Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä ehtii tänä vunna eroamaan kirkosta

Vierailija
30.12.2019 |

Vuodenvaihteen rahavinkki. Eroa valheellisesta kirkosta, ja säästä selvää rahaa kun et maksa valheista ja humpuukista mitä papit edustavat.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin vuonna kannattaa erota kirkosta.

Vierailija
22/27 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt miten kirkko auttaa kodittomia päästämällä pakkasilla kirkkoon yöksi lämpimään, myös auttaa perheitä tarjoamalla keskusteluapua. Kunnat ja yksilöt eivät pysty tarjoamaan tätä kaikkea yksin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ajoissa liikkeelle eroamaan, ettei jää viime tinkaan.

Vierailija
24/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä kannattaa erota, niin ei mene ensi vuoden kirkollisvero. Muistakaa siis erota vielä tänä syksynä :)

Vierailija
25/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan tekee lahjoituksia ja antaa rahaa muuta kautta ja auttaa lähimmäisiä monin tavoin. Varsinkin rahaa lahjoittaessa on hyvä selvittää kuinka suuri osuus päätyy lopulta tuen tarvitsijalle ja kuinka suuri osuus jää lähjoittajaorganisaation pyyörittämiseen.

Minulle on helpointa että teen sitä työtä mitä osaan ja annan palkastani kirkolle sen reilut 200 €/ vuodessa hyväntekeväisyyteen, nuoriso- ja perhetyöhon ja vähävaraisten sosiaaliseen avustamiseen.

Vierailija
26/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan tekee lahjoituksia ja antaa rahaa muuta kautta ja auttaa lähimmäisiä monin tavoin. Varsinkin rahaa lahjoittaessa on hyvä selvittää kuinka suuri osuus päätyy lopulta tuen tarvitsijalle ja kuinka suuri osuus jää lähjoittajaorganisaation pyyörittämiseen.

Minulle on helpointa että teen sitä työtä mitä osaan ja annan palkastani kirkolle sen reilut 200 €/ vuodessa hyväntekeväisyyteen, nuoriso- ja perhetyöhon ja vähävaraisten sosiaaliseen avustamiseen.

Kirkon toiminta on tehotonta.

Vierailija
27/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, pysyn mielelläni minulle niin rakkaan ja tärkeän yhteisön jäsenenä ja tuen mielelläni kirkollisverolla sitä hienoa lapsi- ja nuorisotyötä sekä diakoniaa jota kirkko tekee. 

Lapsenikin "pakkoliitin" yhteisöön aikoinaan, mutta arvaas mitä? Heillä on uskonnonvapaus siinä missä kaikilla muillakin, ja jos eivät koe kirkon jäsenyyttä omakseen niin on vapaus erota :). Itse asiassa en tiedä, onko 20-v nuoreni edes kirkon jäsen enää -ei tosin ole koskaan sanonut etteikö olisi. Kuopus on nyt 14 ja odottaa innolla ensi kesää ja riparia. Kieltäisinkö häneltä tämän kokemuksen? Juu riparille pääsee toki ilman kirkon jäsenyyttäkin, ei sillä. 

Mitään haittaa en itse ole kokenut jäsenyydestä koskaan. Juu, kirkollisvero... Mutta tosiaan jos sillä vähäisellä osuudella minkä siitä tuloa saa, yksikin hädänalainen saa apua tai kaunis kulttuurihistoriallinen rakennus saa vaikka pikkuisen huoltoa, asian suhteen ollaan jo plussan puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi