Oletko koskaan ottanut pikavippiä? Miksi?
Kun niistä niin paljon puhutaan julkisuudessa, niin miksi niitä otetaan? Mikä on ollut sinun tarpeesi? Onko siitä tullut ongelmia? Kadutko?
Kommentit (42)
En ole, mutta pikavipin edeltäjää, vekseliä olen kerran käyttänyt itse, kerran olen ollut vekselin asettaja(takaaja).
Rahat käytettiin tarpeeseen ja lainat maksettiin asianmukaisesti pois.
Pikavipithän tulivat paikkaamaan markkinoillla vekselin jättämää aukkoa.
Assburger kirjoitti:
En ole, mutta pikavipin edeltäjää, vekseliä olen kerran käyttänyt itse, kerran olen ollut vekselin asettaja(takaaja).
Rahat käytettiin tarpeeseen ja lainat maksettiin asianmukaisesti pois.Pikavipithän tulivat paikkaamaan markkinoillla vekselin jättämää aukkoa.
Pikavipeillä ja vekseleillä ei ole kyllä mitään tekemistä keskenään. Onhan pankista "aina" saanut lainaa henkilötakausta vastaan.
Otin perintöveroa varten. Vero tuli, vaikka perintöä en ole saanut vieläkään, koska muut tappelevat siitä käräjillä.
Jos en olisi maksanut veroja, olisivat luottotiedot menneet.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Rahat käytettiin tarpeeseen ja lainat maksettiin asianmukaisesti pois.Pikavipithän tulivat paikkaamaan markkinoillla vekselin jättämää aukkoa.
Pikavipeillä ja vekseleillä ei ole kyllä mitään tekemistä keskenään. Onhan pankista "aina" saanut lainaa henkilötakausta vastaan.
Samoihin aikoihin pikavipit tulivat markkinoilke kun vekseli kiellettiin yksityishenkilöiltä.
Yhtäläisyyksiä mielestäni löytyy.
Mutkattomampi vekseli oli saada kuin normaali pankkilaina.
Vekselin laina-aika oli lyhyt ja korko suolainen.
Vekseleihin liittyi paljon väärinkäytöksiä, kuten nykyään pikavippeihin.
En ole, mutta vikapippiä on tullut muutama kerta otettua.
En ole oottanut, mutta voisin kuvitella ottavani ihan viimeisessä hädässä, jos tietäisin varmasti pystyväni maksamaan ajoissa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut ja joutunut pikavippi kierteeseen. Jouduin tokalla rundilla ulosottoon, koska sain miehen avulla ensimmäiset velat maksettua ja kun ne oli maksettu, otin uusia vippejä, jotka menivät ulosottoon. Kaduttaa, mutta pian ne on maksettu.
Syyni tähän oli varmaan tyhmyys ja silloin diagnosoimaton ADHD. Nyt en enää koskaan hanki mitään vippejä tai käyttöluottoja.
Sun tapauksessa se syy on vain ja ainoastaan tyhmyys. Ei (keksitty) keskittymishäiriö saa sua tekemään typeriä päätöksiä, joten älä käytä sitä keppihevosena. Olet todennäköisesti vaan häröperse, joka ei halua ottaa vastuuta elämästään kuin aikuinen.
Elämiseen otin, eli vuokraan, ruokaan ja lääkkeisiin. En oikeutettu tukiin. Ongelmia seurasi lopulta, mutta eipä se hyödytä katua...velat maksettu.
Kerran otin korottoman pikavipin, kun tajusin että minun on maksettava autokoulun 2.osa samana päivänä tai väliaikainen korttini menee vanhaksi. Muuten olisin joutunut käymään kaikki uusiksi. Vipin maksoin seuraavalla viikolla pois kun tuli tili.
Olen. Maksoin sillä lapseni tarvitsemat silmälasit ja laskun silmälääkärissä käynnistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole onneksi ottanut. Vanhempani auttoivat, kun kerran meinasi jäädä vuokra maksamatta. Nykyisin käyn töissä ja luottokorttivelkaa on hieman, mutta saan sen pian maksettua.
Oma vanha kirjoitukseni. Eikä edes niin kovin vanha. Nyt vanhempani ovat kuolleet ja luottokortti tapissa. Otin tällä viikolla elämäni ensimmäisen pikavipin. En nyt varsinaisesti kadu, koska se oli ihan pakko ottaa, kadun kyllä sitä, että olen elänyt yli varojeni. Mutta jos joku lukee tämän ja pohtii vipin ottoa... Ei todellakaan kannata. Pienen vipin ottaminen on tehty vaikeaksi ja minimisummat ovat 300 euron luokkaa. Kun olet saanut myönteisen päätöksen ja laina on myönnetty saat kuulla, että firma ottaa lähes 70 e maksun siitä, että summa siirretään tilillesi. Kyllä, luit oikein. Ja kuulemma, jos laskua ei satuttaisi lähettämään, se ei ole peruste jättää laskua maksamatta - mihinköhän sen maksan ilman tilinumeroa? No, sitä pohdin tässä kuukauden aikana, kun yritän saada sen 300 ja risat kasattua takaisinmaksuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Maksoin sillä lapseni tarvitsemat silmälasit ja laskun silmälääkärissä käynnistä.
Jos kerran luottotiedot ovat kunnossa ja on työpaikka (oletan, koska tt-tukiasiakas olisi saanut maksusitoumuksella lasit) luottokortti olisi ollut järkevämpi ratkaisu.
En ole ottanut koska impulssikontrollini on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, olet paljon parempi ihminen kuin me muut. Voin kertoa, ettei ollut hirveän helppoa repiä rahaa hautajaiskustannuksiin, kun sitä ei köyhiltä vanhemmiltani jäänyt tarpeeksi ja olin koronan vuoksi lomautettu. Onneksi oli luottokortti, niin ei tarvinnut ottaa pikavippiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, olet paljon parempi ihminen kuin me muut. Voin kertoa, ettei ollut hirveän helppoa repiä rahaa hautajaiskustannuksiin, kun sitä ei köyhiltä vanhemmiltani jäänyt tarpeeksi ja olin koronan vuoksi lomautettu. Onneksi oli luottokortti, niin ei tarvinnut ottaa pikavippiä.
Sanoinko olevani parempi ihminen? Jos tuo yksi asia on kunnossa niin voi olla 10 asiaa jotka eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko olevani parempi ihminen? Jos tuo yksi asia on kunnossa niin voi olla 10 asiaa jotka eivät ole.
Eiköhän se vittuilevasta tyylistäsi käynyt selväksi jo rivien välistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se vittuilevasta tyylistäsi käynyt selväksi jo rivien välistäkin.
Kiitos palautteesta. Olinkin hieman epävarma oliko tieto mennyt perille vai ei.
Kadun ja en tiedä saanko koskaan maksettua. Tuli ero ja lamaannuin ja se oli pikakeino saada alussa kaikki maksettua. Myöhemmin sain kyllä itseni pystyyn ja tuet harttua, mutta silloin oli jo myöhäistä..korot juoksee yms ja on vaikeaa pienillä tuloilla niitä maksaa..olen kuitenkin kaikki erät maksanut mikä tarkoittaa että eletään tosi minimillä rahalla vielä pari vuotta..kellekkään en kehtaa tilannetta kertoa..
En ole koskaan ottanut ja tietenkin toivon, etten koskaan joudukaan ottamaan. En tosin oikein keksi tilannetta, missä yksi pikavippi voisi oikeasti auttaa. Toki on tilanteita, joista on voinut selvitä, pikavipin ottamisesta huolimatta.
Sinä, joka ajattelet, että pikavippi voisi olla hyvä ajatus, niin ehdotan seuraavaa. Nosta tililtäsi satanen ja laita purkkiin kirjahyllyn päälle. Jos tulee tarve vipille, ota satanen purkista ja laita sinne kaksi euroa "tilinhoitomaksua". Kahden viikon päästä laitat purkkiin 120 euroa. Kun sinulla on purkissa yli 200 euroa, voit syventää "vippikierrettäsi" ottamalla kaksi satasen lainaa ja maksat tietysti tuplakulut. Aika pian pääset purkin rahoilla pienelle lomalle, mutta muista jättää sinne se satanen, jos lainan tarve yllättää....
Kerran nuoruudessani (😅) otin 50€ pikavipin koska halusin lähteä baariin kavereiden kanssa vaikka olin lähes rahaton. Seuraava maanantai olikin tosin tilipäivä joten vippini oli äkkiä maksettu, siksi uskalsinkin sen vipin ottaa. Kerran olen siis uskaltanut törttöillä raha-asioissani 😂