikumpi tekee kaiken ja koska mies on alpha niin hän ei halua joutua tilanteeseen missä nainen alkaa siirtelemään töitä miehelle ja kohta mies huomaakin olevansa tossu beta ja nainen lähtee muiden miesten luo koska sai miehen hoitamaan lapsia. Jopa alpha mies ei voi taistella naisen komennusta vastaan joten ainoa taktinen ratkaisu on häipyä leffateatteriin tai salille piiloon naisen ylivallalta, jotta tossumiehen kohtalolta voidaan välttyä.

Miehen identiteetti ja tunne-elämä on surkea ja heikko jos kotitöiden tekeminen vaikuttaa egoon. Mitään alfa-beta-järjestelmiä ei ole, muualla kuin incelien visvaisissa fantasioissa. Miehen ei tarvitse "taistella" ketään vastaan, varsinkaan omaa puolisoaan. Ota se imuri käteen ja mene auttamaan äitiäsi kotitöissä.

Vierailija
219/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesparka. Tosin hän todennäköisesti ottaa eron kun lapset ovat täysi-ikäisiä.

Vierailija
220/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesparka. Tosin hän todennäköisesti ottaa eron kun lapset ovat täysi-ikäisiä.

Samaa mieltä, vaikka olen nainen. Jos tällaisista asioista pitää lähteä keskustelemaan erouhkaus-elarilinjalle, niin eiköhän suhde ole aika hemmetin monella tasolla jo siinä. Ei terveessä suhteessa kiristetä koskaan erolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän